שוק ההון    

פוינטר – ההכנסות של 18.7 מיליון דולר ברבעון; צופה שיפור משמעותי במכירות לצפון אמריקה ב-2019

דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר, יח"צ

פוינטר טלוקיישן הדואלית, ספקית שירותי טלמטיקה ופתרונות טכנולוגיים לניהול ציי רכב, ניהול נכסים ניידים ורכבים מקושרים,  סיימה את הרבעון השלישי עם הכנסות שהסתכמו בכ-18.7 מיליון דולר לעומת כ-20.2 מיליון בתקופה המקבילה ב-2017, ירידה של 7% בעקבות פיחותים בשערי החליפין; גידול של 1% במונחי מטבע מקומי.

בפוינטר מוסרים כי הם צופים לשיפור משמעותי במכירות לצפון אמריקה בשנת 2019 ובשנים שלאחריה. במקביל זכיות במספר חוזים חדשים בברזיל, צפויים להערכת החברה להשפיע לחיוב במהלך שנת 2019.

ההכנסות משירותים הסתכמו בכ-12.8 מיליון דולר לעומת הכנסות של כ-13.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017, קיטון של 4%; גידול של 8% במונחי מטבע מקומי.

רווח תפעולי של 2.5 מיליון דולר (13% מההכנסות) לעומת הכנסות בסך של כ-2.9 מיליון שקל ברבעון המקביל , ירידה של 13.

הרווח הנקי הסתכם בכ-1.8 מיליון דולר, ירידה של 4%.

הרווח למניה בדילול מלא הסתכם 0.22 דולר לעומת 0.23 דולר ברבעון המקביל.

רווח למניה על בסיס Non-GAAP בדילול מלא הסתכם ב-0.31 דולר לעומת 0.28 דולר ברבעון המקביל.

ה-EBITDA עמד על 3.1 דולר למניה לעומת 3.6$ למניה ברבעון הקודם.

מספר המנויים הגיע לכ-274 אלף, גידול של 10% בכ-12 החודשים האחרונים.

דוד מחלב, מנכ"ל פוינטר אמר בהתייחסו לתוצאות: "זהו עוד רבעון טוב לפוינטר. שיפרנו את שיעורי הרווחיות שלנו משירותים, דיווחנו על רווחיות נאה ועל תזרים מזומנים מרשים, כל זאת למרות סביבת מטבעות מאתגרת באמריקה הלטינית, אשר השפיעה בצורה שלילית על התוצאות. בשורה התחתונה הביצועים שלנו טובים ומעידים על חוסנה של החברה. במהלך התקופה, המשכנו לקדם את מערכות ה-IOT שלנו ואת נושא הפתרונות לשיפור בטיחות הנהיגה תוך בקרה על התנהגות הנהג באמצעות מערכות מבוססות בינה מלאכותית שלנו. הפלטפורמה שלנו רותמת את אוסף הנתונים הנאגרים על הנהג בזמן אמת בכדי לשפר ולקדם פתרונות יעילים וחסכוניים יותר לקהל לקוחותינו. המשוב הראשוני מלקוחות פוטנציאלים לגבי הפתרונות החדשים היה בהחלט חיובי אך אנו עדיין בתחילת הדרך.  במקביל, אנו נמצאים בשלב הבטא של המוצרים לנכסים ניידים עבור השוק בצפון אמריקה ומקווים להתחיל באספקות עד סוף שנה זו. הזמנות לייצור של מערכות אילו כבר התקבלו. כפי שדיווחנו לאחרונה, קיבלנו את אישור התקן AIS 140 בהודו ואנו מאמינים כי ישום תקן זה הדבר יאיץ משמעותית את יישום פתרונות הטלמטיקה בשוק צומח זה. אנו צופים כי נתחיל באספקת מכשירי Cello CANiQ IN לשוק ההודי עד סוף שנה זו, ואנו צופים גידול משמעותי במכירות לצפון אמריקה בשנת 2019 ובשנים שלאחריה. במקביל זכינו במספר חוזים חדשים בברזיל אשר צפויים להשפיע לחיוב במהלך שנת 2019. השווקים בהם אנו פועלים ממשיכים להתרחב ואנו רואים היצע רב של הזדמנויות אשר פוינטר בעמדה טובה בכדי לזכות בהן."

הפלטפורמה של פוינטר בתחום הרכב המקושר, המבוססת ענן ופועלת על בסיס תוכנה כשירות (SAAS), אוגרת מידע בזמן אמת ונתונים מהמשאבים הניידים של ארגונים – מהנהגים, הדרכים, תחומי העניין, רשת הלוגיסטיקה, הרכבים, נגררים, מכולות ומטענים. פלטפורמת ה-SAAS מנתחת את המידע הגולמי וממירה אותו למידע בעל ערך ללקוחותיה של פוינטר המספק להם תובנות מעשיות ובעיקר כלים לקבלת החלטות בארגון ובכך מאפשרת ללקוחות לשפר היעילות בארגון וכתוצאה מכך את השורה התחתונה קרי הגדלת הרווחיות.

פוינטר – קיבלה תקן AIS 140 למערכות חכמות בתחבורה (ITS) בהודו