אחזקת דירה    חדשות    

מה צריך לבדוק כשבוחרים טלוויזיה חדשה – טכנולוגיה , מסך, גודל, מחיר ועוד כמה דברים

תמונה:PIXABAY

פעם הכל היה פשוט. גם לבחור טלוויזיה. השידורים היו בשחור לבן, היה רק ערוץ טלוויזיה אחד והיה את הג'ינג'י שהיה מעביר כבלים בין הבניינים ומשדר לשכונה קלטות וידאו שהיה משכפל. כל מה שהיה צריך זה מקלט באיכות סבירה, ושידה חזקה מספיק כדי לשאת את המשקל של הטלוויזיה.

היום כשבאים לבחור טלוויזיה, אפשר להתבלבל בקלות. הטלוויזיות נהיו חכמות ואפשר לחבר אותן לאינטרנט ולרשת הביתית, יש כמה שיטות שידור וגם המסכים מיוצרים בטכנולוגיות שונות. המגוון הוא עצום והוא נע בין טלוויזיות של "מותגי מדבקה" סיניים ועד טלוויזיות משוכללות שעולות כמו מכונית חדשה.

עם התתקדמות הטכנולוגית המהירה, יורדים גם מחירי הטלוויזיות הגדולות. אם פעם היינו מסתפקים בטלוויזיות בגדלים של 32 אינץ' וטלוויזיה בגודל של 42 אינץ' נחשבה גדולה מאד, הסטנדרט היום עולה ובמחיר נמוך יחסית אפשר כבר לקנות טלוויזיות מעולות בגדלים שהיו נשמעים פעם דמיוניים של 55 אינץ' ומעלה.

המסך

קיימות היום בשוק מספר טכנולוגיות מובילות. ה-LCD והפלאזמה שהובילו את מהפכת הטלויזיות השטוחות נעלמו כמעט לגמרי, והטכנולוגיות ששולטות היום הן טכנולוגיות המבוססות על תאורת LED.

OLED – זוהי טכנולוגיה המאפשרת הצגת ניגודיות מושלמת. אחד אתגר הגדול של יצרני המסכים הוא להגיע להצגה של שחור מוחלט. בטכנולוגיה הזו, השליטה בצבעים נעשית על ידי הארת כל פיקסל בנפרד. כשרוצים להשיג צבע שחור, פשוט מכבים את הפיקסל. כך מקבלים שחור מוחלט וגם חוסכים בחשמל.

QLED – בטכנולוגיה הזאת לא מאירים כל פיקסל בניפרד אלא שולטים בתאורה של מקבצים גדולים של פיקסלים. הטכנולוגיה הזו אינה מאפשרת להגיע לניגודיות ברמה של ה-OLED אך מספקת עוצמת אור גבוהה יותר.

בקרב ה"מבינים" ה-OLED נחשבת לטובה יותר .

גודל המסך

גודל המסך נקוב באינצ'ים (אניץ'= כ-2.5 ס"מ) והוא מבטא את אורך האלכסון בין פינות המסך.

פעם היה נהוג למדוד את המרחק בין הצופה לטלוויזיה על מנת להתאים את גודל המסך. כלל האצבע היה מטר אחד לכל עשרה אינץ' במסך. זאת אומרת שמול מסך של 42 אינצ', היה מומלץ לשבת במרחק של 4 מטר לפחות. ישיבה במרחק קטן יותר היתה פוגעת באיכות הצפייה.

בגלל האיכות הגבוהה של השידורים היום, הכלל הזה כבר פחות רלוונטי לאיכות התמונה ורלוונטי יותר לנוחות. היא רלוונטית לטלוויזיות באיכות נמוכה יחסית שם במרחק קרוב מדי התמונה נראית מפוקסלת.

אבל, בכל זאת חשוב למדוד את מרחק הישיבה מהטלוויזיה ולבדוק בחנות איזה גודל מתאים לכם יותר. טלויזיה ענקית זה כייף, הבעייה היא שאם יושבים במרחק קצר ממנה פשוט לא קולטים את כל התמונה.

הרזולוציה ואיכות התמונה

הרזולוציה של של המסך אומרת כמה פיקסלים (נקודות) יש במסך. ככל שיש יותר פיקסלים התמונה תהיה חדה יותר. בטלויזיה עם רזולוציה נמוכה התמונה תיראה "מפוקסלת" זאת אומרת שניתן להבחין ממש בנקודות שעל המך.

