חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד השלימה בהצלחה גיוס באמצעות הנפקת איגרות חוב בהנפקה הראשונה שלה בישראל. לאומי קארד, גייסה 1.1 מיליארד שקל, בהנפקה פרטית למשקיעים מוסדיים של איגרות חוב שקליות בריבית קבועה, עם מח"מ של 3 שנים.
בהנפקה נרשם ביקוש יתר של פי 4 – כ-2 מיליארד שקל, מצד כ-60 גופים והריבית בה נקבעה על 2.19%. זוהי ריבית נמוכה בכחצי אחוז מריבית המקסימום שנקבעה למכרז.
חתמי ההנפקה היו לאומי פרטנרס ולידר חיתום. בכוונת לאומי קארד להשתמש בסכום שגוייס לחלוקת דיבידנד מיוחד של 500 מיליון שקל לבנק לאומי, עוד לפני שתימכר על ידי הבנק לקרן ההשקעות הפרטית וורבורג פינקוס ואשר יופחת מתמורת העיסקה.
ביולי מכר לאומי את לאומי קארד לוורבורג פינקוס בתמורה לכ- 2.5 מיליארד שקל כחלק כחלק מהרפורמה להפרדת הבעלות של הבנקים בחברות כרטיסי האשראי.
לאומי קארד היא אחת מ-3 חברות כרטיסי האשראי בישראל. כ-30 אלף עסקים בישראל סולקים מעל לשני מיליון כרטיסים שהנפיקה החברה. את הרבעון השני סיימה לאומי קארד עם הכנסות בסך של כ-326 מיליון שקל מתוכן כ-251 מיליון שקל כרטיסי אשראי. הרווח הנקי של לאומי קארד ברבעון השני הסתכם בכ-52 מיליון שקל לעומת כ-49 מיליון שקל בקבעון המקביל אשתקד.
לפני מספר ימים דווח כי ורבורג פינקוס מנהלת מגעים עם הראל על מנת לצרפה כשותף אסטרטגי בלאומי קארד. מתקדמים לצירוף חברת הביטוח הראל כמשקיע אסטרטגי ללאומי קארד. כמו כן נמסר כי מתנהלים מגעים עם חברות ביטוח נוספות למכירת 20% מאחר ובנק לאומי נאלץ להפרד מהמניות אותן התכוון להחזיק בחברה.
ורבורג פינקוס רוכשת את לאומי קארד ב-2.5 מיליארד שקל; מה יהיה ביום שאחרי?
שר האוצר כחלון אמר אתמול כי "משבר הדיור נפתר". טוב, הבחירות הולכות וקרבות ומה הוא יגיד?! "נכשלתי"?.מסתבר שגם כלכני לאומי לא ממש מסכימים עם שר האוצר והם מזהירים מפני התחדשות העליות בעוד מכשנתיים שלש אם לא יהיה שינוי בקצב הבנייה הנוכחי.
כלכלני לאומי סבורים כי האינדיקטורים לפעילות בשוק הדיור ממשיכים להצביע על רמה גבוהה יחסית של חוסר ודאות, ובכלל זה: ירידה ממושכת במספר העסקאות הכולל, יד שנייה ודירות חדשות, ובפרט דירות הנמכרות בשוק החופשי; שיעורי השינוי השנתי של מחירי הדיור משקף מצב של קיפאון ואף ירידה מתונה; ירידה מתמשכת בהשקעות בבנייה למגורים ברביעים האחרונים; התחלות בנייה בהיקף נמוך יחסית ועוד. כך עולה מסקירת מאקרו שפורסמה. לאור זאת,מעריכים בלאומי כי בחודשים הקרובים שיעור השינוי השנתי של מחירי הדיור ימשיך להצביע על קיפאון או אף על ירידה מתונה. עם זאת, במבט לטווח ארוך יותר, כפי הנראה בעוד 2-3 שנים, קצב הבנייה הנוכחי, שהוא נמוך מהמינימום הנדרש על-פי צרכי המשק (כ-50,000 יחידות בשנה), לצד התארכות משך הבנייה, עשויים להוביל לשינוי מגמה במחירי הדיור ולחידוש עליות המחירים על רקע מחסור בהיצע זמין, בפרט באזורי הביקוש.
נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שפורסמו לאחרונה מלמדים כי בחודש אוגוסט 2018 נמכרו 1,753 דירות חדשות (נתונים מנוכי עונתיות). נתון זה, משקף אמנם ירידה קלה של כ-2% בהשוואה לחודש הקודם, אולם בהשוואה לממוצע החודשי מתחילת השנה מדובר בעלייה קלה של כ-1.5%. התנודות המתונות בהיקף המכירות של דירות חדשות מחודש לחודש מצביעות על יציבות בהיקף המכירות בחודשים האחרונים, כשמתחילת השנה אף נרשמה עלייה מתונה.
עם זאת, מציינים בלאומי שהיקף המכירות התייצב בחודשים האחרונים על רמה נמוכה בהשוואה לשנים קודמות. זאת, בהמשך למגמת הירידה שהושפעה הן מיציאת ציבור המשקיעים משוק הדיור והממתינים למכרזי התכנית "למחיר למשתכן" והן מצמצום בפעילות משקיעים בדירות (ככל שפעילות זו באה לידי ביטוי בשוק הדירות החדשות). בהקשר זה, נציין כי מסקירת הכלכלן הראשי במשרד האוצר עולה שריבוי העסקאות במסגרת התכנית "מחיר למשתכן" מקזז לעת עתה, באופן חלקי, את הירידה במכירת דירות חדשות בשוק החופשי. מגמה זו, שהחלה כבר בשנת 2016 צברה תאוצה במהלך 2018, וצפויה להימשך ביתר שאת גם במהלך 2019.
בלאומי מוסיפים כי החלק העיקרי של הפעילות בשוק הדירות החדשות מרוכז מתחילת השנה באזורי הביקוש המובילים: תל אביב, המרכז וירושלים. מנגד, באזורים: חיפה, הצפון והדרום, נרשמו ירידות חדות יחסית בהיקף המכירות (ראה/י תרשים). ממצא זה, עשוי ללמד כי חוסר הוודאות הרב השורר בשוק הדיור בעת הנוכחית יוצר הסטה של הפעילות לכיוון אזורים שמתאפיינים בדרך כלל ברמת סיכון נמוכה יותר לירידת ביקושים/מחירים משמעותית (אזורי הביקוש המובילים) ופחות לשאר אזורי הארץ. מגמה זו, עשויה להימשך גם בחודשים הבאים.
אוהד דנוס: "הירידה בהתחלות הבנייה מבשרת על עליית מחירים בעתיד"
לאחר שתפס נתח שוק לא מבוטל בתחום קמעונאות המזון ובתחום הסלולאר, נראה כי רמי לוי מזהה הזדמנות חדשה בעולם הביטוח.
רמי לוי מינה את ערן וולף, מי שהיה בעבר סמנכ"ל במועצה לצרכנות, כסמנכ"ל מועדון ושירותים פיננסיים בחברת רמי לוי הציבורית. נראה שמטרת המינוי היא להרחיב את מגוון השירותים שמציע מועדון הלקוחות של הרשת.
מרמי לוי נמסר כי ערן וולף יהיה אחראי על מועדון הלקוחות ומועדון מחזיקי כרטיס האשראי של הרשת ויהיה אחראי על הרחבת מגוון השירותים המוצעים לחברי מועדונים אלו. שירותי הביטוח והפיננסים יתווספו בכך גם לשירותי התיירות אותם החלה הרשת לספק לאחרונה. ההערכה היא אכי המטרה של רמי לוי במינוי היא העלאת מספר חברי המועדון המחזיקים בכרטיס האשראי של הרשת והגדלת היקף הפעילות בו.
לאחרונה פורסם בכלי התקשורת כי רשת שופרסל מנסה גם היא להכנס לתחום הביטוח באמצעות חבירה לחברת AIG על מנת להתחיל בפעילות זו כבר בשנה הבאה.
לפני מספר חודשים נודע כי רמי לוי והדקה ה-90 מפתחות מיזם תיירות משותף שיספק שירותי תיירות לחברי מועדון הלקוחות של רשת רמי לוי בתנאים מועדפים.
במרס השנה רכשה רמי לוי 50% מרשת הפארם "גוד פארם" בתמורה לכ-17 מיליון שקל מידי היזמים אוהד סנדלר ואדם פרידלר. רשת גוד פארם הוקמה בשנת 2016, ויש לה היום כעשרה סניפים בבתל אביב , פתח תקווה, רמת גן, ראשלצ , חדרה, הרצליה, רחובות, באר שבע וחולון.
רמי לוי וישראכרט מציגים: מועדון לקוחות פתוח לכולם; האם כדאי להיות חבר מועדון?
גם אתם התייאשתם ממצב התחבורה הציבורית בארץ?! אתם לא לבד.
