חדשות    

הראל פיננסים צופים כי מדד תשומות הבניה יעלה בחודשים יולי עד ספטמבר ב-0.1%

 

מדד תשומות הבניה המעודכן

 

הראל פיננסים מפרסמים סקירה מאקרו כלכלית, שבה עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר, מתייחס להודעת הריבית הצפויה בשבוע הבא. קליין כותב בסקירתו כי "לאור החולשה שאנו ממשיכים לראות בנתוני היצוא, והמשך התחזקות השקל מול סל המטבעות מאז החלטת הריבית הקודמת (ועל אף שבנק ישראל רכש ביוני כ-2 מיליארד דולר), להערכתנו, בנק ישראל ימשיך לרכוש מט"ח בכמות גדולה על מנת למנוע התחזקות נוספת בשער השקל מול סל המטבעות. כמו כן, על רקע הנתונים האחרונים שהיו חלשים משמעותית (ייצור תעשייתי) לא ניתן לפסול שימוש בכלים מוניטריים נוספים בהמשך".

כלכלני הראל פיננסים ממשיכים לחזות כי מגמת העליה במדד תשומות הבניה תימשך במהלך החודשים הקרובים עד ספטמבר. על פי התחזית האחרונה של בית ההשקעות, העליה במדד תשומות הבניה תעמוד על 0.1% ביולי עד ספטמבר, בדומה לתחזית לגבי החודשים יוני – אוגוסט.

תחזית כלכלני הראל לגבי המדד הצפוי מתפרסמות באופן שוטף וכוללות בין השאר התייחסויות לאינפלציה בחודשים אלו. תחזית האינפלציה לחודש יולי עומדת על 0.2%. במקביל להערכה זו, מעדכנים כלכלני הראל כי מדד המחירים לצרכן בתקופה זו (שלושה חודשים) יעלה ב-0.1%. כמו כן מעריכים בהראל כי סעיף הדיור שבמדד המחירים לצרכן יעלה בחודשים שבין יוני לספטמבר ב-1.5% וגם מדד מחירי דירות בבעלות הדיירים יעלה ב-0.5%.