פיקדונות    

בקצרה – סוגי הפיקדונות הקיימים

רוצים לשמור על ערך הכסף? אולי פיקדונות הם האפיק המתאים בשבילכם, אבל מה זה בכלל? בקצרה – פיקדון בנקאי הוא פיקדון שמנוהל בבנק. זהו אפיק השקעה המאפשר להשקיע כסף לתקופת זמן מוגדרת מראש. הפיקדון מופקד בבנק לטווחי זמן שבין יום ושבוע למספר שנים.

הפיקדונות הבנקאיים יכולים להיות צמודים, שקליים ועוד. פיקדון שקלי לא צמוד הוא  פיקדון המתנהל בשקלים, נושא ריבית אך אינו צמוד למדד או למטבע חוץ כלשהו. פיקדון צמוד מדד: פיקדון בשקלים שערכו צמוד לשינויים החלים במדד המחירים לצרכן.

פיקדון צמוד מט"ח הוא  פיקדון המתנהל בשקלים וצמוד לשער מטבע חוץ כלשהו – בדרך כלל לשער הדולר או האירו. פיקדון במטבע חוץ הוא פיקדון שמתנהל במט"ח. על פיקדון כזה מקבלים המשקיעים ריבית מעבר לסכום סף מסוים, וריבית שנגזרת מהריבית המקובלת של המטבע שבו הוא מתנהל (דולר, אירו וכדומה).

פיקדון מובנה הוא  פיקדון שהתשואה עליו או הסיכון הכרוך בו, נקבעים על פי נוסחה המבוססת על שינויים בהתנהגותו של אינדיקטור כלכלי כלשהו, כמו מדד, ריבית, שער מטבע, מחיר נייר ערך וכו'. התשואה על פיקדון כזה תלויה, לכן, בתשואה של אותו גורם, וכך גם רמת הסיכון.

 במרבית מהפיקדונות המובנים יש הבטחה למשקיעים, שגם במקרה הגרוע ביותר סכום ההשקעה (הקרן) לא תיפגע. עם זאת, יש לשים לב כי במקרה כזה מפסידים תשואה אלטרנטיבית.

עד כאן הדרכה באמת קצרה וראשונית, אבל הכנו כאן, מדריך פיקדון הרבה יותר רחב ועמוק – מוזמנים להיכנס ולחוות דעה

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד) – כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנה – מדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובנים – עדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה