חדשות    

לאומי: "סביבת האינפלציה צפויה להמשיך לעלות במתינות"

"סביבת האינפלציה צפויה להמשיך לעלות במתינות", כך מעריכים הבוקר בלאומי שוקי הון בסקירת מאקרו מאת דודי רזניק מנהל מחקר אג"ח

"מדד המחירים לצרכן לחודש אפריל עלה ב – 0.6%, מעל לממוצע תחזיות השוק. את העליות הובילו עליות מחירים עונתיות במחירי הנופש, ההלבשה וההנעלה. העליה במחירי הפירות והירקות הטריים הייתה מעבר לעונתיות הרגילה. במפתיע, סעיף הדיור דווקא ירד. סביבת האינפלציה צפויה להמשיך לעלות במתינות", כך מעריכים הבוקר בלאומי שוקי הון בסקירת מאקרו מאת דודי רזניק מנהל מחקר אג"ח.

רזניק מציין בסקירתו כי בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בסוף החודש. עדיין קיימת אפשרות של ממש להורדת ריבית בהמשך, זאת על רקע חולשת היצוא הישראלי כמו גם המשך מגמת התחזקות השקל. "הגרעון בתקציב השנה צפוי להיות נמוך מהגרעון בשנת 2014. שנת 2016 נראית פחות אופטימית לאור ההתחייבויות של הממשלה החדשה והקואליציה המצומצמת. חברת מודיס מזהירה כי לדבר השלכות שליליות על כלכלת ישראל", מציין רזניק בסקירתו.

אנליסטים בעקבות מדד אפריל הגבוה מהצפוי: שער החליפין יקבע את הריבית

לאומי שוקי הון מציינים כי קצב מכירת דירות חדשות ממשיך לשבור שיאים. ללא פעולה ממשית של הממשלה החדשה, בעיקר בצד ההיצע, קשה לראות עצירה בעליות המחירים.

באשר לשווקים בעולם, נתוני המקרו בארה"ב ממשיכים להיות פושרים ובעיקר מלמדים כי לא קיימים לחצים לעליות מחירים. נראה כי העלאת ריבית לא תתרחש לפני חודש ספטמבר. לאומי שוקי הון מציינים כי עליית התשואות נמשכה השבוע בעולם, אם כי בישראל הייתה חדה יותר.

בנושא האג"ח הממשלתי כותבים לאומי שוקי הון כי נמשכת עליית התשואות בחלקים הבינוניים – ארוכים של העקומים. מהלך עליית התשואות מתחילת החודש היה הגבוה בשנים האחרונות. גם התנודתיות בשוק הייתה חריגה השבוע. לאור הסבירות להורדת ריבית בנק ישראל בהמשך נראה כי עליית התשואות מהווה הזדמנות קנייה בשוק האג"ח הממשלתי.

המלצות לאומי שוקי הון: "אנו ממשיכים להמליץ על מח"מ של 6 שנים תוך החזקה ישירה של המח"מ. מומלצת אחזקת מח"מ נמוך יותר בצמודי המדד. למרות המדד הגבוה נראה כי העדיפות של צמודי המדד קרובה לסיום ולכן אנו ממליצים על אחזקה מאוזנת בין האפיקים. מרווחי ה AS חזרו להיות שליליים בחלק הארוך של העקום. נראה כי מגמת צמצום המרווחים השליליים בין אג"ח ממשלת ישראל לאג"ח ממשלת ארה"ב הינה זמנית".

לאומי שוקי הון על האג"ח הקונצרני: "מגמה מעורבת אפיינה את המסחר בשוק הקונצרני השבוע. דווקא איגרות החוב בדרוג נמוך רשמו ביצועי יתר על פני איגרות החוב בדירוג גבוה יחסית. המח"מ הממוצע בשוק האג"ח קונצרני נמוך משמעותית מאשר המח"מ בשוק האג"ח הממשלתי ולכן נרשמו ירידות שערים מתונות משמעותית מתחילת החודש. בתקופה האחרונה שוק ההנפקות מתאפיין בדומיננטיות יתר של חברות מענף הנדל"ן. בניכוי בנקים, גיוסי חברות נדל"ן עומד על כ – 60% מסך הגיוסים".