ממחקר שערך מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית עולה כי 62% מהישראלים ויתרו על האפשרות להגיע לעבודה בתחבורה ציבורית ןמגיעים לעבודה במכונית (כולל נסיעות משותפות) ורק 17% אחוזים בתחבורה ציבורית. 10 אחוזים מגיעים באופניים או ברגל ו-8 אחוזים מגיעים בהסעה מאורגנת מטעם המעסיק.
פעם, לפני שנים רבות, כשדיברו על תחבורה ציבורית דיברו על "אגד" ו-"דן". כשמישהו אמר שהוא עובד באגד ידעו שמדובר באדם עם עבודה טובה ויציבה. אבל, גם היו הרבה תלונות. אגד ודן נתפסו כמונופולים שמנים ולא יעילים. ואז נזרקה לעולפם מילת הקסם – "הפרטה". הוחלט על רפורמה בתחבורה הציבורית ועל המפה עלו חברות חדשות כמו קווים ואפיקים ומפת התחבורה הציבורית בארץ השתנתה כי תחרות זה טוב נכון?! אז התמונה לא פשוטה כל כך ומי שנאלץ להזדקק לשירותי התחבורה הציבורית כדי להגיע לעבודה כל יום יודע שעדיין מדובר במערכת חולה ולא יעילה. מספיק לבלות מספר ימים באחת מבירות מזרח אירופה, מדינות שלהן כלכלה חלשה יותר מהכלכלה בארץ (הרי אנחנו "סטארט-אפ" ניישן) שלא מדובר (רק) בכסף. מדובר ברצון ויכולת ניהול.
מחקרים רבים נכתבו על תרומתה של תחבורה ציבורית יעילה לצמיחה של כלכלה. הבעיה – צריך לדעת איך לעשות את זה. כשממנים מקורבים לתפקידים בכירים ולאו דווקא אנשי מקצוע – אז ככה זה נראה.
לאחרונה בכיר במשרד התחבורה בחשד לקבלת שוחד מבכירים בחברת אוטובוסים. ככה נראית התחבורה הציבורית בארץ.
בשלושים השנים האחרונות זינק מספר העובדים המועסקים מחוץ ליישוב מגוריהם מ-42 ל-54 אחוזים בקרב גילי העבודה. התרחבות היוממות מאופיינת בשימוש מוגבר במכוניות פרטיות, שהן אמצעי התחבורה המרכזי בקרב העובדים. התרחבות זו היא הגורם המרכזי לעומס על התשתיות, שגדל מהר יותר מקצב הרחבת הכבישים – וכך נוצרים הפקקים שכולנו מכירים.
לצד העלייה הגדולה במספר הנוסעים ברכב ניכר בקרב היוממים (תופעת היוממות (Commuting) – עובדים הנוסעים מדי יום מיישוב מגוריהם ליישוב אחר לצורכי עבודה) שינוי במספר הנוסעים בתחבורה ציבורית, ובייחוד עלייה במספר הנוסעים ברכבת, עקב שינויים בהשקעות בתחום.
מהמחקר שערך מרכז טאוב עולה כי רוב הנסיעות לעבודה הן למרחקים קצרים. כל עובד שלישי מתוך ארבעה בטווח הגילים 25–64 נוסע עד 20 ק"מ, לרוב במכונית פרטית. במונחי זמן שהייה בדרכים, כ-60 אחוזים מהעובדים מגיעים לעבודה תוך כחצי שעה, 30 אחוזים בטווח זמן בין חצי שעה לשעה, וכ-10 אחוזים נוסעים מעל שעה לכל כיוון. אשר לבחירת אמצעי התחבורה – 62 אחוזים מגיעים לעבודה במכונית (כולל נסיעות משותפות) ורק 17 אחוזים בתחבורה ציבורית. 10 אחוזים מגיעים באופניים או ברגל ו-8 אחוזים מגיעים בהסעה מאורגנת מטעם המעסיק.
בקרב עובדים המתגוררים בירושלים 33 אחוזים נוסעים בין חצי שעה לשעה בכל כיוון, כנראה בשל גודלה של העיר ושימוש רב בתחבורה ציבורית – דבר הנובע גם ממאפיינים חברתיים-כלכליים של האוכלוסייה. גם בפתח תקווה רבים מהעובדים נמצאים בדרכים בין חצי שעה לשעה, אולם שיעור גבוה בהרבה בקרבם משתמשים ברכב פרטי ונוסעים עד 20 ק"מ, כלומר משך הנסיעה נגזר מעומסי תנועה. לעומתן בולטת תל אביב בשיעור גבוה (68 אחוזים) של עובדים המגיעים לעבודה בזמן קצר ובריבוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, בין היתר בעקבות עידוד השימוש באופניים מצד העירייה.
