מדריכי צרכנות    

איך לבחור מכונת קפה טובה? מה הסוגים וכמה עולה?

לא יכולים בלי מנת האספרסו שלכם  במשרד וחושבים שהגיע הזמן לבחור גם במכונה לבית? היום בכל בית אפשר לשים מכונה פשוטה ללא כל הכפתורים והקיטור המפחידים של בתי הקפה. המכונות מתחלקות למכונות אוטומטיות, שעושות את כל שלבי ההפוך מהתחלה ועד הסוף, כולל הקצף ;הידניות המשחזרות את המכונות הוותיקות; והחצי אוטומטיות הנפוצות יותר כי הן במחיר לכל כיס.

מה מכונת הקפה המתאימה לי

חצי אוטומטיות: אלו המכונות המתאימות לכל כיס ומתאימות למי שרוצה את הקפה שלו מהר בבוקר בלי להתעכב על כל פרט דיוק במנה ובקיטור.  ההקצפה במכונות החצי אוטומטיות  יכולה להיות באמצעות לחיצת כפתור או  באמצעות וסת, ואז דרושה יותר מיומנות.

במכונה חצי אוטומטית גם משאבה חשמלית המספקת את לחץ המים המתאים למשקה. לרוב במכונות אלו יהיו מסך  או נורות המעידות על כל שלב בהכנה.

בוכנה: בוכנה היא מכונת הקפה הידנית והיא מחליפה את המשאבה החשמלית.  למרות העיצוב הקלאסי והווינטאג' מדובר במכונה שדורשת מיומנות גבוהה שיש מעט מומחים בה. אז למי מתאים? רק לחובבי קפה מושבעים

אוטומטיות לחלוטין: במכונות אלו רק לחצתם פעם אחת על הכפתור ויש לכם קפה. במכונות אלו אפשר לקבוע  את סוג המשקה, כמות המים, חוזק הקפה, ובנוסף חלקן גם מפנות את שאריות הקפה למכל אשפה מובנה ומבצעות שטיפה וניקיון. יש מכונות שבהן ההקצפה נעשית לחוד. אלו המכונות הכי יקרות אך טובות לעצלנים. הרבה מהמכונות הללו מופיעות במשרדים ככלי מושך עובדים.

קפסולות, פודים, פולים או קפה טחון

דרך הזנת הקפה חשובה גם היא בהכנת הקפה. יש כמה דרכים להזין את הקפה, באמצעות קפסולות, באצמעות פולים, באמצעות קפה טחון ובאמצעות פודים.

קפסולות:  קפסולות הן פשוט מכל חד פעמי עם כמות מדודה של קפה. היתרון של הקפסולות הוא שהן נקיות ופשוטות לשימוש. החיסרון הוא שהתחתנתם חתונה קתולית עם יצרן המכונה. גם תצטרכו לקנות רק בחנויות ייעודיות לכך או באינטרנט. אין חנות מתחת לבית.

קפה טחון:  מדובר בשיטה הזולה ביותר להכנת קפה, אך גם המלכלכת ביותר. אפשר במקום הקפה הטחון להשתמש בפודים ולהימנע מהלכלוך. היתרון הגדול הוא שאפשר לקנות קפה גם ליד הבית והן עובדות עם מגוון רחב של סוגי קפה ואפשרויות. ואתם לא חותמים חוזה עם היצרן.

פוד: פוד הוא אריזת נייר חד פעמית חדירה למים, שמכילה כמות מדודה של אבקת קפה הדחוסה במידה הדרושה. הוא יקר במעט מקפה טחון בתפזורת. היתרון של פוד  הוא שהוא פחות מלכלך ומקצר את ההליך

פולי קפה: אלו רלוונטיים רק למכונות שיש בהן מטחנת קפה מובנית הטוחנת את הפולים. אפשר גם להשתמש  בקפה טחון. וגם כאן המחיר נמוך מבקפסולות

מפרט טכני

לחץ המים נמדד ב-BAR, והלחץ הדרוש למיצוי הקפה הוא 9-8 בר. לחץ גבוה יותר ישרוף את הקפה

הלחץ ברוב המכונות הוא לפחות 14 בר, אך מדובר למעשה בלחץ המשאבה

מומלץ הספק של 1000 ואט ויותר. למהירות רבה יותר של חימום וקיטור

מכל של 1.5 ליטרים יכול להספיק להכנה של כ-8 ספלי קפה בגודל רגיל (קפוצ'ינו וכדומה) וכ-35 מנות אספרסו קצר

למה לשים לב בבחירת מכונת קפה

לצד הדברים המובנים מאליהם כמו מחיר וטכנולוגיה צריך לוודא  גם שהמכונה נוחה לכם לשימוש והחוויה מהירה ופשוטה, אם זה מה שאתם מחפשים. חשוב גם לבדוק את מידות המכונה כדי שיתאימו למקום בבית. יש עדיפות למכונות כבדות יותר כדי שלא יזוזו כל הזמן כשאתם מכינים קפה.

במכל מים העדיפו נפח בינוני, לא גדול מדי כדי ש לא יצטברו חיידקים במים וגם כדי שהמים יהיו טריים וטעימים אך גם לא קטן מדי כדי שהאספרסו ייצא כמו שצריך. עדיף מכל מים נשלף.

אם בחרתם בקפה עם מטחנה מובנית,  בחרו במטחנה עם כמה דרגות טחינה. שימו לב שבחלק מהמכונות יש התראות שונות של בטיחות ומחסור במים. הביאו זאת בחשבון. העדיפו יצרן מוכר עם כתובת וטלפון וכן לגבי יבואן.

מתכת או פלסטיק

יש יתרון למתכות כמו נירוסטה או פלדה שהן  עמידות יותר ובטוחות יותר וכן קשות יותר להזזה המסכנת את המכונה.

כמה עולה

טווח המחירים גבוה ותלוי בסוג המכונה,  בהספק המכונה, מידת הלחץ, מספר כוסות מקסימלי, החומר ופיצ'רים שונים. מכונה פשוטה תעלה לכם 500 שקל, ומכונות בוכנה או חצי אוטומטיות יכולות להגיע ל-2,500 שקל. שימו לב שבמכונות המבוססת רק על קפסולות תשלמו יותר על קפסולות. מחיר מכונות אוטומטית -8,000-3,00 שקל.

מחירי קפה

קפסולות 20-60 שקל לעשר יחידות

קפה טחון – 30-40 שקל ל-250 גרם

פודי קפה – 200-300 שקל ל-150 יחידות

פולי קפה 70-100 שקל לקילו

מכונות קפה פופולריות

מכונת אספרסו Nespresso Essenza Mini C30 נספרסו

400-800 שקל

‏מכונת אספרסו Inissia C40 ללא מקציף Nespresso נספרסו

380-500 שקל

‏מכונת אספרסו Nespresso Lattissima One נספרסו

880-1200 שקל

קפוצ'ינו, קפה הפוך ונס קפה – מה ההבדלים וכמה עולה?