שוק ההון    

רמי לוי בדוחות סבירים ברבעון השלישי – ההכנסות גדלו, הרווח התפעולי ירד כתוצאה מהוזלת מחירים

ההכנסות של רמי לוי ברבעון השלישי צמחו ב-9.3% לכ-1.4 מיליארד שקל; הרווח הנקי ברבעון הסתכם בכ-29.8 מיליון שקל – ירידה לעומת הרבעון המקביל. עם זאת, המכירות בחנויות זהות ברבעון עלו בכ-6.3%; המכירות למ"ר ברבעון עלו בכ-4%

 בתשעת החודשים הראשונים של 2018 עלו הכנסות רמי לוי ל-4.02 מיליארד שקל והרווח הנקי גדל בכ-10.2% לכ-98.2 מיליון שקל.

 הרשת מפעילה כיום 49 סניפי דיסקאונט, כולל 3 סניפים בזכיינות, ועד תום שנת 2018 תפעיל בסך הכל 51 סניפי דיסקאונט; הרשת מזהה פוטנציאל להקמת 20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם אינה פועלת, סניפים שלא ייצרו קניבליזציה לסניפי הרשת.

 בחודש ספטמבר האחרון הושלמה העסקה לרכישת השליטה ברשת "קופיקס", המפעילה 118 בתי קפה ו-30 מרכולים.

 רמי לוי, מנכ"ל רשת רמי לוי שיווק השקמה, אמר במקביל לפרסום התוצאות – "ברבעון השלישי של השנה הצגנו צמיחה בהכנסות הנובעת מהמשך ההצמדות שלנו לאסטרטגיה העסקית בה אנו דבקים לאורך כל הדרך – הצעת סל מוצרים באיכות גבוהה ובמחיר הזול ביותר, תוך הקפדה על מתן שירות מצוין ללקוחותינו.

"השחיקה בשיעורי הרווחיות ברבעון מיוחסת בעיקר להורדת המחירים לצרכן והעמקת המבצעים בחגי תשרי השנה, וכל זאת במסגרת מאמצנו לשמור על מיצובה של הרשת כזולה ביותר, ובכך גם אנו רואים את תרומתנו לציבור בהתמודדותו עם יוקר המחיה בישראל. אנחנו הרשת היחידה שמדווחת על ירידה ברווח הגולמי ברבעון השלישי מן הטעם שהאסטרטגיה שלנו היא להעמיד את הצרכן במרכז. אני מאמין כי כאשר אני מוזיל את המחירים ונותן לצרכן את האפשרות לבצע את הרכישות שלו לחג בזול – בסופו של דבר זה מטיב עם החברה – עובדה אנחנו רואים שיפור משמעותי במכירות חנויות זהות ובמכירות למטר.

"בחודש יוני האחרון, השקנו את המרלו"ג  במודיעין הפרוס על שטח של כ-30 אלף מ"ר ומבוסס על טכנולוגיה מתקדמת, שתאפשר לרשת לשפר את הגמישות התפעולית, לתרום לחיסכון בעלויות ולתמוך בצמיחה העתידית של הרשת בשנים הבאות. בנוסף, המרלו"ג יאפשר לנו להגדיל את שיעור המכירות של המותג הפרטי מכ-20% מסך המכירות כיום לכ-30% תוך פרק זמן קצר.

"בימים אלה, אנו מיישמים את אסטרטגיית החדירה אל תוך מרכזי הערים – אסטרטגייה שתאפשר לנו להנגיש את סל המוצרים הזול ביותר למיליוני תושבים נוספים, שנכון להיום אין להם נגישות נוחה אל הרשת. בהתאם לכך, ברבעון השלישי של השנה השלמנו את רכישת השליטה ב"קופיקס גרופ", וכבר במהלכו שיפרנו את תנאי הסחר, התחלנו ביישום צעדי התייעלות והבאנו לשיפור חד בשיעור הרווח הגולמי של הרשת.  אנו נפעל לשיפור הערך של קופיקס עבור מיליוני התושבים במרכזי הערים – נגדיל את מגוון המוצרים, נשפר את חזות הסניפים, נשנה את תמחיר המוצרים ובכוונתנו להרחיב את רשת המרכולים במרכזי הערים.