עוד מראה המחקר כי עובדים המתגוררים קרוב יותר למרכזי תעסוקה משלמים יותר בממוצע על דיור, ואלו הנוסעים רחוק יותר נהנים ממחירי דיור זולים יותר.
במרכז טאוב מעריכים כי לא מן הנמנע שעובדים רבים מעדיפים יוממות על פני האפשרות של העתקת מקום מגורים. ככלל, שיעור ההגירה הפנימית בין היישובים ובתוכם עומד על כ-7 אחוזים מכלל האוכלוסייה בשנים האחרונות, ונראה כי בין העוברים יש העדפה להישאר קרובים למקום המגורים הקודם: כ-60 אחוזים משינויי הכתובת נרשמו בתוך היישובים עצמם. באזור גדרה-חדרה המרחקים הקצרים יחסית בין היישובים, וכן הקִרבה לאזור תל אביב ולערים מרכזיות כמו רחובות והרצליה, עשויים לעודד בחירה בנסיעות ארוכות יותר על פני מעבר מקום מגורים.
תשתיות והסדרה אין אבל עוד חברת קורקינטים שיתופיים נכנסת לישראל
האם WeWork תעלה את ירושלים על מפת המגורים המשותפים?! טרנד המגורים המשותפים תופס תאוצה בעולם וגם בארץ. בתל אביב כבר קיים מתחם מגורים משותף שאותו יזמה חברת VENN בשיתוף עם קרסו נדל"ן.
הוועדה המחוזית בירושלים אישרה תוספת בנייה לבניין המשביר בירושלים וההערכה היא כי WeWork תסכור את השטחים שייתווספו לבניין.
המודל של המגורים המשותפים פונה לאוכלוסייה הצעירה המתקשה להתמודד עם שכר הדירה הגבוה במרכזי הערים. המודל מציע לצעירים לשכור דירת מגורים קטנה מאד במתחם םהמספק להם את כל צרכיהם, אך באופן משותף עם שאר השוכרים במתחם, באופן שמזכיר את הקומונות של שנות ה-70 או את המודל על פיו פועל הדיור המוגן למבוגרים.
ניתן ליקרוא עוד על מודל המגורים המשותפים במדריך שלנו – כאן.
הוועדה המחוזית לתכנות ובנייה בירושלים אישרה את התוכנית של חברת הכשרת הישוב, לתוספת זכויות בנייה בבניין המשביר שבו שוכרת WeWork את מרבית השטחים. התוכנית שאושרה כוללץ תוספת של 6 קומות ל-4 הקומות הקיימות. בסה"כ יתווספו לבניין, על פי התוכנית שאושרה כ-2,200 מ"ר של שטחי תעסוקה ומשרדים, כ-4,300 מ"ר שטחי מסחר ו-98 דירות. שטח המגרש העומד ברחוב המלך ג'ורג' במרכז הבירה, עליו עומד בניין המשביר, הוא כ-1.7 דונם וההערכה היא כי WeWork היא זו שתשכור את שטחי המגורים והמשרדים שיתווספו לבבניין לאחר שיורחב.
מעיריית ירושלים נמסר כי המודל של מגורים משותפים תואם את מדיניות העירייה לאפשר הגדלת ההיצע של דירות קטנות במרכז העיר על מנת לאפשר לצעירים להתגורר בו ולהפוך את המקום לאזור המתאפיין בעירוב שימושים של מסחר, מלונאות, תעסוקה ומגורים.
העירייה מאפשרת לבנות דירות קטנות של עד 45 מ"ר מבלי שיהיה צורך במקומות חניה נוספים, על מנת לעודד מגורים במרכז העיר מבלי להעמיס על התשתיות.
בעבר הודיע גם עיריית ת"א הודיעה על כוונתה לקדם את פרויקט מגורים משותפים שלWeWork בשיטחה.
WeWork הוקמה ב־2010 על ידי הישראלי אדם נוימן ומיגל מקלבי. ל- WeWork מתחמי עבודה קיימים בתל אביב, ירושלים, באר שבע, חיפה והרצליה. ב־77 סניפי החברה הפרושים ברחבי העולם עובדים כ־270 אלף איש.
