מעודכן ל-08/2021

תושב אבן יהודה, שבבעלותו ארבע חברות, הורשע בעבירות של אי הגשת דוחות במחזורי עסקאות כוללים של מעל 9.6 מיליון שקלים.  בכתב האישום הואשם גם שותפו לניהול אחת מהחברות

משה דניאלי, בעליהן של ארבע חברות מענף המזון והמסחר הסיטונאי הורשע יחד עם שותפו אדם שמחון בעבירות של אי הגשת דוחות במחזורי עסקאות כוללים של מעל 9.6 מיליון שקלים. השופטת סגנית הנשיאה טל אוסטפלד נאוי מבית משפט השלום בנתניה גזרה על דניאלי 13 חודשי מאסר בפועל, ועל שותפו שמחון נגזרו 6 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות. השניים הואשמו בכתב אישום אחד שהוגש ונוהל על ידי עו"ד מוחמד עסלי ממדור תביעות יחידת יהלום ברשות המסים.

מכתב האישום עולה כי דניאלי, תושב אבן יהודה, מנהל ארבע חברות העוסקות בענף המזון והמסחר הסיטונאי, אחת מהן יחד עם אדם שמחון. כתב האישום שהוגש לבית משפט השלום בנתניה כלל 8 עבירות של אי הגשת דו"חות החברות בבעלותו בין השנים 2007-2012. מחזורי העסקאות בשנים הרלוונטיות עמדו על סך של 9,691,814 שקל.

על פי כתב האישום, דניאלי פעל וביצע את העבירות תוך תכנון ותחכום, ניצל אנשים תמימים, ולא עשה כל מאמץ להסיר את המחדלים, שלא הוסרו עד היום. לחובת דניאלי עבר פלילי עשיר הכולל אף ביצוע עבירות דומות, והוא ריצה בעברו עונשי מאסר לתקופות שונות. דניאלי הודה בעובדות כתב האישום והורשע על פי הודאתו.

בכתב האישום הואשם גם שותפו לניהול אחת מהחברות של דניאלי, אדם שמחון. שמחון, תושב חדרה, הואשם בביצוע 6 עבירות של אי הגשת דוחות החברה ואי הגשת דוחות אישיים בין השנים 2009-2011. מחזורי העסקאות בשנים הרלוונטיות עמדו על סך של 5,360,758 שקל.  יצוין כי שמחון הסיר את המחדל והגיש את הדוחות האישיים שלו. גם לחובתו של שמחון שתי הרשעות בפלילים בגין ביצוע ריבוי עבירות, בגינן ריצה עונש מאסר בפועל לתקופה של 18 חודשים. שמחון הודה בעובדות כתב האישום והורשע על פי הודאתו.

בית משפט השלום בנתניה גזר על דניאלי עונש מאסר בפועל לתקופה של 13 חודשים, 8 חודשי מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 25 אלף ₪ והתחייבות בגובה 100,000 שקל. על שמחון גזר בית המשפט 6 חודשי מאסר שירוצו בדרך של עבודות שירות, 8 חודשים מאסר על תנאי, קנס כספי בסך 7,500 שקל והתחייבות בגובה 25,000 שקל.

תביעה: רשות המסים תידרש להשיב כמיליארד שקל לבעלי דירות בגין מס שבח

מעודכן ל-08/2021

 

              אחרי למעלה מ-3 שנים – הממשלה אישרה את הצעת האוצר ואת התוכנית הכלכלית: התקציב לשנת 2021 יעמוד על כ-432.5 מיליארד שקל וב-2022 על כ-452.5 מיליארד שקל ■התוכנית כוללת בין היתר: רפורמות בתחומי התחבורה, הדיור, האנרגיה והטכנולוגיה; שדרוג שירותים ציבוריים וייעול המגזר הציבורי, והרחבת ההשתתפות בתעסוקה ■ ליברמן: "הבאנו בשורה ענקית"

ממשלת ישראל  אישרה הבוקר (ב') את תקציב המדינה והתוכנית הכלכלית לשנים 2022-2021 ואת חוק ההסדרים. בתום יממה של דיונים אינטנסיביים, נקבע כי בשנה הנוכחית התקציב יעמוד על 432.5 מיליארד שקל, עם גירעון של 6.8%, ובשנה הבאה יעלה הסכום הכולל ל-452.5 מיליארד שקל, עם גירעון של 3.9%. בשלב הבא התקציב יעבור לאישור הכנסת.

הצעות ההחלטה שאושרו כחלק מהתוכנית הכלכלית מכוונות לטיפול בבעיות המבניות של המשק, ומתמקדות בכמה עקרונות מרכזיים: עידוד תעסוקה והשקעה בהון האנושי – בין היתר באמצעות שילוב אוכלוסיות והרחבת ההשתתפות בתעסוקה; פיתוח תשתיות בעולמות התחבורה, הדיור, האנרגיה והטכנולוגיה; ויצירת תנאים תומכי צמיחה במגזר הפרטי והממשלתי דוגמת טיפול ברגולציה, תחרותיות, שדרוג שירותים ציבוריים, ייעול המגזר הציבורי ועוד.

להלן רשימה חלקית של הנושאים שאושרו הממשלה:

 התנעת פרוייקט המטרו

  1. מתן אישור עקרוני לקידום פרויקט המטרו, שיאפשר את האצת הפיתוח הכלכלי והאורבני בגוש דן, באמצעות מתן מענה תחבורתי לצורכי תושבי האזור.
  2. יצירת מסגרת חוקית ייעודית שתאפשר את קידום הפרויקט בלוח הזמנים הנדרש למשק, ותכלול, בין היתר: תעדוף לפרויקט והיערכות לאומית מצד כלל המשרדים והרשויות הממשלתיות, הסרת חסמי תכנון ורישוי, ייעול כניסה למקרקעין, הסדרת תהליכי תאום תשתיות עם חברות תשתית ורשויות מקומיות, ייעול הוועדה ליישוב סכסוכים בין גופי תשתית, הנחייה לקדם הסדרים רגולטוריים ייעודיים לפרויקט, וצעדים נוספים.
  3. הגדרת חבילת התקציב והמימון הנדרשת למטרו, לרבות החלטות מנהליות והסדרי חקיקה בנדל"ן ומסים הנדרשים למימון הפרויקט.

אגרות תחבורה ציבורית – על רקע המשבר התחבורתי המחריף, ובפרט בגוש דן, ועל מנת להפחית את עומסי התנועה, החל בשנת 2024 תחל גביית תשלום עבור הכניסה לגוש דן בשעות הגודש. זאת במטרה להביא למהפכה ולהצטרף למדינות המתקדמות בעולם אשר שמות את התחבורה הציבורית בראש סדר העדיפויו.ת התוכנית תציב בפני מי שבוחרים לנסוע ברכב פרטי בשעות ובאזורי הגודש מחיר נכון יותר של הנסיעה, תוך הפנמת העלויות החיצוניות – הכוללות אובדן זמן, זיהום אוויר ותאונות דרכים.

