חדשות    

מחיר למשתכן ברעננה – מה הסיכוי לזכות בדירה?

מחיר למשתכן ברעננה זוכה לביקושים גבוהים במיוחד – 22.6 אלף איש הגישו בקשה להשתתף בהגרלה של מחיר משתכן לרעננה ( כאן תוכלו לבדוק אם אתם זכאים לרכוש דירה במחיר למשתכן) בעוד שמספר הדירות עומד על 81 בלבד. כן,תעשו חשבון פשוט ותקבלו שהסיכוי לזכות  בדירה הוא  כ-0.3% אחד ל-300 איש יקבל דירה ברעננה במחיר מוזל. האם זו היתה כוונת המשורר? שר האוצר משה כחלון,  כנראה שלא, אבל הוא מבטיח לנו שבהמשך במקביל לגידול בהיקפי הבנייה במחיר למשתכן, להיקפים של מעל 70 אלף דירות, יהיו לרוב ואפילו לכל הזכאים אפשרות לרכוש דירה. זה אולי לא יהיה במקום שם רוצים, אבל דירה מוזלת ככל הנראה תהיה להם.

הסיכויים לזכות בדירה במחיר למשתכן (בכל הפרויקטים)

גם במחיר למשתכן בראשון לציון הסיכוי בינתיים לקבל דירה הוא אפסי. כ-28 אלף איש מתמודדים על 90 דירות בראשון לציון, כלומר גם כאן היחס הוא  די אפסי, בערך 0.3% (בדומה לסיכוי ברעננה).

 על כל פנים, במכרז ברעננה  זכתה חברת רמי שבירו הנדסה. מדובר על פרויקט  בצפון מערב העיר ועל פי תוצאות המכרז, מחיר דירת 80 מ"ר יחל ב-1.459 מיליון שקל , דירה של 100 מ"ר תעלה החל מ-1.786 מיליון שקל. דירת 120 מטר תעלה הל מ-2.21 מיליון שקל. מחירים אלו אגב, כוללים חניה, מחסן ומרפסת (וכוללים את המע"מ) .

הפרויקט בראשון לציון  הוא במזרח העיר וגם הוא כאמור זוכה לביקושי ענק. החברה הזוכה כאן היא י.א.אלון בניה. מחיר ממוצע לדירות בשטח של 100 מ"ר אמור להיות כ-1.1 מיליון שקל ולדירות בשטח של 120 מ"ר – 1.22 מיליון שקל. המחירים האלו כוללים חניה, מחסן ומרפסת (ומע"מ).

מהנתונים על פרויקטי מחיר למשתכן עולה תמונה ברורה – הביקושים אמנם קיימים אבל ככל שמתרחקים מהמרכז (מאיזורי הביקוש) הם יורדים. כן זה צפוי, וזה מחזק את ההערכה שגם אם לכל הזכאים תהיה בסופו של דבר דירה, היא לא בהכרח תהיה באזור שהם רוצים.

והנה המחשה – בעוד שברעננה ובראשון לציון סיכוי הזכייה הוא 1 ל-300, הרי שבשדרות הסיכוי הוא 1 ל-14 – בהגרלה בעיר נרשמו כ-5.8 אלף איש ומספר הדירות עומד על 373 דירות.

איך מקבלים משכנתא במחיר למשתכן?

מחיר למשתכן – כל מה שצריך לדעת