רזולוזית (HD (1080*720 נחשבת היום לרזולוציה נמוכה. לאחרונה החלו גם בישראל לשדרר באיכות Full HD ובמונדיאל האחרון צפינו אפילו בשידורים ברזולוציה של 4K או 4K Ultra HD או בקיצור UHD איכותית פי כמה מ- Full HD. מאחר וההתפתחות הטכנולוגית היא מהירה מאד אנחנו ממליצים לא לקנות היום טלוויזיה שהיא פחות מ-4K. הו יקרות מעט יותר אבל לטווח ארוך זה כדאי וחבל לקנות טלוויזיה שנחשבת כבר היום למעט מיושנת.

עוד מושג שכדאי להכיר הוא קצב רענון התמונה. זה נתון הנקוב ב-HZ והוא בעצם אומר באיזה קצב מתחדשת התמונה על המסך. הקצב הסטנדרטי הוא 60Hz אבל רוב הטלוויזיות היום מגיעות עם קצב רענון של 120 Hz לפחות ויש אפילו טלוויזיות עפ 600Hz. עין אנושית כבר לא ממש תבדיל בין מהירות של 120Hz לזו של 600Hz וייתכן אפילו שמהירות גבוהה מדי תתן תחושה מלאכותית לתמונה.

מערכת ההפעלה

הטלוויזיות המודרניות מכונות טלוויזיות חכמות. במקרים רבים הן אפילו חכמות יותר מהקונים שלהן שמתקשים להפעיל את כל הפונקציות שהן מציעות.

רוב הטלוויזיות היום מאפשרות גישה לאינטרנט והצגת תכנים דרך אפליקציות שונות אשר מגיעות מובנות בתוך הטלוויזיה.

יש היום גם טלוויזיות שמגיעות עם מערכת הפעלה "אנדרויד TV" של גוגל, בדיוק כמו בטלפונים המאפשרות גלישה באניטרנט. לטלוויזיות האלה יש גם אפשרות להוריד גם אפליקציות מגוגל PLAY, כרומקאסט מובנה ואפשרות לגלוש דרך דפדפן כרום.

יש גם טלוויזיות שמגיעות עם מערכות הפעלה אחרות אבל המערכת של GOOGLE TV היא המגוונת ביותר והמומלצת ביותר.

התקנה

רו האנשים מבקשים היום לתלות את הטלוויזיות על הקיר. המבנה הדק והמשקל הנמוך שלהן מאפשר תלייה שלהן על מתקן ייחודי.

אנחנו ממליצים מאד להיעזר במתקין מקצועי שיידע להתאים את הברגים למשקל הטלוויזיה. הרי לא תרצו לראותה אותה נתלשת מהקיר ומתרסקת על הריצפה רק בגלל ששמתם ברגים קטנים מדי.

כמו כן, אם מתכננים לתלות את הטלוויזיה על קיר העשוי מלוחות גבס כדאי מאד לשים לוח מיוחד בתוך הקיר עוד בשלב הבנייה שלו. קיר הגבס חלש הרבה יותר מקיר הבלוקים ושוב, במקרה כזה חשוב להיעזר במתקין מקצועי.

מחירים

בעקבות התחרות הקשה והסרה של חלק ממסי היבוא ירדו המחירים של הטלוויזיות בצורה חדשה בשנים האחרונות. אבל, כמגוון הדגמים כך מגוון המחירים.

המחיר של טלוויזיה בגודל של 55 אינץ' מתוצרת סמסונג עומד על כ-2,500 שקל. הטלוויזיה בעלת רזולוציה של 4K ומאפשרת גישה לאינטרנט. טלוויזיה בגודל 65 אינץ' של סמסונג עולה כ-5,500 שקל.

טלוויזיה של טושיבה בגודל של 55 אינץ' עם מערכת הפעלה של אנדרויד ואיכות שידור 4K עולה כ-3,400 שקל.

אם אתם רוצים מסך ממש גדול, LG מציעה מסך בטכנוגיית OLED עם מסך בגודל 65 אינץ' במחיר של כ-11.5 אלף שקל. הטלוויזיה מציעה מערכת הפעלה Android 4.4

דפדפן פתוח לגלישה חופשית באינטרנט Uקצב חידוש תמונה במהירות 400hz.

מומלץ מאד ללכת לראות את הטלוויזיה בחנות לפני הקניה. חשוב מאד לראות שהטלוויזיה מספקת תמונה לשביעות רצונכם. ייתכן גם שתמצאו שטלוויזיה זולה יותר מספקת את הצרכים שלכם וכך תוכלו לחסוך אלפי שקלים בקניה.