עיריית ירושלים מקדמת את פתרון ה-Co-Living
רשת מקדונלד'ס, הכתה את התחזיות של האנליסטים. התוצאות שלה ברבעון השלישי של השנה היו טובות מההערכות המוקדמות גם ברווח וגם בהכנסות. מניית מקדונלדס זינקה ב-5% בוול-סטריט.
ההכנסות של מקדונלד'ס הסתכמו ב-5.4 מיליארד דולר, מעל תחזיות השוק להכנסות של 5.3 מיליארד דולר. בשרה התחתונה, הרווח למניה הסתכם ב-2.1 דולר, לעומת צפי ל-2 דולר.
הרשת נהנית מעלייה במכירות החנויות הזהות תוך גידול מרשים יותר בשווקים שמחוץ לארה"ב.
החברות הישראליות בוול-סטריט – מועדי פרסום הדוחות ותחזית הכנסות ורווחים
צפויות תוצאות חלשות לפורד – מאשימה את מלחמת הסחר של טראמפ
המנכ"ל של ג'נרל אלקטריק פוטר; המניה מזנקת 13%
טסלה (TSLA ) מזנקת ב-12% לאחר דוח של חברת המחקר סיטרון.
סיטרון, פועלת לרוב הפוך – היא מאתרת מניות ביתר וממליצה למכור את מניותיהן. הפעם סיטרון סבורה כי הרכב ממודל 3 של טסלה הוא "להיט ענק ומוכח". המלה הזו מתבטאת במחיר המניה וכנראה שגם הקדמת הדוחות הכספיים.
טסלה הקדימה את מועד פרסום הדוחות לרבעון השלישי – למחר. האנליסט אנדרו לפט, מחברת המחקר סיטרון, אמר כי הוא ממליץ על מניית החברה לקראת פרסום הדוחות.
בשנתיים האחרונות לפט החזיק בפוזיציית 'שורט' (מכירה בחסר – הרחבה כאן) על טסלה. אך הוא שינה דעתו – "אנחנו מחזיקים בפוזיציית לונג על טסלה כאשר מודל 3 של הרכב החשמלי של החברה הוא להיט מוכח. רבים מסימני האזהרה על טסלה נמצאו כלא משמעותיים. טסלה הורסת את התחרות בענף – הרכבים שלה טובים יותר מיתר החברות . לא רק שטסלה לוקחת לקוחות מ-BMW ומרצדס אלא גם מטויוטה והונדה, כמו קסם, בזמן שכולם עסוקים באיך אילון מאסק מעשן עשבים – הוא מעשן את התעשייה כולה" אמר לפט וסיכם – "מתברר כי טסלה היא החברה היחידה בעולם שיכולה למעשה גם לייצר וגם למכור רכבים חשמליים".
מאסק וטסלה הגיעו לפשרה עם ה-SEC – יישלמו 40 מיליון דולר; מאסק יפרוש מתפקידו כיור והעניין ייסגר
רכב אוטונומי – גימיק או מציאות?
בנק ישראל יוצא בהנחיות חדשות וחשובות באשר לתהליך נטילת משכתא. על פי ההנחיות החדשות הפניית הלקוח לשמאי לשם הערכת שווי הנכס תתבצע כבר בשלב הבקשה לאישור עקרוני ולא לאחר פתיחת תיק המשכנתא בבנק. כמו כן מציע הפיקוח על הבנקים תיקונים אשר יקלו על הלקוחות לבדוק האם כדאי להם לבצע פירעון מוקדם של המשכנתא ובמידה והחליט לבצע פירעון מוקדם, לסייע לו בהליך עדכון פוליסת הביטוח.
בעת נטילת משכנתא, לקוח נדרש להציג לבנק הערכת שמאות לשווי הנכס, שעל פיה נקבע בין השאר יחס המימון של ההלוואה (LTV). העובדה שהבנק דורש את השמאות בשלב יחסית מתקדם בתהליך, לאחר שהלקוח כבר בחר את הבנק ממנו ייטול את ההלוואה ובסמוך למועד העברת הכספים בפועל, יצרה במצבים מסויימים קושי ללקוחות, ובפרט במידה והלקוחות ביקשו ליטול הלוואה ביחס המימון המקסימלי המותר, היות ובמצב זה גובה ההלוואה נגזר באופן ישיר מהערכת השמאי. לאור זאת מפרסם הפיקוח טיוטה של שני תיקונים בהוראה בנושא הלוואות לדיור:
- הפנית הלקוח לביצוע שמאות תתבצע כבר בשלב האישור העקרוני – במסמך האישור העקרוני, שבנק מוסר ללקוח בשלב מוקדם של התהליך, לפני חתימת הסכם ההלוואה מול הבנק הספציפי, יכלול הבנק הפניה לביצוע שמאות תוך פירוט רשימת השמאים המועסקים על ידו והמתמחים באזור הגאוגרפי בו מצוי הנכס.
