מובייל וגאדג'טים    

אפל תשיק קסדה ומשקפיים במציאות רבודה ווירטואלית

מעודכן ל-11/2019

אפל מתכננת להשיק קסדת מציאות מוגברת ב-2022, וב-2023 גרסה מעוצבת וקלה של משקפי מציאות רבודה  – כך דיווח אתר The Information. בחברה מקווים שהמשקפיים יחליפו את האאיפון בתוך עשור, לאחר שזה ספג ירידה במכירות.

לפי הדיווח, סגן נשיא אפל, מייק רוקוול, שמוביל את צוות המציאות הרבודה והמציאות הווירטואלית באפל, חשף  פרטים חדשים על העיצוב והתכונות של מכשירי ההמציאות הרבודה. המידע החדש דוחה הערכות  שלפיהן אפל תשיק מכשיר המציאות הרבודה כבר בשנה הבאה.
ההערכות הן שלא יהיה אפשר להתנייד איתה הרבה. המכשיר יגיע עם יכולות מציאות רבודה ווירטואלית כאחד ועם מצלמות חיצוניות, שיאפשרו לחובש אותו לראות את סביבתו (עם זאת, על פי הערכה של NBC, הדבר לא יהיה אפשרי, עקב יכולות המציאות הווירטואלית). המסך של הקסדה צפוי להיות בעל רזולוציה גבוהה, כזו שתאפשר למשתמש לראות היטב הן את העצמים הווירטואליים והן את אלה הפיזיים.

הקסדה של אפל, שמפותחת תחת שם הקוד N301, תשלב בין יכולות מציאות מדומה ומוגברת; עיצובה צפוי להיות דומה לזה של האוקולס קווסט של פייסבוק. מצלמות שיורכבו עליה יאפשרו למשתמשים לראות ולבצע פעולות עם הסביבה הפיזית בדומה למערכות הולולנס של מיקרוסופט. אפל צפויה להשתמש רבות בבדים ובחומרים קלים כדי לייצר קסדה שתהיה נוחה לחבישה ממושכת.

לדברי The Information, עוד הקסדה תאפשר למשתמשים לקרוא אותיות בפונט קטן ולראות אנשים אחרים עומדים לפני או מאחורי חפצים וירטואליים. הטכנולוגיה תמפה משטחים, גבולות וגודלי חדרים בצורה מדויקת יותר מזו הקיימת כיום.  ב-2021 צפויה אפל להתחיל לפנות למפתחים חיצוניים כדי שיפתחו אפליקציות לחומרה. עוד עולה מהדיווח כי החברה כבר כינסה עובדים רלוונטיים, במספר שיכול "למלא את האולם בן 1,000 המושבים על שם סטיב ג'ובס".

משקפי המציאות הרבודה , שמפותחים תחת שם הקוד N421, קשים יותר לפיתוח ומועד השקתם מאוחר יותר. הם מיועדים לשימוש יומיומי, ואב הטיפוס הנוכחי נראה כמו משקפי שמש יקרים עם עדשות עבות שמיועדות לאחסון הסוללה והשבבים. בנוסף, אפל בודקת שימוש בעדשות משקפיים שיתכהו כאשר אנשים עושים שימוש ביכולות המציאות הרבודה, כדי ליידע אחרים שחובש המשקפיים מתרכז במשהו אחר.

נזכיר כי בעבר גוגל ניסתה לפתח משקפי מציאות רבודה ועפ עוד הרבה אלמנטים. בסופו של דבר היה מדובר באחד הכישלונות הגדולים של גוגל. האם אפל תלמד מהטעויות של גוגל? יש לנו זמן עד 2023 כדי לגלות.

שיפור בכלי הניווט של גוגל יראה לכם בדיוק לאן אתם צריכים ללכת – במציאות רבודה

בלי ידיים: הושק הטלפון של גוגל פיקסל 4 המאפשר מחוות ללא מגע

ביטקוין – מטבע אמיתי או בלון שיתפוצץ