חדשות    

פינוי -בינוי בראשון לציון ללא יזם

המדינה מקדמת מיזם פינוי-בינוי ברמת אליהו בראשון לציון, בשלב ראשון ללא יזם. מתוכננות 155 יחידות דיור

הרשות הממשלתית להתחדשות עירונית מוציאה פרויקט  פינוי-בינוי בראשון לציון ברמת אליהו.  בפרויקט המדינה  פועלת ישירות מול הדיירים, לפחות בשלב ראשון.  הפרויקט הוא שת"פ עם עם רשות מקרקרעי ישראל והמכרז הוא לבניית 155 יחידות דיור. הפרויקט עובד בשלב שבו קודם בונים ורק אח ר כך הורסים, כך שהמתגוררים לא צריכים למצוא מקום חלופי בזמן הפינוי.

בתום הבנייה בשכונת נוריות יוקצו 48 דירות לטובת דיירי המבנים הוותיקים של רמת אליהו, ואז אלה ייהרסו כדי לאפשר בנייה חדשה. כאמור, בשלב זה פועלת המדינה דרך העירייה ללא התערבות יזם.  כך התושבים נותנים יותר אמון במהלך.  השלב הבא יהיה החתמת יזם. כשתחל בניית המתחם החדש הדיירים יקבלו דירות חדשות. את הזכויות על הבתים הישנים תמכור המדינה בעתיד ליזם אשר יבצע את ההריסה והבנייה במתחם המתפנה.

היזם שיזכה במכרז ייקבל מהמדינה עבור 48 הדירות כ־63 מיליון שקל. סכום זה יקוזז במועד מכירת הקרקע ליזם, ואילו יתר הדירות יימכרו בשוק החופשי. מדובר ב-107 דירות המהוות 30%  מהפרויקט.

מהרשות להתחדשות עירונית נמסר:  "החתמה הנעשית בידי המדינה מגבירה ביטחון בקרב הדיירים. זה מנגנון שאנו מקווים להרחיב, כדי להאיץ תהליכים ולהסיר חסמי החתמה בפרויקטים כאלה".  מרשות מקרקעי ישראל נמסר כי בראשל"צ הפרויקט מתאפשר הודות להעמדת קרקע על ידי הרשות במתחמים שיפונו. ללא העמדת הקרקע הפנויה לטובת המיזם, הוא לא היה יוצא לדרך.

מתי אפשר לסרב לעסקת פינוי בינוי

פינוי בינוי בנווה שרת – לוינשטיין תבנה 450 דירות

אושרה להפקדה תוכנית פינוי בינוי בנתניה; יוקמו 870 דירות חדשות