חדשות    

הראל פיננסים על תיק ההשקעות: שומרים על מבנה תיק האג"ח לצד שינוי מבנה התיק המנייתי

הראל פיננסים מפרסמים הבוקר תחזית שבועית לשוק ההון, ושואלים - האם אחרי עליית התשואות הארוכות, הן שוב בדרך למטה?

הראל פיננסים מפרסמים הבוקר תחזית שבועית לשוק ההון, ושואלים – האם אחרי עליית התשואות הארוכות, הן שוב בדרך למטה?

בהראל פיננסים סבורים כי כנראה שלא תחול ירידה לרמות הנמוכות מהן עלו, אך התשובה תלויה בהתפתחויות השכר בארה"ב, בצמיחה ובאינפלציה בגוש היורו ובמועד עליית הריבית בארה"ב. בנוסף מציינים הראל פיננסים כי השוק המקומי הלך השבוע נגד המגמות בעולם – ציפיות האינפלציה עלו ומרווחי הקונצרני נפתחו.

בסקירתם מעניקים הראל המלצות השקעה שבועיות. בנוגע למניות – ממליצים הראל להשאיר חשיפה ולהקטין סיכונים: "למרות הירידות בימים האחרונים, מדדי המניות האמריקאים עדיין קרובים לשיא כל הזמנים וגם באירופה הם לא רחוקים", כותבים הראל פיננסים בסקירתם. "אבל תופעה בולטת שראינו בשבוע האחרון על רקע התנודתיות הזו היא החזרה לשווקים עם תנודתיות (בטא) נמוכה יותר. בעולם זה הביצועים של השוק האמריקאי היו גם בשבוע האחרון (שבוע שלישי ברציפות) טובים יותר מהשווקים באירופה. ברזולוציה האירופאית, ראינו ביצועים חזקים יותר לשוק הבריטי שיש לו את הבטא הנמוכה ביותר מתחילת השנה. השוק הבריטי נהנה גם מהתוצאות הברורות של הבחירות שם, שמבטיחות את המשך מדיניות המפלגה השמרנית ומסירות מעל הפרק רפורמות שתיכננה מפלגת הלייבור כמו מס שנתי על בתים בשווי מעל 2 מיליון ליש"ט ומס הכנסה של 50%. כפי שטענו בשבועות האחרונים , הגדלת משקל ארה"ב על חשבון אירופה וגם באירופה הגדלת משקל בריטניה על חשבון גרמניה הם צעדים המשאירים חשיפה לשוק המניות, תוך הקטנת הסיכון בחשיפה זו".

הראל פיננסים: "מעריכים כי עליית הריבית הראשונה בארה"ב תתרחש השנה – גם אם הצמיחה תאכזב"

בהראל פיננסים מציינים כי "גם השוק המקומי ירד בשבוע החולף אך הוא שמר על רמת תנודתיות נמוכה יחסית. במידה רבה, החשיפה לשוק המקומי מצדיקה את עצמה כתחליף לחשיפה לשווקים מתעוררים שחלקם מתאפיינים בתנודתיות גבוהה. השוק המקומי נהנה מהעובדה שיש בו חברות גדולות בתחומים חמים יותר כיום כמו תרופות, טכנולוגיה ובנקים. שלושת המגזרים האלה בלטו בביצועים בשבוע האחרון בארה"ב, כאשר המצטיין היה הפיננסים, בעיקר לאור ההנחה שהם ייהנו מעליית הריבית, ברגע שזו תגיע, אך גם על רקע הדו"חות הטובים והמכפילים הסבירים שלהם. באופן פרדוקסלי, דווקא הבנקים – סקטור שבעבר הצטיין בבטא גדולה יותר מהשוק – הוא כיום בעל תנודתיות נמוכה יותר, לכן במידה מסוימת הוא דפנסיבי (כמו בשוק המקומי).  גם סקטור התרופות והטכנולוגיה חוזרים לבלוט לטובה. במבט קדימה, העובדה שרואים עלייה בעלויות ההעסקה ומדברים על עליית שכר המינימום, אלה גורמים שפחות טובים לחברות שמוכרות שירותים במרווחים נמוכים יחסית, בענפים כמו הסעדה, מלונאות ומסעדות מזון מהיר. גם מהבחינה הזו מגזרי הטכנולוגיה, הבנקים והתרופות, שהם יותר עתירי הון והתמחויות גדולות יותר, הם סקטור מעניינים להשקעה".