בכך השימוש במשאב הכביש צפוי להתייעל ולאפשר לנוסעים רבים יותר להיכנס לאזורי הגודש בשעות השיא ולמאות אלפי אנשים את ההזדמנות להגיע למרכזי התעסוקה במספר דקות. ההכנסות הצפויות מהתשלום, אותן ישלמו הנוסעים ברכב הפרטי, יממנו תוכנית חומש חסרת תקדים של כ-2.7 מיליארד שקל. כמו כן תתוקצב תוכנית פיתוח רחבת היקף של תשתיות תחבורה ציבורית – ובכללן, מסופים, נת"צים, שבילי אופניים, חניוני חנה וסע והרחבת תשתית הרכבות. תוספת התחבורה הציבורית הצפויה תביא לשיפור באיכות הנסיעה, להאצת מהירות הנסיעה ולהגברת תדירות הקווים. שיפורים אלו צפויים להביא קהלים חדשים לשימוש בתחבורה הציבורית, לתרום לרווחת כלל משתמשי הדרך ולגידול תוצר הנאמד במיליארדי שקלים בעשור הקרוב.

בנקאות פתוחה – אחד החסמים המשמעותיים להגברת התחרות במערכת הבנקאית בפרט, והפיננסית בכלל, הוא המונופול בו מחזיקים הגופים הפיננסיים על המידע הפיננסי של הלקוחות. החוק החדש יחייב גופים פיננסיים שונים להעביר מידע של לקוחות לגופים טכנולוגיים חדשניים, בהסכמת הלקוחות. הגופים החדשים יוכלו להציג ללקוחות איזה שירותים פיננסיים הם צורכים, כמה בדיוק הם משלמים עליהם, כמה הם יכולים לחסוך אם יעברו לספק אחר ולמעשה להפוך ליועץ הפיננסי האובייקטיבי הדיגיטלי האישי שלהם. למעשה מדובר במעין "ZAP בנקאי", שיחזק את הלקוחות אל מול הגופים הפיננסים, יקדם כניסת גופים פיננסיים טכנולוגיים מתקדמים (פינטקים) לשוק, יגביר את התחרות במערכת הבנקאית ויפחית את הוצאות משקי הבית והעסקים הקטנים למערכת הבנקאית.

זהו צעד ראשון בקידום רפורמת הבנקאות הפתוחה בישראל, שמשלים חלק משמעותי בפאזל להגברת התחרות, יחד עם צעדים רבים שקידם בשנים האחרונות משרד האוצר יחד עם בנק ישראל, ובהם הסרת חסמים לכניסת שחקנים חדשים למערכת הפיננסית שהובילו בין היתר להקמת בנק דיגיטלי חדש, רפורמת הניידות בין בנקים ("מעבר בקליק") והקמת מאגר נתוני אשראי.

אימוץ דוח התעסוקה וטיוב ההכשרות המקצועיות – בהתאם להמלצות ועדת התעסוקה לשנת 2030 ועל מנת להגדיל את שיעור התעסוקה ופריון העבודה, מוצע לקבוע יעדי תעסוקה ממשלתיים לשנת 2030 עבור אוכלוסיות מעוטות השתתפות, ולערוך רפורמה מעמיקה במערך ההכשרה המקצועית כך שההכשרות יהיו איכותיות יותר (בהיבטי השמה ופריון), יופעלו בשיתוף מעסיקים ומגזר פרטי ויותאמו לצרכים במשק.

תוכנית לגמישות ניהולית בחינוך – משרדי החינוך והאוצר מקדמים תוכנית להגברת הגמישות ולהעברת סמכויות למנהלי בתי הספר, המכירים מקרוב את התלמיד וצרכיו היחודיים. הסמכויות יותאמו בשלושה מישורים: במישור התקציבי, הפדגוגי וביחס לארגון הלימודים. משרד החינוך יתאים את הסמכויות למנהלים בהתאם למאפייני בית הספר, תוך מדידת תפוקות והתאמת מענים. התוכנית תיושם באופן הדרגתי, כך שתוך ארבע שנים היא תחול בפריסה ארצית. התוכנית מצטרפת למגמה העולמית המרכזית בעולם החינוך בשנים האחרונות, וצפויה להביא את מערכת החינוך בישראל להיות מובילה, מתקדמת ומותאמת לצרכי כל תלמיד ותלמיד.

הסבת משרדים למגורים – ברחבי המדינה קיימים עשרות מיליוני מ"ר המיועדים לתעסוקה ולמסחר שאינם צפויים להתממש בעשורים הקרובים. לאור עודף ההיצע המשמעותי הקיים של שטחי תעסוקה ברחבי המדינה, וכן בשל הצורך בהגדלת היצע הדיור ובייעול השימוש בקרקע וזאת במיוחד בלב אזורי הביקוש, מוצע לאפשר הסבה של עד 50% משטחי תעסוקה הממוקמים בקרבת שכונות מגורים לדירות קטנות (Micro Units). הצעד יגביר באופן משמעותי את הכדאיות הכלכלית במימוש המקרקעין, לרבות יתרת שטחי התעסוקה, ייתן מענה לצורך בשטחי ציבור ויאפשר להוסיף לשוק אלפי יחידות דיור מדי שנה לשימוש אוכלוסייה צעירה ובני הגיל השלישי בלב אזורי הביקוש.

רישוי עסקים בישראל יש כיום כ-190,000 עסקים שמחויבים ברישיון עסק. התנאים לרישיון נקבעים על-ידי 7 רגולטורים שונים, שקובעים את התנאים לרישיון ללא סנכרון, וללא בחינת עלויות. בהתאם, תהליך הרישוי משית על העסקים עלויות גבוהות ונמשך זמן ארוך, באופן שפוגע בעסקים רבים, קטנים כגדולים, ובפעילות הכלכלית הכוללת של המשק. לטובת טיפול בנושאים אלה ויישום מהלכי רישוי עצמי כפי שכבר קבע המחוקק  מוצע להקים ועדה מאסדרת לרישוי עסקים. הוועדה תהיה מוסמכת לשנות את הדרישות ברישיונות ותפעל להוזלת עלויות דרישות הרישוי, לקיצור של הליכי הרישוי, ולמיקוד של דרישות הרישוי בהתאם לסטנדרטים בינלאומיים – כל זאת תוך שמירה על שלום הציבור ובריאות הציבור.

