חדשות    

פינוי בינוי ביבנה: כמות הדירות תגדל פי 10!

פינוי בינוי – כל מה שצריך לדעת

פינוי בינוי ביבנה ­ הועדה המחוזית לתכנון ובנייה (מחוז מרכז) אישרה פרויקט פינוי בינוי של קבוצת אלמוג, שבמסגרתו תוגדל כמות הדירות ביותר מפי 10!   מדובר על מתחם בן 13 דונם ברחוב החרמון בשכונת נאות שז"ר בעיר. על פי התוכנית שקיבלה את אישור הועדה המחוזית, ייהרסו 92 דירות ישנות בשלושה בניינים טרומיים בני 3 עד 4 קומות ובמקומן ייבנו, לא פחות מ-487 יחידות דיור חדשות.

הבינוי החדש יכלול ארבעה בניינים בני 23 קומות ובניין נוסף בגובה 26 קומות, וזה עוד לא הכל –  בנוסף יכלול הפרויקט כ­1,420 מ"ר של שטחי מסחר, ותעסוקה, וכן חניונים תת קרקעיים שיכללו 730 חניות לדירות ועוד כמאה חניות ציבוריות.

הפרויקט הוא לא בדיוק פינוי בינוי, אלא הוא בינוי­פינוי­בינוי. כלומר לא מפנים ואז בונים, אלא קודם בונים, מפנים את הדיירים לדירות הבנויות ואז בונים את הפרויקט. לצורך הבנייה הראשונית (דירות לתושבי המקום)  הקצתה העירייה כ­4 דונם, לבניית שני הבניינים הראשונים לפני הפינוי והריסת המבנים הישנים. במתווה זה של הפרויקט אין צורך בפינוי בעלי הדירות הישנות לדיור חלופי והם יפנו את הבניינים הישנים רק עם תום בניית החלק הראשון של הפרויקט.

על פי התוכנית שאושרה, בעלי הדירות הישנות, בנות 70 מ"ר בממוצע, יקבלו בתום הפרויקט דירות חדשות בנות 4 חדרים בשטח 100 מ"ר עם מרפסת בשטח 12 מ"ר, חנייה ומחסן – על פניו עסקה כלכלית טובה לדיירי המקום.

מחירי הדירות בפרויקט יעמדו על החל מ-1.45 מיליון שקל לדירת 4 חדרים. היקף הפרויקט , אגב,  על פי נתוני החברה, מסתכם בכ­400 מיליון שקל. בחברה מעריכים כי הבנייה תחל עוד כשמונה חודשים.

"קבענו שפיתוח חלקי העיר החדשים לא יותיר את השכונות הוותיקות ללא פיתוח, ונעשה כל מאמץ לטובת מתן מענה הולם לוותיקי העיר בצורת מבנים חדשים ותואמים את העיר המתחדשת", כך ראש העיר יבנה, צבי גוב­ארי.

יקי אמסלם, מנכ"ל קבוצת אלמוג אמר בעקבות אישור התוכנית: "פרויקט פינוי בינוי זה מחוץ לגבולות גוש דן הוא תשובה לכל פרנסי המדינה שזה אפשרי וכדאי לכולם, הן ליזמים והן לדיירים שראויים למגורים בכבוד".