שוק ההון    

אאוטבריין וטאבולה מתאחדות

כולנו מכירים את הכתבות הממומנות שמגיעות בעיקר באתרים הגדולים, תחת שמות כמו קראו עוד או נלכד ברשת. הכתבות הללו מגיעות משני מקורות עיקריים, בארץ שולטת טאבולה ואילו בעולם אאוטבריין בתחרות צמודה לטאבולה, כעת השתיים מתאחדות ומשאירות מעט מאוד תחרות בתחום.

טאבולה צפויה לקבל את השליטה. היא  תשלם לבעלי מניות אאוטבריין 250 מיליון דולר, ותחזיק ב-70% ממניות החברה החדשה. אדם סינגולדה, מייסד טאבולה, יכהן כמנכ"ל החברה. שווי החברה הממוזגת צפוי לעמוד על כשני מיליארד דולר.

הפרופיל של שתיהן דומה: שתיהן נוסדו ב-2006 ומעסיקות מאות עובדים, ושתיהן מפעילות מרכזי פיתוח גדולים בישראל. לאחר ניסיונות שונים למיזוג שכשלו בגלל מאבק על הבכורה, והוחלט שטאבולה היא שתוביל בשל הצמיחה בהכנסותיה, שיצרה פער בינה ובין אאוטבריין.

הרווח הנקי של החברה הממוזגת צפוי לעמוד על 70-80 מיליון דולר, כששני שלישים מהם מיוחסים לטאבולה. בחברה יועסקו 2,250 עובדים. המתחרות העיקריות של השתיים הן לא ספקיות התוכן הממומן אלא הענקיות פייסבוק וגוגל ששואבות את רוב תקציבי הפרסום אליהן.

משקיעים של אאוטבריין, שהוקמה בידי ירון ואיתן גלאי ואורי להב, הם הקרנות ויולה ונצ'רס, לייטספיד, גלנרוק, אינדקס, ג'מיני, הרבורווסט ורודיום; עד כה גייסה החברה 150 מיליון דולר. טאבולה גייסה.  160 מיליון דולר מבאיידו הסינית, קרן פידלטי, פיטנגו, אוורגרין ואחרים .החברה החדשה עדיין צריכה לקבל אישור רגולטורי למהלך. החברה גם  צריכה להוכיח שהמיזוג היה מוצדק ולהציג רווחים יפים מול ענקיות הפרסום האחרות.

פרסום בטאבולה, איך זה עובד, כמה עולה – טיפים למתחילים

רכישה: טאבולה רוכשת חטיבה של סלטיק הישראלית

פרסום באאוטבריין – איך זה עובד וכמה עולה, טיפים למתחילים

מנ"כל אאוטבריין מסביר למה היא יותר טובה מפייסבוק וגוגל