ייצוא קנאביס בשנים האחרונות הולך ומתרחב השימוש בקנאביס לצרכים רפואיים במדינות רבות בעולם ובכללן גם בישראל. במקביל, צוות בין-משרדי שבחן את הנושא מצא כי למדינת ישראל יתרון מהותי על פני מדינות מתחרות בהיבטי רמת המו"פ, רמת הידע ורמת הרגולציה של התחום, שיוכלו לסייע בהפיכת המוצרים הישראלים למובילים עולמיים ואף לסטנדרט בינלאומי. עם זאת, נראה שלאור חסמים שקיימים בתחום, פוטנציאל זה טרם מומש. מטרת ההחלטה לקידום ייצוא הקנאביס הרפואי היא להסיר את החסמים הקיימים, באופן שיאפשר לחברות הקנאביס להרחיב ולגוון את אפשרויות היצוא, ובכך לאפשר את פיתוח תעשיית הקנאביס בישראל בפרט, ופיתוח הכלכלה הישראלית ככלל. זאת, תוך שמירה על ההוראות הנוגעות לשמירה על ביטחון הציבור ועל אינטרסים ציבורים אחרים.

קידום דיגיטציה ככלי לייעול עבודת הממשלה ושיפור השירותים לציבור- בעשור האחרון ממשלת ישראל שמה לעצמה מטרה לקדם לשפר ולהטמיע את המהפכה הדיגיטלית בעבודת הממשלה והמגזר הציבורי, וכן לעודד ולסייע לאזרחים ולעסקים לעשות שימוש ביתרונות טכנולוגיות המידע וזאת לצורך שיפור השירותים לאזרחים ועסקים וייעול עבודת הממשלה. לפיכך, בכדי לשפר את עבודת הממשלה ולצורך מתן שירותים דיגיטליים איכותיים לאזרחים, מוצע לפעול בכמה צירים מרכזיים בתחום הדיגיטציה וה-IT הממשלתי:

רגולציה בכבאות – רשות הכבאות וההצלה קובעת דרישות בטיחות אש במאות אלפי נכסים במדינת ישראל. דרישות הבטיחות מתמקדות במספר תחומים עיקריים: עסקים טעוני רישוי (בתי עסק עם רישיון), נכסים שאינם טעוני רישוי (בתי ספר, בתי חולים, מבני משרדים, בסיסי צה"ל, תשתיות מדינה ועוד) ובנייני מגורים. כיום קביעת הרגולציה נקבעת על ידי הוראות נציב שמוציאה רשות הכבאות וכן אכיפת הרגולציה והערעור על הרגולציה נעשית על ידי רשות הכבאות. מוצע לקבוע כי הרגולציה בישראל תותאם לרגולציה הנהוגה בעולם המערבי, תוך קביעה כי החל משנת 2026 יעוגנו כל הוראות הנציב בתקנות באישור הכנסת. ההערכה היא כי המהלך יחסוך מיליארדי שקלים בשנה לעסקים בישראל.

מעבר לאנרגיה ירוקה במטרה לעודד מעבר לאנרגיה נקיה באמצעות ייצור חשמל יעיל וירוק ומעבר לתחבורה חשמלית ולשם הגברת ההשקעה בתשתיות כחלק מאסטרטגית היציאה ממשבר הקורונה, מקדם משרד האוצר שורת הקלות רגולטוריות והסרת חסמים לקידום משק חשמל ירוק. בהחלטה נקבע בין השאר כי:

  1. הסרת חסמים לאנרגיה מתחדשת:
    1. יצירת מנגנון שיאפשר הקמת מתקנים סולאריים בדו שימוש (אגרו וולטאי) עם חקלאות בהיקף נרחב.
    2. יצירת מסלול תכנוני שיאפשר הקמת מתקני אגירה בפריסה ארצית ובהליך מקוצר.
  2. הכנת תשתית למעבר לתחבורה חשמלי:
    1. כל דייר בבניין משותף יהיה רשאי להתקין תשתית לצורך הקמת עמדת טעינה לרכב חשמלי, ללא צורך בהסכמת יתר הדיירים.
    2. חיוב כל בניין חדש בהנחת תשתית בסיסית הנדרשת להתקנת עמדות טעינה לרכב חשמלי.
  3. התייעלות אנרגטית במשרדי ממשלה:
    1. ייעול צריכת האנרגיה בממשלה, הקמת אנרגיה מתחדשת ואגירה במשרדי הממשלה.
  4. מעבר לתחבורה חשמלית במשרדי ממשלה.

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מסר עם אישור התוכנית: "אחרי למעלה משלוש שנים בהן המדינה התנהלה ללא תקציב, בשעות הבוקר המוקדמות ולאחר דיונים ארוכים העברנו תקציב אחראי בממשלה – לצד חוק הסדרים חסר תקדים, ובכך שהבאנו בשורה ענקית לאזרחי המדינה. הרפורמות שאישרנו מתמקדות בראש ובראשונה בהורדת יוקר המחיה – צעדים אותם נרגיש בכיס מהר מאוד. השקענו תקציבי עתק בתשתיות, בתחבורה ובנדל"ן והעברנו רפורמות משמעותיות, שיורידו את החסמים ויצמצמו את הבירוקרטיה, ובכך יקלו על כל אחד ואחת בהתנהלות היומיומית שלנו, העסקית או הפרטית. הדרך לאישור התקציב בכנסת מתחילה ברגעים אלו ממש ובשיתוף פעולה הדוק נעביר אותו ב-3 קריאות ונבטיח צמיחה כלכלית ויציבות שלטונית לאזרחי מדינת ישראל".

מנכ"ל משרד האוצר, רם בלינקוב, אמר: "לאחר שלא היה תקציב מאז שנת 2018, "הרפורמה" המרכזית היא שיש תקציב. זוהי אחת מהתוכניות הכלכליות הרחבות והמשמעותיות ביותר זה שנים רבות, והיא תאיץ את צמיחת המשק ותהפוך את הכלכלה הישראלית לתחרותית יותר. הרפורמות שמקודמות במסגרת התוכנית הכלכלית, שמות את האזרח במרכז, כמי שיזכה למחירים נמוכים ושירותים ציבוריים איכותיים ונגישים".

מתקרבים להכרעה: הסכמה על התקציב המדינה או בחירות בנובמבר

מעודכן ל-08/2021

המעסיק שלכם לא עדכן אתכם מתי יסתיים החל"ת ואתם שרויים באפלה? חזרתם לעבודה אבל התנאים הורעו? ומיהם העובדים שמוגנים מפיטורים? המדריך שלפניכם יעשה לכם סדר

בחודש יולי הגיעו לסיומן ההקלות בתנאי הזכאות לדמי האבטלה שנקבעו עקב משבר הקורונה –  ואלפי מובטלים לא יהיה זכאים עוד להמשיך ולקבל דמי אבטלה מהמוסד לביטוח לאומי.