"לאחרונה, רשת רמי לוי השיקה מחדש את כרטיס האשראי של הרשת, המונה כיום כ-400 אלף כרטיסים. הכרטיס יעניק ללקוחותינו הטבות והנחות משמעותיות במגוון רחב של תחומים, ביניהם: צרכנות, תרבות ופנאי, סלולר ותיירות".

בכוונת הרשת לפתוח עוד 2 סניפי דיסקאונט חדשים עד סוף השנה בעיר אשקלון ובעטרות, ובכך להשלים פריסה של 51 סניפי דיסקאונט. בנוסף, החברה מזהה פוטנציאל להקמת כ-20 סניפי דיסקאונט נוספים באזורים חדשים בהם הרשת אינה פועלת.

כמו כן,  בכוונת החברה להרחיב את פעילותה אל תוך מרכזי הערים ולהפעיל סניפים עירוניים, בשטח של 300 עד 700 מ"ר לכל סניף עירוני, הן באמצעות פתיחת סניפים חדשים והן באמצעות רכישת רשתות עירוניות פעילות.

בהתאם לאסטרטגיית החברה להרחבת המכירות המקוונות, בחודש אוגוסט האחרון, הודיעה החברה על התקשרות עם חברת קומנסנס רובוטיקס להקמת 12 מרכזים לוגיסטים רובוטיים, שיתנו שירות ומענה בתחום המכירות המקוונות ובפריסה ארצית. 2 המרכזים הראשונים יוקמו כבר בשנת 2019.

הרחבת הפעילות במותג הפרטי

 המותג הפרטי מהווה היום כ-20 אחוז מהמכירות ובכוונת החברה להגדילו את מכירות המותג הפרטי ל-30% ממכירות הרשת.

פעילות כרטיסי אשראי – בחודש אפריל השנה הוקמה חברה חדשה (80% בידי רשת רמי לוי -20% בידי חברת ישראכרט) לתפעול כרטיסי האשראי ומועדון הלקוחות.

רבעון שלישי – ניתוח התוצאות

הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה ברבעון השלישי של שנת 2018 עלה בכ-2.1% לכ-291.3 מיליון שקל, בהשוואה לכ-285.4 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח הגולמי  ברבעון השלישי של 2018 עמד על 20.82%, בהשוואה ל-21.87% ברבעון הקודם ובהשוואה ל-22.29% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעיקר מהעמקת המבצעים לקראת חגי תשרי במסגרת המאמצים לשמור על מיצובה של הרשת כזולה ביותר בהתאם לאסטרטגיה של החברה לשים את הצרכן במרכז ולהוזיל את המחירים. בנוסף, מהכרה בהוצאות המיוחסות להפעלת המרלו"ג במודיעין שהושק בחודש יוני האחרון ופעל במלואו במהלך הרבעון אך לא פעל במלוא תפוקתו.

הוצאות התפעול – שיעור הוצאות המכירה והשיווק והוצאות הנהלה וכלליות קטן ברבעון מכ-19.11% ברבעון המקביל אשתקד לכ-18.13% ברבעון הנוכחי. שיעור ההוצאות קטן כתוצאה מפעולות נרחבות לצמצום ההוצאות שבהם נקטה החברה.

הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון השלישי של שנת 2018 הסתכם בכ-38.1 מיליון שקל, בהשוואה לכ-39.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. שיעור הרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2018 עמד על 2.72%, בהשוואה ל-3.07% ברבעון המקביל אשתקד. הירידה בשיעור הרווח התפעולי נבעה בעיקר מהקיטון האמור בשיעור הרווח הגולמי, שקוזז חלקית עם צמצום ההוצאות התפעוליות.

ה-EBITDA ברבעון השלישי של שנת 2018 עלה לכ-56 מיליון שקל (כ-4.0% מההכנסות), לעומת כ-55.3 מיליון שקל (כ-4.3% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את הרבעון השלישי של שנת 2018 עם רווח נקי בסך של כ-29.8 מיליון שקל, בהשוואה לכ-30.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

תשעת החודשים הראשונים של שנת 2018

ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 צמחו בכ-5.5% לכ-4.02 מיליארד שקל, בהשוואה לכ-3.82 מיליארד שקל בתקופה המקבילה אשתקד (לא כולל 3 סניפים הנמצאים בזכיינות). הצמיחה בהכנסות לצד עלייה במכירות חנויות זהות בשיעור של כ-2.55% כתוצאה מהשיפור בהבשלת הסניפים החדשים.