בגזרת הדו"חות הכספיים, הראל פיננסים מציינים כי עד עתה פורסמו הדו"חות של 450 מ-500 החברות ב-S&P. עונת הדו"חות הזו היא אחת המפתיעות ביותר של השנים האחרונות. היא החלה בציפייה לירידה של 5.6% ברווח (לעומת הרבעון המקביל ב-2014) ונכון לרגע זה אנו בפלוס 1.2%. מדובר בתיקון של כמעט 7% בצפי הרווחיות, כך שאפשר לומר שזו עונה טובה, אם כי הסיבה המרכזית לכך היא העובדה שזה מגיע ממקום נמוך (בעיקר בגלל הנפט).

הראל פיננסים על האג"ח הקונצרני: מגמות מנוגדות בשוק המקומי

בעוד שבאג"ח הממשלתי נרשמו ירידות בכל העולם, בקונצרני נרשמו דווקא ביקושי שיא בהנפקות. בשבוע החולף גייסו חברות בארה"ב אג"ח ב-62.4 מיליארד דולר באחד השבועות העמוסים ביותר מאז תחילת השנה . ברשימת המגייסות בולטות חברת התרופות Abbvie, חברת אפל וחברת האנרגיה רויאל דץ של.

בשוק המקומי נרשמו בשבוע החולף שתי מגמות סותרות. בעוד שהמרווחים בדירוגי AA נשארו נמוכים, המרווחים בדירוגים הנמוכים נפתחו. בדירוגים הגבוהים  ייתכן שהפדיון של ממשלתי צמוד 5472 הוביל חלק מהמשקיעים להגדיל חשיפה לאג"ח קונצרני צמוד בדירוגים גבוהים כתחליף לממשלתי.

קרנות אביב: "שוק המניות ימשיך להיות האפיק המועדף"

"פתיחת המרווחים בדירוגים הנמוכים לא היתה חלק ממגמה כלל עולמית, אלא מקומית, ועל פניו – להערכתנו – לא בצדק. לפתיחת המרווחים עשויות להיות כמה סיבות מעבר, כאשר אחת מהן עשויה להיות ההנפקות הגדולות בתל אביב של חברות הנדל"ן מארה"ב. ההנפקות האלה (במיוחד אלה הצפויות החודש) מאפשרות להיחשף לחברות בדירוג גבוה יחסית (AA-) ותשואה גבוהה יחסית בהשוואה לחלופות בשוק המקומי, הנובעת מכך שההיכרות של השוק עם החברות האלה נמוכה. מנגד, נראה כי הסאגות המתמשכות באג"חים כמו אפריקה, קבוצת פישמן ואחרות תורמות לביצועים חלשים יותר במדדים כמו תל בונד תשואות. בשבוע האחרון ירד המדד ב-1.9% והמרווח בו נפתח ליותר מ-5.5%, לעומת 5.18% שבוע קודם לכן", כותבים הראל פיננסים.

הראל פיננסים על תיק ההשקעות: שומרים על מבנה תיק האג"ח לצד שינוי מבנה התיק המנייתי

את עליית התשואות בשוק המקומי יש לבחון על רקע המגמה העולמית. כמו בעולם, גם בישראל עליית התשואות התמקדה בחלק הארוך, מתוך הבנה כי בחלק הקצר הריביות נמוכות ויישארו כך לאורך זמן (חוץ מארה"ב, כנראה). הדבר הוביל לכך שבכל העולם שיפוע עקום התשואות עלה דרמתית ומי שספג את הפגיעה הגדולה הם משקיעים באג"ח הארוך ומשקיעים במח"מ בינוני שהעדיפו את הגישה של בניית מח"מ סינתטי. בהסתכלות קדימה, על רקע העובדה שכלום לא השתנה בסביבת המקרו בשוק המקומי, קשה לפסול את בנקודת הזמן הנוכחית את המח"מ הסינטטי.

"בשלב הנוכחי, אנו דבקים במבנה התיק האג"חי והתרחשויות השבוע האחרון לא גרמו לנו לשנותו. את הסיכונים הורדנו בעיקר דרך מבנה תיק המניות בחו"ל", כותבים הראל פיננסים בשורה התחתונה.