חלק מהעובדים שהוצאו לחל"ת והיו זכאים עד ליום 30.06.2021 לדמי אבטלה יחזרו למקום עבודתם, אחרים יפוטרו או יתפטרו וייתכן שיהיו זכאים לתשלום פיצויי הפיטורים. חלקם יישארו עדיין בחל"ת ממקום עבודתם.

המצב החדש גרם לרבים להיקלע למצוקה אמיתית, כשלפתע מצאו עצמם ללא עבודה או מקור פרנסה. אם גם אתם נקלעתם למצב דומה, כדאי שתדעו שיש מגוון פתרונות שיכולים לסייע לכם – ובעיקר, שיש לכם זכויות!

מדריך זה מרכז מידע רב ומציג את מגוון האפשרויות שפתוחות לפניכם, לאחר סיום תקופת הזכאות לדמי אבטלה ששולמו בהתאם להקלות שנקבעו בתקופת משבר הקורונה.

המדריך מיועד ליחידים שהוצאו לחל"ת ואינם זכאים עוד לדמי אבטלה, וכן לבעלי משפחות עם קשיים כלכליים, שנוצרו בעקבות המשבר.

המדריך מציע מידע ועונה על שאלות בנושאים הבאים:

מי זכאי להמשיך לקבל דמי אבטלה לאחר 30.06.2021?

להמשך דמי אבטלה זכאים:

כמה זמן יכולה להימשך תקופת החל"ת?

סיום תקופת הזכאות לדמי האבטלה – המשולמים על ידי המוסד לביטוח לאומי –  אין משמעו בהכרח שתקופת החופשה ללא תשלום ממקום העבודה הסתיימה.

למרבה הצער, תקופת החל"ת יכולה להימשך, מבלי שהעובד יהיה זכאי לדמי אבטלה.

תקופת החל"ת נקבעת ביחסים בין העובד למעסיק ומסתיימת באחד מהמצבים הבאים:

אולם, חופשה ללא תשלום היא חופשה לזמן מוגבל, בהסכמת העובד והמעסיק. כלומר, אם מעסיק כופה על עובד חופשה ללא תשלום לזמן בלתי מוגבל, הדבר נחשב כפיטורים, והעובד יכול לדרוש מהמעסיק את כל הזכויות המגיעות לו כמפוטר, ובהן: שימוע לפני פיטורים, הודעה מוקדמת (הכוללת תשלום שכר בתקופה זו), תשלום פיצויי פיטורים, תשלום דמי הבראה, פדיון ימי חופשה ועוד.

חזרתם לעבודה אך התנאים השתנו לרעה – מה עושים?

על פי החוק, בתום החל"ת המעסיק מחויב להחזיר את העובד לאותה עבודה ובאותם תנאים, כפי שהיה לפני שהעובד הוצא לחל"ת. כיוון שכך, כל שינוי בטיב העבודה או בתנאים מחייב הסכמה של העובד.

אם בתום החל"ת המעסיק משנה את סוג העבודה או את התנאים – ללא הסכמת העובד – ויש בכך משום הרעה מוחשית בתנאי העבודה, העובד רשאי להתפטר מהעבודה בדין מפוטר, כלומר ליהנות מאותן הזכויות שלהן זכאי עובד שפוטר, ובהן: פיצויי פיטורים – אם עבד לפחות שנה אצל אותו מעסיק או באותו מקום עבודה.

אם אכן חלה הרעה מוחשית בתנאים, העובד מחויב להתריע בפני המעסיק על ההרעה המוחשית או הנסיבות שבגינן הוא אינו יכול להמשיך בתפקידו, על מנת לאפשר למעסיק לתקן את המצב. רק אם המעסיק אינו מתקן את המצב, יוכל העובד להתפטר ולהיחשב כמי שפוטר.

טרם התפטרותו, על העובד לתת למעסיק הודעה מוקדמת להתפטרות, אלא אם קיימות נסיבות מיוחדות ויוצאות דופן שאינן מאפשרות לעובד להמשיך לעבוד, גם לא תקופה קצרה נוספת.

כאמור, עובד שהתפטר עקב הרעה מוחשית בתנאי העבודה זכאי לפיצויים וכן עשוי להיות זכאי לדמי אבטלה – ללא תקופת המתנה של 90 יום.

יש לציין: לא כל פגיעה בתנאי העבודה תיחשב בהכרח כהרעה מוחשית המקנה לעובד זכות להתפטר בדין מפוטר ולהיות זכאי למלוא פיצויי הפיטורים. אולם, גם במקרה של התפטרות שאינה עקב הרעה מוחשית בתנאי העבודה זכאי העובד לכספי הפיצויים שהופרשו לביטוח הפנסיוני, אך אם ההתפטרות אינה "בדין מפוטר", אין העובד זכאי להשלמת פיצויים מהמעסיק.

האם יש עובדים שהחוק מגן עליהם מפני פיטורים?

בוודאי! אסור למעסיק לפטר – בכל מקרה – עובדת או עובד במהלך חופשת לידה.

כמו כן, אסור לפטר עובד שנעדר מהעבודה עקב מחלתו, בימים שבהם הוא זכאי לדמי מחלה.

אסור לפטר עובד בשירות מילואים ובמשך 30 יום מתום השירות הפעיל, אלא בהיתר מוועדת התעסוקה במשרד הביטחון.

במקרים אלה, מעסיק המעוניין לפטר עובד/ת, חייב לקבל *מראש* היתר ממשרד העבודה:

מהן זכויותיו של עובד שהתפטר בשל התארכות החל"ת?

מעסיק שאין ביכולתו להחזיר את העובד לעבודה, רשאי לפטרו – בתנאי שהמהלך ייעשה ללא אפליה ובהתאם לחוק.

אם מעסיק כופה על עובד חופשה ללא תשלום לזמן בלתי מוגבל, הדבר נחשב כפיטורין, והעובד ראשי לדרוש מהמעסיק את כל הזכויות שלהן זכאי עובד שפוטר, ובהן:

שימוע – טרם הפיטורים על המעסיק לערוך לעובד שימוע לפני פיטורים.

הודעה מוקדמת – על המעסיק לתת לעובד הודעה מוקדמת לפיטורים, כפי שנקבע בחוק או בהסכם אחר החל על הצדדים. בחישוב תקופת הוותק של העובד לצורך קביעת מספר ימי ההודעה המוקדמת להם הוא זכאי, התקופה שבה העובד שהה בחל"ת אינה נכללת בוותק.