המכירות למ"ר בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 הסתכמו ב-47.08 אלף שקל למ"ר, בהשוואה ל-46.58 אלף שקל למ"ר בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח הגולמי של רמי לוי שיווק השקמה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 עלה בכ-3.4% לכ-864 מיליון שקל, בהשוואה לכ-835.2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח הגולמי של הרשת בתשעת החודשים הראשונים של השנה עמד על 21.49%, בהשוואה ל-21.91% בתקופה המקבילה אשתקד. הירידה בשיעור הרווח הגולמי הושפעה כאמור ממבצעים מעמיקים שנקטה החברה לקראת חגי תשרי וכן  מהפעלת המרלו"ג במודיעין שעבד במלואו אך לא פעל במלוא תפוקתו.

הרווח התפעולי של רמי לוי בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 עלה בכ-3.2% לכ-127.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-116.3 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. שיעור הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה ל-3.16%, בהשוואה ל-3.05% בתקופה המקבילה אשתקד.

ה-EBITDA בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 עלה בכ-8.8% לכ-178.7 מיליון שקל (כ-4.44% מההכנסות), לעומת כ-164.2 מיליון שקל (כ-4.31% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.

בשורה התחתונה, רשת רמי לוי שיווק השקמה מסכמת את תשעת החודשים הראשונים של שנת 2018 עם גידול של כ-10.2% ברווח נקי לסך של כ-98.4 מיליון שקל, בהשוואה לכ-89.3 מיליון שקל בבתקופה המקבילה אשתקד.

קופת מזומנים והשקעות לזמן קצר של החברה הסתכמה בכ-629 מיליון שקל בסוף ספטמבר, בהשוואה לקופת מזומנים בהיקף של כ-395 מיליון שקל בסוף שנת 2017.

 ההון העצמי של החברה עלה והסתכם בכ-475.4 מיליון שקל, וזאת לאחר חלוקה של דיבידנד בסך של כ-63 מיליון שקל מתחילת השנה. היום, לאחר אישור הדוחות הכספיים, הכריזה החברה על דיבידנד בסך של 22 מיליון שקל. מאז שהחברה הונפקה לציבור בחודש מאי 2007 ועד היום, הכריזה החברה על דיבידנד בסכום כולל של כ-854 מיליון שקל.

אירועים מהותיים בתקופת הדוח:

בחודש ספטמבר 2018, רשת רמי לוי שיווק השקמה השלימה את מימוש האופציה לשליטה ברשת בתי הקפה קופיקס גרופ בע"מ. רשת רמי לוי הגדילה את אחזקתה ברשת "קופיקס" מכ-20% לכ-50.01%, וזאת בתמורה למניות רמי לוי בשיעור של כ-1.38% מההון (אחרי ההקצאה), וזאת בנוסף לקבלת כ-30% ממניות חברת הבת "סופר קופיקס" ללא תמורה. רשת קופיקס מפעילה כיום כ-118 בתי קפה תחת המותג "קופיקס" וכ-30 מרכולים תחת המותג "סופר קופיקס".

בחודש מאי 2018, רשת רמי לוי שיווק השקמה הודיעה על השלמת העסקה לרכישת השליטה (50.01%) ברשת גוד פארם, וזאת בתמורה לכ-4.5 מיליון דולר. רשת גוד פארם הינה חברה פרטית המפעילה רשת של חנויות קמעונאיות בתחום הפארם ומונה 11 סניפים.

בחודש ינואר 2018, רשת רמי לוי שיווק השקמה חתמה על תוספת להסכם עם חברת ישראכרט לתפעול מועדון הלקוחות של רשת רמי לוי, לפיו תוקם חברה חדשה (תוחזק 80% בידי רשת רמי לוי ו-20% בידי חברת ישראכרט) שתנהל את תפעול כרטיסי האשראי ומועדון הלקוחות, תוך התחייבות ישראכרט להקצבת הכנסה שנתית מינימאלית למשך 7 שנים.

קופיקס מקטינה הפסדים; תהפוך לרמי לוי בשכונה

רמי לוי מוכר רמי לוי – מכר מניות ב-110 מיליון שקל בחודשים האחרונים