חדשות    

האוצר: קרן להעמדת הלוואות בערבות המדינה לעסקים בסיכון גבוה יצאה לדרך

אבד הכסף
מעודכן ל-06/2020

המדינה תעניק לגופים המפעילים את הקרן ערבות בשיעור של עד 60% מהיקף ההלוואות – בתנאי שיציגו ירידה של 50% ומעלה בהכנסות  • עד כה הוגשו למעלה מ-67 אלף בקשות להלוואה

משרד האוצר הכריז על פתיחתו של מסלול מיוחד לעסקים בסיכון גבוה, במסגרת קרן האשראי לעסקים קטנים ובינוניים. המסלול זוכה לערבות מדינה גבוהה בהרבה מאלה שניתנו בתוכניות שהופעלו עד היום.

המסלול לעסקים בסיכון גבוה נועד לתת מענה לעסקים בסיכון גבוה שנדרשים לערבות מדינה גבוהה יותר. היקף ההלוואות במסלול החדש יעמוד על 4 מיליארד שקל. בנוסף הורחב מסלול הלוואות הקיים ב-4 מיליארד שקל נוספים, כך שסך ההלוואות במסגרת קרן הסיוע יעמוד על 22 מיליארד שקל.

במסגרת המסלול המוגבר לעסקים בסיכון גבוה, תעמיד המדינה לגופים המממנים המפעילים את הקרן, ערבות מדינה בשיעור של עד 60% מהיקף ההלוואות, במטרה לאפשר לעסקים נוספים לקבל סיוע תזרימי, בתנאים נוחים לתקופת החזר של עד חמש שנים, תקופת גרייס של שנה על הקרן ותשלום מלוא הריבית על ההלוואה בשנה הראשונה על ידי המדינה.

המסלול נועד לסייע לעסקים המאופיינים ברמת סיכון גבוהה מזו של אלה שקיבלו הלוואות במסגרת המסלול הרגיל בקרן, שיציגו ירידה של 50% או יותר במחזור חודש אפריל או חודש מאי 2020 ביחס לאותו מחזור בשנת 2019.

בעלי עסק שכבר הגישו בקשה לקרן אך טרם קיבלו מענה, זכאים לפנות לגוף המממן אליו הוגשה הבקשה ולהודיע כי הם מבקשים שהבקשה תיבחן במסגרת המסלול המוגבר לעסקים בסיכון. הגוף המממן יהיה מחויב לבחון את הבקשה במסגרת מסלול זה, טרם אישורה או דחייתה של בקשת העסק לקבלת הלוואה. עסקים שבקשתם נדחתה בעבר מוזמנים להגיש בקשה מחודשת דרך אתר הקרן.

עד כה הוגשו למעלה מ-67 אלף בקשות לקרן, מהן נדונו כ-52 אלף בגופים המממנים. אושרו הלוואות לכ-37.5 אלף עסקים קטנים ובינוניים בגובה של כ-13.9 מיליארד שקל. גובה הלוואה ממוצע בקרן עומד על כ-370 אלף שקל.

מענק הסיוע לא ייחשב כחלק ממחיר עסקאותיו של העוסק הזכאי למענק ולכן לא יחול לגביו מע״מ

תוכנית הסיוע למשבר הקורונה: דמי אבטלה לעובדים מעל גיל 67 וסיוע ישיר לעצמאים

סיכום ההקלות לעסקים קטנים ובינוניים