באשר להודעה המוקדמת, בפני המעסיק עומדות כמה אפשרויות:

המעסיק יכול לאפשר לעובד לעבוד בתקופת ההודעה המוקדמת – ולשלם לעובד שכר בתקופת עבודתו.

המעסיק רשאי לוותר על עבודתו של העובד בתקופת ההודעה המוקדמת ובכל זאת לשלם לו שכר מלא (כולל תנאים סוציאליים) בעבור תקופה זו. במקרה כזה הפיטורים ייכנסו לתוקף לאחר חלוף תקופת ההודעה המוקדמת.

לחלופין, המעסיק רשאי להפסיק את העסקת העובד לאלתר, כלומר לוותר על המשך עבודתו במהלך תקופת ההודעה המוקדמת. במקרה כזה עליו לשלם לעובד "חלף הודעה מוקדמת" בגובה השכר, שהעובד היה זכאי לו אילו עבד במהלך התקופה של ההודעה המוקדמת (ללא תנאים סוציאליים), ובמקרה כזה הפיטורים תקפים מיידית.

כמו כן, על המעסיק לערוך לעובד גמר חשבון ולשלם לעובד פדיון חופשה שנתית, פדיון דמי הבראה ופיצויי פיטורים.

בעת חישוב סכום פיצויי פיטורים:

חל"ת באורך של עד 14 ימים בשנת עבודה נכללת בוותק של העובד לצורך חישוב הפיצויים.

בחל"ת ארוכה יותר, התקופה שמעבר ל-14 ימים בשנת עבודה לא תיחשב כוותק לצורך חישוב סכום הפיצויים.

סוף ל"חגיגה" דמי האבטלה יקוצצו ומשך הזכאות יקוצר

 

מעודכן ל-08/2021

המדד המפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR ירד ב-3.6 נקודות – לרמה של 138.2 נקודות ■ לדברי כלכלני  הבנק, אמון הצרכנים נפגע בעקבות העלייה בתחלואה וככל הנראה גם בשל ביטול ההקלות בדמי האבטלה

מדד אמון הצרכנים שמפורסם על ידי בנק הפועלים ו-KANTAR ירד בחודש יולי 2021 ב-3.6 נקודות לרמה של 138.2 נקודות (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף ירד ב-7.5 נקודות ומדד הציפיות ירד ב-1.0 נקודות.

לדברי כלכלני בנק הפועלים, על אף הירידה שנצפתה החודש במדד אמון הצרכנים, רמת האמון עדיין גבוהה ביחס לשנה האחרונה, ולא רחוקה מרמת האמון ששררה טרם הקורונה. להערכתם, הפגיעה באמון הצרכנים החודש הושפעה מעליית התחלואה, והחשש שבהמשך היא תביא למגבלות על הפעילות. כמו כן, הם מציינים כי ביטול הזכאות לדמי אבטלה לשוהים בחל"ת בני 45 ומטה השפיע כנראה אף הוא על תפיסת המצב הנוכחית והעתידית.

לפי הודעת הבנק: הצריכה הפרטית גדלה בחודשים האחרונים בקצב מהיר, בין שבעקבות עלייה בהכנסות ובין שבשל עלייה בשווי הנכסים הפיננסיים. שיעור האבטלה הרחב ירד במחצית השנייה של חודש יוני ל-8.8% לעומת 9.5% בשבועיים הקודמים. כלכלני הבנק מעריכים כי ביולי, עם סיום החל"ת, יתווספו עוד עשרות אלפי עובדים למעגל העבודה, אך הדבר לאו דווקא יתבטא בעלייה ברמת ההכנסה של משקי הבית – וצמצום תוכניות הסיוע צפוי להערכתם לייצב את הצריכה הפרטית, לאחר עלייה חדה מתחילת השנה.

ניצנים של תקווה: עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-KANTAR בחודש מרץ 2021

אריאל דור מנכל אפסלון ברנדס – צילום: אייל טואג

מעודכן ל-08/2021

לאחר שמותג בקטגוריית האופנה שבבעלות החברה, הוגדר על ידי אמזון כאחד מ-50 ה-Top Sellers – הוזמנה אפסלון להשתתף בפיילוט, שנועד לעידוד כניסת מוכרים מאמזון ארה"ב לשוק ההודי ■  המוכרים שמשתתפים בפיילוט ייחשפו לקהל של כ- 699 מיליון לקוחות אשר גולשים על בסיס יומי באתרי ה- ecommerce

חברת אפסלון הישראלית, העוסקת בהקמה, איתור, רכישה, תפעול והשבחה של חנויות וירטואליות הפועלות באתר אמזון.קום והפיכתן למותגים מובילים – מדווחת היום כי מותג בקטגוריית האופנה אשר בבעלותה נבחר על ידי פלטפורמת המסחר אמזון כ-1 מבין 50 המוכרים המובילים באמזון, בהתבסס על ביצועי המותג ומכירותיו ללקוחות מהודו, וזאת במסגרת תוכנית ה-Amazon Global Store.

תוכנית Amazon Global Store מאפשרת ללקוחות מכל העולם לרכוש מוצרים בפלטפורמת המסחר אמזון ארה"ב, כאשר המוצרים נשלחים אליהם במסגרת משלחים הפועלים בשיתוף עם אמזון ארצות הברית.

לאור זיהוי המותג של אפסלון כאחד מ-50 ה- Top Sellers בהודו, נבחרה החברה להשתתף כעת בפיילוט מכירות באמזון הודו בשם "US2IN" (US to India), שנועד לעידוד כניסת מוכרים מאמזון ארה"ב לשוק ההודי, בעלות של 3% ממחיר המכירה.

בעקבות השתתפותה בפיילוט, אפסלון לא תידרש להנפקת רישיון עסק מקומי בהודו, לצורך מכירת מוצריה בפלטפורמת המסחר של אמזון הודו, הליך הנדרש מכלל המוכרים באמזון ארה"ב ומהווה חסם משמעותי עבורם לכניסה לשוק ההודי.

להערכת החברה, מכירות מותגיה באמזון הודו במסגרת הפיילוט יחלו בחציון השני של 2021.

פלטפורמת המסחר של אמזון הודו צפויה לחשוף את המוכרים המשתתפים בפיילוט לקהל של כ- 699 מיליון לקוחות אשר גולשים על בסיס יומי באתרי ה- ecommerce, מתוכם כ- 100 מיליון גולשי אמזון הודו בלבד. כמו כן, על פי נתונים שהועברו לחברה על ידי נציגי אמזון הודו, צופים כי בשנת 2026 פעילות ה- e-commerce בהודו תגיע לסך של כ- 200 מיליארד דולר שנתי, ובכך יהיה השוק ההודו לשלישי בגודלו (אחרי ארה"ב וסין).

השתתפות בפיילוט תואמת את האסטרטגיה העסקית של החברה והינה משמעותית עבורה, בין היתר בשל החשיפה הפוטנציאלית לקהל לקוחות חדש וגדול בהודו, וכן כי מהווה יתרון על פני מתחריה בארה"ב שאינם לוקחים חלק בפיילוט.

ביולי האחרון חתמה אפסלון על הסכם שותפות עם חברת Wayfair LLC, מקבוצת Wayfair Inc. (NYSE: W), חברה ציבורית הנסחרת ב- New York Stock Exchange (NYSE).  Wayfair  היא בעלת אחת הפלטפורמות הגדולות למכירה אונליין של ריהוט לבית בארה"ב (Home goods) וכן בקנדה, בריטניה ומדינות נוספות, שמכירותיה הסתכמו בכ-14 מיליארד דולר ב-2020 ושווי השוק שלה עומד על כ-29 מיליארד דולר.

במסגרת ההסכם, יפעלו הצדדים בשיתוף פעולה לשיווק, הפצה ומכירה בפלטפורמת Wayfair של מוצרי מותג פרטי (Private Label) בקטגוריית "משק בית וכלי מטבח" שנרכש על ידי אפסלון בדצמבר 2020.  כמו כן, החברה מעניקה לWayfair רישיון לא בלעדי, לשימוש בקניין הרוחני בקשר עם המוצרים, לצורך שיווקם, פרסומם וקידומם בפלטפורמת Wayfair.

בחודש יוני עדכנה  אפסלון על ביצועי המסחר בשני המותגים שרכשה בחודשים יוני ודצמבר 2020. החברה עדכנה בנוגע לביצועי המסחר בחנויות בתקופה ינואר-מאי 2021 בהשוואה לינואר-מאי 2020 (כאשר החנויות היו בבעלות המוכרים).

הכנסות עמוד הרכישה בקטגוריית הבית והגינה הסתכמו בכ-1.8 מיליון דולר לעומת כ-0.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה – גידול של כ-156%, הרווח הנקי (בנטרול הוצאות תפעול של החברה) הינו כ-0.4 מיליון דולר לעומת כ-0.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה – גידול של כ-75%.

הכנסות עמוד הרכישה בקטגוריית הבית והמטבח הסתכמו בכ-0.5 מיליון דולר לעומת כ-0.2 מיליון דולר בתקופה המקבילה – גידול של כ-150%, הרווח הנקי (בנטרול הוצאות תפעול של החברה) הינו כ- 95 אלפי דולר, לעומת סך של כ- 54 אלפי דולר בתקופה המקבילה – גידול של כ-73%.

ב- 15 ביוני מונה, דן גזיב לסמנכ"ל הכספים של החברה, לגזיב ניסיון עתיר שנים בתחום האונליין, הפיתוח העסקי והשקעות הון סיכון. קודם מינויו, מילא גזיב שורה של תפקידים בכירים, ביניהם כ- 4 שנים כסמנכ"ל הכספים והפיתוח העסקי של מארס טכנולוגיות וכ- 6 שנים כסמנכ"ל הכספים של זרוע הקלינטק של החברה לישראל.

אפסלון ברנדס: דן גזיב מונה לתפקיד סמנכ"ל הכספים

 

מעודכן ל-08/2021

כמו כן, במסגרת העידוד לצמיחה תינתן הנחה גם לעסקים שבשנת 2019 מחזור עסקאותיהם עלה על 400 מיליון שקל עד כה אושרו הנחות לכ-40 אלף עסקים, בסכום כולל של כ-473 מיליון שקל

הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים יוצאת בסיוע חדש לעסקים שנפתחו בתקופת הקורונה בישראל: עסקים שנפתחו החל מה-1.3.2020 ועד ה-30.9.2020 –  ופעילותם הוגבלה בשל משבר הקורונה, יכולים להגיש בקשה להנחה של 95% בארנונה העסקית (ועד 15 אלף שקל לתקופה לכל רשות מקומית) עבור 4 התקופות הבאות:

ההנחה תינתן בכפוף לאישור מייצג (רואה חשבון או יועץ מס) על מועד פתיחת העוסק וכן הצהרה מאומתת על ידי עורך דין שפעילות העסק הוגבלה על פי חוק לתקופה של 20 ימים לפחות במהלך התקופה. בנוסף, עסקים שבשנת 2019 היה מחזור עסקאותיהם גבוה מ-400 מיליון שקל, ושמחזור עסקאותיהם נפגע ביותר מ-60% לעומת התקופה המקבילה בשנת 2019, יוכלו להגיש בקשה להנחה של 95% (ועד 5 מיליון שקל לתקופה) בארנונה העסקית, עבור 3 התקופות הבאות:

את הבקשות ניתן להגיש באתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, עד לסוף שנת 2022.

עד כה אישרה הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, הנחות לכ-40 אלף עסקים בסכום כולל של כ-473 מיליון שקל.

שרת הכלכלה והתעשייה, האלופה (במיל') אורנה ברביבאי, מסרה: "הקמת עסק חדש, גם בימי שגרה, היא צעד אמיץ ומאתגר. עסקים חדשים שקמו לאחר פרוץ משבר הקורונה, נאלצו להתמודד עם אתגרים משמעותיים ביותר, ועל הממשלה להקל עליהם היכן שניתן ולעודד עוד ועוד עסקים קטנים לקום, גם בימים אלו, כי הם מהווים את מנוע הצמיחה המשמעותי של הכלכלה"

רן קויתי, מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים, אמר: "הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים פועלת ליצירת סביבה עסקית מעודדת צמיחה עבור עסקים חדשים, ואני שמח שיכולנו לסייע לעסקים שפעילותם הוגבלה. אני מנצל את ההזדמנות לקרוא לכל העסקים שנפגעו בתקופת הקורונה וזכאים להנחה בארנונה וטרם מימשו את זכאותם, להיכנס לאתר הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים ולהגיש בקשה".

להגשת הבקשה להנחה בארנונה היכנסו לאתר הסוכנות כאן.

תוכנית הסיוע לעסקים: נפתחה הגשת הבקשות למענק השתתפות בהוצאות עבור החודשים מרץ-אפריל 2021

הוקמה קרן של 15 מיליון שקל לסיוע לעסקים במגזר הערבי

בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר על אפשרויות ההשקעה והטיפוח של נכסים דיגיטליים. אתר, דומיין, בלוג חזק או סושיאל שמביא פניות – הם כבר לא משהו שרק יודעי חן מבינים בהם אלא דרך לשדרג את תלוש המשכורת שלכם בסוף כל חודש. אז איך תפיקו את הרווח המקסימלי מהנכסים הדיגיטליים שלכם? כל מה שאתם פשוט חייבים לדעת בכתבה הבאה.