- הבנקים יקבלו הערכת שמאי שהוכנה עבור בנק אחר – בנק יהיה חייב לאפשר ללווה לעשות שימוש בהערכת נכס שניתנה על ידי שמאי שאליו הופנה הלקוח על ידי בנק אחר, ובלבד שלא חלפו 90 ימים ממועד הערכת הנכס (למעט במצבים מיוחדים שיוגדרו כעילה לסירוב סביר). בכך, השמאות לא תהווה גורם שמגביל את הלקוח מלנהל מו"מ על תנאי ההלוואה עם מספר בנקים בו זמנית, והוא יוכל לבצע בסופו של דבר את ההלוואה גם בבנק שאינו הבנק ממנו קיבל את האישור העקרוני הראשון ואת ההפניה לשמאות.
בתחום הפירעון המוקדם של משכנתא, בוצעו שני תיקונים בטיוטה:
- בנק יידרש להציג באתר האינטרנט שלו או באפליקציה, מידע מעודכן הנדרש ללווה על מנת לבחון את הכדאיות של פירעון מוקדם של המשכנתא. המידע, שהוא ספציפי ללווה, יקל על הלווה לקבל החלטה מושכלת בדבר הפירעון.
- בנק יידרש למסור ללווה אישור עבור חברת הביטוח בו הוא מאשר להקטין את סכום השיעבוד לטובת הבנק בהתאם לפירעון ההלוואה (או לבטל את השיעבוד כליל במקרה של פירעון מלא). אישור זה יקל על הלקוחות לעדכן את פוליסות הביטוח לאחר פירעון ההלוואה.
המפקחת על הבנקים, ד"ר חדוה בר: "הלוואת משכנתא הנה אחת העסקאות הפיננסיות הגדולות והמורכבות שלקוח מבצע בחייו, ונקודת ממשק מרכזית של הציבור עם המערכת הבנקאית. מטרת התיקונים שאנו עורכים הנה לפשט את התהליך החשוב הזה ולהקל על הלווה לקבל החלטות אופטימליות בעת ההחלטה ליטול משכנתא או לפרוע אותה. אני מודה לח"כ רועי פולקמן שסייע לנו לאפיין את הקשיים שהיו בתהליך בתחום השמאות על המשכנתא, ולעצב את הפתרון שאותו אנו מקדמים היום".
ח"כ רועי פולקמן: "יחד עם בנק ישראל ובשיתוף חברי, ח"כ עמיר פרץ, אנחנו מביאים עוד בשורה לרוכשי הדירות בישראל. הליכי השמאות ללווים יהיו קלים יותר- הבנקים יהיו חייבים לכבד בדיקת שמאי גם אם נעשתה עבור בנק אחר, ומי שירצה לבחון מספר הצעות למשכנתא לא יידרש לעבור בכל בנק מחדש את הליכי השמאות״.
DSPG תספק לדויטשה טלקום שבבים ב-90 מיליון דולר. החוזה הוא ל-5 שנים, כלומר בממוצע מדובר על 18 מיליון דולר בשנה.
DSPG היא חברה שמפתחת שבבים בתחום התקשורת כאשר המוצר המסורתי שלה היה שבבים לטלפוניים ביתיים. המוצר הזה במגמת ירידה, כאשר לחברה סל של מוצרים חדשים שצומח ואמור לכפות על הירידה במוצרים המסורתיים.
בעסקה עם דויטשה טלקום ישולבו שבבי DECT/ULE של החברה בספיקרים החכמים שמפתחת דויטשה טלקום, במטרה לאפשר חיוג קולי ללא מגע יד. מדובר על אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים של DSPG.
"DSPG מחויבת להבטיח שהקול הופך לעמוד התווך בתקשורת בבית החכם, שהאיכות היא ללא תחרות ושהאמינות תעלה על ציפיות הצרכנים", מסר מנכ"ל החברה, עופר אליקים. "טכנולוגיות DECT ו-ULE הן היחידות בשוק שנבנו במיוחד לאפליקציות קול. DSPG פעלה ב-20 השנים האחרונות להביא לשלמות את פתרון ה-SoC (System on a Chip) כדי להציע חוויית משתמש טובה יותר, ולאפשר לספקיות תקשורת להציג מוצרים חדשניים בתחום הבית החכם ואפליקציות מלהיבות, בלי לחשוש בנוגע לאיכות הקול, לשיהוי בהעברת הנתונים (latency), לאמינות ועוד".
ברנד מולר, בכיר בדויטשה טלקום מסר כי "כחברת תקשורת, טלפוניה היא אחד משירותי הליבה שלנו. עם היכולת למנף את פתרון ה-HD Voice של DSPG בספיקר החכם שלנו, במטרה לייצר איכות קול גבוהה בשיחות, ה-DECT נותן לנו יתרון תחרותי".
DSPG, כך על פי דיווח בגלובס, חתמה גם על הסכם שיתוף פעולה אסטרטגי עםסמסונג, והטכנולוגיה שלה משולבת בטאבלט שהשיקה סמסונג לאחרונה, בעסקה שנאמדת בעשרות מיליוני דולרים ל-DSPG.
החברה נסחרת בוול-סטריט בשווי של 255 מיליון דולר כאשר יש לה כ-110 מיליון דולר במזומן.
דוחות הרבעון השלישי של החברה יתפרסמו ב-1 בנובמבר, ואנליסטים מצפים כי תרשום הכנסות של 33 מיליון דולר ורווח נקי Non-GAAP של 8 סנט למניה. המניה יורדת במסחר בארה"ב ב-1%, כנראה על רקע ירידות השערים החדות בנאסד"ק.
החברות הישראליות בוול-סטריט – מועדי פרסום הדוחות ותחזית הכנסות ורווחים
מורגן סטנלי וגולדמן זאקס בדוחות טובים – המניות בעלייה
אופנהיימר אחרי הדוחות של ורינט – מעלים את מחיר היעד ל-58 דולר
DSPG – תוצאות סבירות, המזומנים בקופה מהווים חצי משווי החברה
משרד התחבורה מסנכרן את הדרישות מרוכבי האופניים החשמליים עם התקנות לגבי הגיל המינימאלי ללימוד תיאוריה.
החל מהיום יכולים תלמידי הנהיגה לגשת למבחן הנהיגה העיוני – התאוריה – החל מגיל 15 וחצי, במקום 16 ושלושה חודשים, עד כה. זאת, בעקבות תקנה חדשה שנחתמה על ידי שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, שנכנסה היום לתוקף.
כזכור, החל מתחילת ינואר תהיה הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת לבני 16 ומעלה בלבד. עד היום ניתן היה לגשת למבחן התיאוריה בגי 16 ושלשה חודשים בלבד כך, היה יכול להיווצר מצב שבו במשך שלשה חודשים הרוכב ייסע בלי לדעת בעצם את חוקי התנועה.
שר התחבורה ציין כי הורדת גיל לימוד התיאוריה נועדה להקנות לצעירים ידע והתמצאות מוקדמים בחוקי התעבורה, הן כרוכבי אופניים רגילים והן כהולכי רגל, ולאפשר גם לבני 16 שיעמדו במבחן התיאוריה, לרכוב כחוק על האופניים והקורקינטים החשמליים.
משרד התחבורה החליט על הקדמת הגיל לביצוע מבחן התיאוריה העיוני, במקביל לתכנית הלאומית להגברת הבטיחות בדרכים של רוכבי האופניים החשמליים, שאושרה לפני כשבוע בממשלה. התכנית מתכללת את הפעילות של כל המשרדים והגופים העוסקים בנושא ובכללם משרד התחבורה, משרד האוצר, משרד המשפטים, משרד החינוך, משרד הפנים, המשרד לביטחון פנים, משטרת ישראל, הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים והרשויות המקומיות.
משרד התחבורה נמסר כי תיקוני החקיקה מקודמים כיום במרץ. מדובר בין השאר בתיקוני תקנות המתייחסות לחובת חבישת קסדה ושימוש באפוד זוהר, דחיית רישיון הנהיגה בשנה לרוכב בניגוד לחוק, הגדלה משמעותית של הקנסות, החרמה וגריטה של כלי רכב לא תקניים, הרחבת סמכויות הפקחים גם לבתי עסק והקמת צוות בינמשרדי לרישום אופניים חשמליים.
כמו כן, התכנית כוללת קורס ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים שבסיומו מבחן לימודי והנפקת אישור כשירות לכל תלמיד שעבר את המבחן בהצלחה. על פי ההצעה, החל מ-1.1.2019 תותנה הרכיבה על אופניים חשמליים לבעלי אישור כשירות לרכיבה בלבד.
