חדשות    

סוף סוף – אושרה תוכנית פינוי בינוי במתחם ההסתדרות בגבעתיים. התכנית הכי גדולה בישראל עד היום

18 שנים לאחר שיצאה לדרך, אושרה סופית התכנית לבנית 2,700 דירות, במסגרת פרוייקט פינוי בינוי במתחם ההסתדרות בגבעתיים.

המתחם בו יתבצע הפרוייקט הוא בשטח של כ-100 דונם אשר נמצאים בין רחובות ההסתדרות ואדמית ממזרח, דרך יצחק רבין מצפון, דרך אלוף שדה מדרום ורחוב המאבק ממערב. בשטח נמצאים כרגע 40 מבני שיכון טוריים בני 2-4 קומות שבהם כ-900 דירות. הבניינים האלו יהרסו ובמקומם יוקמו 18 מגדלי מגורים בני 25-35 קומות, אשר יכילו כ-2700 דירות. חלק קטן ממבני השיכון לא יהרסו, ישומרו, וישמשו בשכונה המתחדשת לצרכי ציבור כגון גני ילדים, מעונות יום, מתנ"ס' דיור מוגן ועוד.

על פי התוכנית, 20% מהדירות בפרוייקט החדש יהיו קטנות יחסית, עד 63 מ"ר, 40% יהיו בנות כ-100 מ"ר, ושטח יתרת הדירות ייקבע על ידי מבקש ההיתר. תמהיל זה של סוגי דירות יאפשר מענה לרוכשים עם העדפות ואפשרויות שונות.

11 יזמים כבר נמצאים בהתקשרויות מקדמיות עם בעלי הדירות במתחם, ועל פי התכנית ייבנה כל אחד מהם מתחם קטן. על פי התכנית, רחוב המאבק הנמצא ממערב למתחם, יהפוך לציר עירוני ראשי והבניינים במפלס הקרקע שבו ייועדו למסחר.

התכנית גובלת עם מתחם כורזין שגם הוא אושר לאחרונה ובסמיכות לשתי תחנות של הרכבת הקלה. הקו הסגול שיעבור לאורך דרך אלוף שדה, בחלק הדרומי של התוכנית והקו הצהוב שיעבור לאורך דרך יצחק רבין, בצפונה של התוכנית.

בעבר קמו קבוצות אשר התנגדו לתכנית שהתקבלה. טענתם היא שהתכנית מעמיסה על האזור וכן שהיה צריך לשים דגש בתכנון המתחם על בנייה צפוה פחות ונמוכה יותר.

פינוי בינוי – כל מה שצריך לדעת

פינוי בינוי – פוטנציאל של 900 אלף דירות