יצירת תוכן שמעניין אנשים

כולם יודעים שהתוכן הוא המלך, אבל איך מייצרים עוד ממנו? פשוט בוחרים במשהו שאתם מבינים בו ויש לכם תשוקה ללמוד עליו. אם אתם אוהבים לנסוע לחו"ל ותמיד מנצחים את המחירים של חברות התעופה – אתם יכולים לכתוב על כך ולמשוך אלפי ישראלים אל תוך האתר שלכם. להבדיל אם אתם נהדרים מול מצלמה ומכירים כל טרנד – אתם יכולים להתפתח כאושיות רשת ולעשות סכומים נאים.

בחירת תוכנית השותפים המתאימה לכם

אם כבר יש לכם אתר ויש לא מעט כניסות אליו – פשוט הירשמו לאחת מתוכניות השותפים ותתחילו לגזור קופון. כיום יש ברשת מגוון של תוכניות ובהרשמה פשוטה אתם יכולים לפרסם מוצרים שלהם באתר שלכם ולגזור קופון על כל לקוח שהגיע דרך האתר שלכם. חשוב רק לבחור בתוכנית אשר עובדת עם אתרים אשר משיקים לתחום העיסוק של אתרכם.

תחזוקה של חשבון יוטיוב רווחי

לא הרבה יודעים זאת, אך יוטיוב משלמת לא רע ליוצרים המובילים שלה. למעשה, אם יש לכם ערוץ אשר צופים בו עשרות אלפי אנשים בכל חודש, אתם יכולים להכניס סכומים נחמדים למדי. העניין הוא שתצריך לתחזק אותו באופן קבוע: להעלות חומרים מקוריים, להשקיע בתוכן שהגולשים אוהבים ולהשתדל לענות לתגובות (גם אלו שפחות מפרגנות).

טיפוח של קהילה בפייסבוק ויצירת כוח קנייה

עמודי פייסבוק רבים הפכו לעסקים מצליחים גם בעולם האמיתי. עמודים כגון מאמצחיק או אבא פגום, מכניסים לא מעט כסף ליוצרים שלהם. ברשת יש גם קבוצות קנייה משותפות אשר מאפשרות לרכוש מוצרים שווים במחירים זולים יותר – בזכות כוח קנייה גדול יותר. מה המשותף לכולם? הם מעניקים ערך של ממש לחברי הקהילה ולעיתים גם חוסכים בכסף.

בניית אתר וקורסים דיגיטליים שמכניסים כסף

מאמינים שיש לכם ערך ששווה כסף? כדאי שתבנו אתר, בצעו לו קידום בגוגל עם חברת קידום אתרים מובילה ותתחילו למכור קורסים דיגיטליים. שימו לב שאת הקורסים או השיעורים הראשוניים אתם תיאלצו לחלק בחינם כדי שיכירו אתכם אך לאחר שתהיו אוטוריטה בתחום – אתם תוכלו ליהנות מהכנסה פסיבית ברמה גבוהה. ולא פחות חשוב, לעזור לאנשים על הדרך.

לסיכום: בעוד שבשוק הנדל"ן יש עליית מחירים מטורפת, כל אחד יכול להכניס סכום יפה מנכסים דיגיטליים. בכדי שגם אתם תפיקו מהם את המקסימום, חשוב לטפח אותם, לקדם אותם וליצור קהילה מסביבם. בצלחה!

רשות החשמל הודיעה כי בספטמבר 2021 ייחל השלב הראשון בפתיחת שוק החשמל לתחרות. לאחר עשרות שנים בהן היה לחברת החשמל מונופול בלעדי על השוק, יתחילו חברות חדשות לספק חשמל לצרכנים בישראל. בצעד מקדים לשלב זה, חברת החשמל החלה לפני כשנתיים בתהליך התייעלות שיקל עליה להתמודד מול המתחרות העתידיות. מצבת העובדים צומצמה ב 25%, לחלק מהעובדים הוצעו תנאי פרישה משופרים על מנת שיפרשו מרצון. כיום עובדים בחברת חשמל כאחד עשר אלף עובדים, כמחציתם עובדים מנהליים והשאר עובדים בדרג מקצועי – הנדסאים ומהנדסים. רובם למדו הנדסת חשמל, אך חלקם למדו תחומי הנדסה אחרים.

המיתוס הרווח הוא שעובדי חברת החשמל נהנים מתנאים מפליגים וממשכורות גבוהות יחסית לממוצע במשק, מיתוס שחלקו מגובה בנתונים. תנאים אלה הונהגו בחברה כחלק ממורשתו של מייסדה פנחס רוטנברג – שבתקופה בה היתה הארץ שממה פעל להקמת 'חברת החשמל לפלשתינה' וחיבור תושבי הארץ לזרם החשמל. רוטנברג סיפק לעובדיו ארוחות חינם ומקום מגורים בסמוך למפעל, ומשום כך רבים ביקשו לעבוד אצלו – אפילו בחינם. למרות זאת, לא הסכים רוטנברג להעסיק עובדים ללא תשלום ונסע לחו"ל לגייס תרומות עבור משכורות לעובדים. מורשת זו השתמרה בחברת החשמל במשך עשרות שנים גם לאחר הפיכתה לחברה ממשלתית. כאמור, בעקבות פתיחת השוק לתחרות חברת החשמל הנהיגה תהליך התייעלות ובין השאר ביטלה גם את הטבת החשמל חינם לעובדיה.

בפתיחת המקטע הראשון לתחרות, זכאים להתמודד ספקים בעלי הון של חמישים מיליון שקלים לפחות, בעלי מערך שירות לקוחות וגבייה ומידע על צרכנים. בעקבות תנאים אלו מצאו את עצמן חברות התקשורת כמו סלקום והוט כמתאימות לספק חשמל. צרכנים שיתניידו לחברות אלו יקבלו מהן שירות בנושאי חשבונות וגבייה ותעריפי החשמל ייקבעו בהתאם להחלטותיהן. כדי לפתח תחרות הוגנת, חברת החשמל לא מורשית כרגע להוריד מחירים או לספק לצרכן שירותי ערך מוסף. רק כאשר יעברו ממנה ארבעים אחוז מהצרכנים, תוכל החברה להציע שירותי ערך מוסף כמו בית חכם ושירותי סייבר. לאחר מכן תוכל גם היא להתמודד באמצעות הוזלת התעריפים, כמו שאר המתחרות בשוק החופשי וכמו כל תחרות הוגנת. עם זאת, חברת החשמל נותרה בלעדית באספקה ובתשתיות – ועל כן התשלום הקבוע עבור החיבור אותו משלמים לחברת החשמל ימשיך בתעריף הרגיל. גם שירות קריאת המונה נשאר בחברת החשמל. כבר עכשיו מתרחשת התייקרות בתעריפי הגדלות החיבור והזמנות לחיבורים חדשים, תחום שנשאר בלעדי לחברת החשמל.

