מובייל וגאדג'טים    

חדש ממוביט: פיצ'ר שיגלה לכם אם אתם בכיוון הנכון

מעודכן ל-02/2020

התכונית החדשה, הפועלת בדומה לתכונית הניווט מבוססת ה-AR של גוגל מפות, מאפשרת למשתמש לקבל חיווי מדויק במסך לכיוון היעד, באמצעות חלוניות שמופיעות על צילום בזמן אמת של הסביבה

חברת oovit, משיקה תכונית (פיצ'ר) חדשה בשם Way Finder, באפליקציה שמסייעת למשתמשים להתמצא במרחב ולקבל הוראות הגעה ליעד, באמצעות מציאות מוגברת (AR). הפיצ'ר החדש דומה מאוד לתכונת הניווט AR בזמן אמת שגוגל השיקה באפליקציית מפות בשנה שעברה.

מקור ההשראה המפתיע לפיתוח הפיצ'ר החדש הוא פוסט הומוריסטי בפייסבוק שפרסמה אחת המשתמשות, שהפך במהרה לוויראלי ובו נכתב: "תוסף שאני צריכה למוביט: תחצי את הכביש מטומטמת, זה לא הצד שאת צריכה". לדברי החברה, במהלך מרתון יזמות פנימי, החליט אחד הצוותים להיענות לאתגר שהעלתה המשתמשת בנוגע לבעיית ההתמצאות בתחבורה הציבורית, וכך נולד לו Way Finder.

הבעיה שהביאה לפיתוח התכונה החדשה היא שמשתמשים רבים מצאו את עצמם לעיתים בתחנה לא נכונה, בצד השני של הרחוב. תוסף ה-Way Finder מסייע למשתמשים לנווט טוב יותר במרחב ועוזר להם למצוא את תחנת האוטובוס הנכונה. המשתמשים מקבלים חיווי והוראות ניווט למסך הסמארטפון בשילוב הפעלת המצלמה.

כעת המשתמשים יוכלו למצוא את הכיוון הנכון, באמצעות תצוגת המצלמה, ובכך להקל על איתור תחנות האוטובוס הנכונות, כניסות נכונות לתחנת רכבת ועוד. בעתיד יוכלו המשתמשים להיעזר בפיצ'ר על מנת להגיע לנקודת איסוף מוניות ובמציאת מיקומי קורקינטים משותפים.

נכון לעכשיו הפיצ'ר זמין למשתמשי אייפון בלבד, ובהמשך יונגש גם למשתמשי אנדרואיד. כדי להפעיל אותו נכנסים לתפריט הכללי ב-Moovit, בוחרים "הגדרות" -> "בחינת קונספטים" -> "הפעל את Way Finder". לאחר מכן משתמשים באפליקציה כרגיל: כותבים לאן רוצים להגיע, בוחרים מסלול ולוחצים על "נווט".

ברגע שרוצים להשתמש ב-Way Finder, לוחצים על הכפתור הכחול ומרימים את האייפון במאונך. במצב Way Finder, המחצית העליונה של המסך מציגה סמלים ושלטים בתצוגת מצלמה חיה, עם חצים המכוונים ימינה או שמאלה. המחצית התחתונה של המסך מציגה היכן המשתמש נמצא על המפה ממעוף הציפור. לחזרה לתצוגת מפה בלבד, יש להפנות את הסמארטפון כלפי מטה.

Moovit – כל מה שצריך לדעת

כמה נוסעים מדי יום בקורקינטים? לא כזה הרבה

מתייבשים בפקקים: מספר האיחורים לעבודה זינק בעקבות הפעלת נתיב פלוס