חדשות    

כאל מעלה את עמלות הסליקה

כאל מעלה את עמלות הסליקה

חברת כרטיסי האשראי כאל  מעלה את עמלות הסליקה לבתי העסק. העלייה לחלק מבתי העסק תהיה החל מחודש יולי.  זאת הפעם הראשונה שאחת מחברות כרטיסי האשראי מעלות את עמלת הסליקה לאחר כניסת חוק שטרום.  נראה שהמהלך הזה יביא גם את החברות האחרות בוק להעלות את העמלות.

כאל, להבדיל משתי המתחרות שלה – ישראכרט ולאומי קארד, לא אמורה להחליף בעלות (בנק דיסקונט והבינלאומי ימשכו להישאר בעלי השליטה).

עמלת הסליקה היא עמלה שמשלמים בתי העסק לחברות כרטיסי האשראי בעבור שירות סליקת התשלומים של הלקוחות. כלומר, בגין אפשרות הסליקה וקבלת התשלום מהלקוח, משולמת עמלה.  עמלת הסליקה הממוצעת עומדת על כ-1% מהיקף העסקה, ומדובר על נתח גדול מההכנסות של חברות כרטיסי האשראי. היקף ההכנסות של חברות כרטיסי האשראי מעמלה זו מתקרב ל-3 מיליארד שקל בשנה

כך או אחרת, שיעור עמלת הסליקה הממוצע נמצא במגמת ירידה. בשנה שעברה העמלה עמדה על כ-1%, בעוד שב-2015 העמלה עמדה על 1.07%. זאת העמלה הממוצעת אך ככל שהעסק קטן יותר כך התשלום (העמלה) גבוה יותר.

כך או אחרת, בנק ישראל אמור לקבוע בחודשים הקרובים את גובה העמלה הצולבת – העמלה שמשלם הגוף הסולק למנפיק הכרטיס (בתמורה לזכות לסלוק אותו). עמלה זו עומדת על 0.7%, והמתווה החדש אמור להפחיתה.