שוק ההון    

מדלי קפיטל מודיעה על מיזוג עם מדלי מנג'מנט וסיירה אינקום

חברת מדלי קפיטל  הדואלית, שהאג"חים שלה ומניותיה נסחרות בבורסה בת"א, הודיעה על הסכם מיזוג עם החברות מדלי מנג'מנט (MDLY) הציבורית, הנסחרת בארה"ב, וסיירה אינקום (Sierra) הציבורית (שאינה נסחרת), המנוהלת על ידי מדלי מנג'מנט. במסגרת ההסכם, תתמזג מדלי קפיטל אל תוך סיירה ובמקביל סיירה תרכוש את מדלי מנג'מנט. סיירה אינקום ומדלי קפיטל היוו טרם המיזוג זרועות ניהול נכסים עבור מדלי מנג'מנט  

במסגרת נקבע כי לבעלי המניות ואיגרות החוב של מדלי קפיטל יוקצו ניירות ערך מקבילים של סיירה במקום ניירות הערך הקיימים שבבעלותם (בעלי אג"ח מדלי קפיטל יקבלו אג"ח של סיירה הממוזגת, ובעלי המניות של מדלי קפיטל יקבלו מניות של סיירה הממוזגת).

במדלי קפיטל צופים, כי מהלך המיזוג יביא לשיפור ביעילות התפעולית, ייצור מאזן חזק יותר וכי הוא יאפשר פורטפוליו מגוון יותר. על פי תנאי ההסכם, סיירה אינקום תשמר את עסקי ניהול הנכסים של מדלי (MDLY) כחברה בת בבעלות מלאה. ההנחה היא פעילות זו צפויה לתרום לצמיחה בהכנסות נטו מריבית (NII) ולעליית השווי הנכסי של הקבוצה.  

במסגרת העיסקה, יקבלו בעלי המניות של מדלי קפיטל  0.8050 מניות סיירה אינקום עבור כל מניה של מדלי קפיטל, ואילו בעלי המניות של מדלי מנג'מנט יקבלו 0.3836 מניות סיירה אינקום עבור כל מניה של מדלי מנג'מנט, בנוסף ל-3.44 דולר למניה במזומן ועוד 0.65 דולר למניה שיחולקו כדיבינדנד מיוחד.

ממדלי נמסר כי הגוף הממוזג ינהל נכסים בהיקף של מעל 5 מיליארד דולר, כולל 2 מיליארד דולר בניהול עצמאי/פנימי (internally managed assets). השווי הנכסי הנקי של הגוף הממוזג יסתכם בכ-1.1 מיליארד דולר והוא צפוי להיות השני בגודלו מבחינת היקף נכסים בתחום החברות לפיתוח עסקים (BDC) המנוהלות באופן עצמאי והשביעי בגודלו מבין כלל החברות הנסחרות בוול סטריט בתחום זה (BDC).

במדלי צופים כי הגוף הממוזג צפוי להביא לשיפור ברווח למניה, הן עבור מדלי קפיטל והן עבור סיירה אינקום.  

במקביל לעדכון בדבר המיזוג, פרסמה מדלי קפיטל את תוצאותיה הכספיות לרבעון שהסתיים ביום 30 ביוני של 2018. מדלי מדווחת כי ההכנסות נטו מריבית (NII) ברבעון הסתכמו בכ-0.9 מיליון דולר לעומת כ-9.7 מיליון ברבעון המקביל ב-2017.