מודם לווייני של גילת אשר שוגר מוקדם יותר השנה שימש בתפקיד המפתח בהצגה הראשונה אי-פעם של אינטרנט מהיר במטוסים באמצעות לוויין נמוך מסלול (LEO). השימוש בלוויין נמוך מסלול במקביל לשימוש בלוויין גבוה מסלול יאפשרו קישוריות טובה ויציבה יותר במטוסים
אבן הדרך בתעשייה הושגה באמצעות מטוס הניסוי "אלבטרוס 1" של Global Eagle, המודם הלווייני המוטס של גילת ולוויין Phase 1 LEO של Telesat אשר שוגר מוקדם יותר השנה. הניסוי הדגים בהצלחה קישוריות רציפה ומעבר בין הלוויינים במסלול גאוסטציונרי (GEO) ולווייני ה-LEO של Telesat.
"Telesat שמחה לשתף פעולה עם חברות חדשניות כמו גילת ו- Global Eagleאשר מכירות בפוטנציאל של מערכת לווייני ה-LEO של Telesat לשנות את חוויית האינטרנט המהיר במטוסים עבור מיליוני נוסעים ברחבי העולם," אמר ארווין הדסון, סמנכ"ל Telesat LEO. "טיסה זו של מטוס הניסוי של Global Eagle, עם המודם הלווייני המוטס של גילת, מאשרת כי ארכיטקטורת לווייני ה-LEO המתקדמת של Telesat עונה לדרישותיה של Global Eagle לקישוריות פס רחב רציפה כמו ברשתות קרקעיות עבור מגוון יישומים, כולל היכולת לעבור בין לווייני LEO ל-GEO.
" Global Eagleבטוחה שמערכת לווייני ה-LEO המתוכננת על-ידי Telesat תשפר באופן מהותי את חווית האינטרנט המהיר במטוסים של הנוסעים, עם ביצועים מובילים של שיהוי, מהירות וכיסוי גלובלי " אמר פר נורן, סמנכ"ל בכיר ב-Global Eagle. "בחרנו לשתף פעולה עם גילת נוכח ביצועי הפלטפורמה מרובת היישומים שלה ותוכניות העבודה שלה עבור LEO."
"שיתוף הפעולה המתמשך של גילת ו- Global Eagleעם Telesat הביא לשוק את ההישג יוצא הדופן הזה המאשרר את חזון הדור הבא של האינטרנט המהיר במטוסים," אמר רון לוין סמנכ"ל לקוחות אסטרטגיים ותקשורת בתנועה בגילת. "הפתרון של גילת הוכיח כעת לא רק את היתרונות הטכנולוגיים שלו בתמיכה במגוון יישומים, לוויינים, תדרים ואלומות, אלא גם את המעבר הראשון מסוגו בעולם בין לוויינים במסלולים שונים."
Global Eagle היא ספקית מובילה של קישוריות פס רחב מבוססת לוויין, שירותי טלוויזיה, תוכן וניתוח נתונים לשוק התעופה, לשוק הימי, לחברות ולגופי ממשל. Global Eagle מציעה מגוון משולב של תכנים ופתרונות תקשורת במהירות גבוהה עבור חברות תעופה, מטוסים פרטיים, ספינות שיט, ספינות מסחריות, יאכטות ענק, מעבורות, ארגונים עסקיים, גופי ממשל וצבא ברחבי העולם, יחד עם טכנולוגיות יחודיות לביצועים משופרים וגישה בלעדית לתכני פרמיום. עם 1,400 עובדים בשש יבשות ורשתות לווייניות וקרקעיות מובילות, החברה מספקת שירות יוצא דופן ושירותי ייעוץ ללקוחותיה.
כחלון שר האוצר שלנו שחושב שהוא ראוי להיות ראש ממשלה – הוזה. השר דיבר בכנס יועצי המס ואמר את הדברים ההזויים האלו -"משבר הדיור נפתר".
"אין יותר ספסרות בקרקע. אין יותר ספסרות בזוגות הצעירים"
"אנחנו קובעים את מחיר הקרקע נמוך מאוד, כדי שיבנו וזה דבר שחלק מהקבלנים לא אהבו, אבל אני והקבלנים כבר לא-לא. התפייסנו. המשבר שהיה עם הקבלנים והסתדר".
"בניגוד לפרסומים אין האטה בהתחלות בנייה. זה עניין של ביקושים. כרגע ירד הביקוש וירדו המשקיעים. יש מקומות מסוימים שיש מעט ביקוש".
לא להאמין שזה שר האוצר שלנו