מי יכול להתנייד?

אם יש לכם מונה דיגיטלי חכם – אתם יכולים לבדוק את האופציה של ההתניידות. רק צרכנים בעלי מונה כזה רשאים להתנייד. כדי למנוע עיכובים, רשות החשמל מחייבת את חברת החשמל להחליף מידי שנה מאה אלף מונים למונים חכמים. חברת החשמל מבצעת זאת בפריסה הדרגתית בכל רחבי הארץ, בעדיפות לבניינים חדשים ובעלי קוד בכניסה לבנין. אם יש לכם מחשבה להתנייד, עדיף שלא תתמהמהו. רשות החשמל הגבילה את המתחרים לספק עד 400 מגה וואט בלבד, לאחר שתתמלא מכסה זו לא יתאפשרו יותר ניודים בשלב זה.

הניוד בין החברות אמור להיות קל ופשוט – מידי ראשון לחודש ניתן לעבור ספק. ברישום דירה חדשה ברירת המחדל תהיה התחברות לחברת החשמל, אלא אם כן תבקשו להתנייד.

מובילי המהלך מקבילים אותו למהפך שעבר עולם הסלולר בעשור הקודם, שהוזיל לצרכנים הישראלים את סעיף התקשורת במאות שקלים לחודש. בעשור הקרוב, כך מקווים, שוק החשמל יעבור תהליך דומה בהוזלת התעריפים ובתקווה שגם אספקת התשתיות תיכנס להליך התחרות.

מייסדי החברה ( מימין לשמאל): אלמוג אפיריון, מנכ"ל, ערן שמואלי , ארכיטקט התוכנה ודדי ירקוני, סמנכ"ל טכנולוגיה –  צילום: שני צדיקריו

מעודכן ל-07/2021

הגיוס ישמש את חברת הסטארט-אפ הישראלית – לפתח ולהרחיב את הפתרון הייחודי שהיא מציעה, לקישוריות מאובטחת בין עובדים למערכות הארגוניות, וכן להכפיל את מספר עובדי החברה עד סוף שנת   2021 סבב הגיוס הובל על ידי קרן הון הסיכון Glilot Capital Partners

סטארט-אפ הסייבר הישראלי Cyolo המפתח פתרון Zero Trust Network Access (ZTNA) 2.0 עבור ארגונים, הודיע היום על השלמת סבב גיוס A בהיקף 21 מיליון דולר בהובלת קרן הון הסיכון Glilot Capital Partners בשיתוף National Grid Partners , Merlin Cyber  והשתתפות המשקיעים הקיימים Flint Capital, Global Founders Capital ו- Differential Ventures.

הגיוס של Cyolo נעשה על רקע העלייה ההולכת וגוברת בשנה האחרונה בתקיפות הסייבר, שהפכו למתוחכמות יותר, מורכבות יותר וקשות יותר לזיהוי. כדי להתמודד עם אתגרי האבטחה החדשים, ממשלות וארגונים רבים מאמצים שיטות עבודה חדשות שמתבססות על מתודולוגיה של Zero Trust  כלומר, מתן ״אפס אמון״ בכל משתמש עד אשר הוכח אחרת. הצורך בפתרון מסוג זה התחזק במיוחד בתקופת הקורונה עם המעבר למודל עבודה היברידי, שמשלב עבודה מהבית ומהמשרד, ונראה שיישאר כאן גם בעתיד.

בשנה האחרונה הצליחה Cyolo להכפיל את הכנסותיה בכל רבעון, לבנות מאגר לקוחות מרוצים ולהרחיב את השותפויות שלה עם ספקי שירותים גלובליים. סבב הגיוס הנוכחי יסייע לחברה בקידום והרחבת תוכניות החברה בתחום המחקר ובפיתוח פתרונות עומק נוספים עבור הלקוחות, וכן להכפיל את מספר עובדיה בישראל עד סוף שנת 2021.

הפתרון של Cyolo  מספק דרך ייחודית לחיבור מאובטח של משתמשים לסביבות העבודה שלהם מבלי לסכן את הארגון. המערכת מזהה, מאמתת ומאשרת כל מכשיר, משתמש ופעולה לפני ואחרי שניתנת להם גישה לכל משאב ארגוני, תוך מתן שקיפות מלאה לארגון על פעולות המשתמשים. פלטפורמת הענן של Cyolo בולטת בנוף של פתרונות ה- Zero Trust, בכך שהיא מספקת פתרון טכנולוגי ייחודי שמאפשר קישוריות מאובטחת מבלי להפר את פרטיות נכסי המידע של הארגון ומונעת סכנה לפגיעות ושלמות הנתונים הרגישים של לקוחותיה. בנוסף, ייחודיות החברה היא ביכולתה לספק מענה עבור מערכות מידע (IT) ומערכות תפעוליות (OT) בפלטפורמה אחת.

פתרון ה- ZTNA 2.0 של החברה מאפשר לצוותי IT ואבטחת מידע, וכן לספקי SASE ו- MSSP, ליישם בקלות את פתרון הקישוריות המתקדם ביותר טכנולוגית, בכל סביבה קיימת. זאת, ללא שינוי בתשתית הארגונית, תוך הפחתה משמעותית של הסיכון לנכסים ולנתונים הדיגיטליים של הארגון ובאופן שמותאם לצורת העבודה החדשה, בה משתמשים ומשאבים מפוזרים במספר מקומות, רשתות ופלטפורמות.

גישת "Zero-Effort Zero-Trust"  של Cyolo  מספקת ללקוחות פתרון אדפטיבי ופשוט שממזער את האיום של התקפות סייבר וגניבת נתונים.

אלמוג אפיריון, מנכ"ל ומייסד שותף של Cyolo, מסר:  "Cyolo פותרת בעיה קריטית בכך שהיא מספקת לארגונים פתרון מהיר וקל ליישום, שמאפשר שליטה מלאה על פעולות המשתמשים בסביבה הארגונית המורכבת. זה הזמן להתרחב לשווקים חדשים ולהציע יכולות חדשות. השקעה זו תאפשר לנו לממש את החזון שלנו להגדיר מחדש את הקישוריות המאובטחת לכזו המבוססת על זהויות. סבב גיוס זה יאפשר לנו להאיץ את מאמצי הצמיחה, המחקר והפיתוח, ובכך לסייע לארגונים נוספים לנווט בקלות את המעבר ל -Zero Trust"".

קובי סמבורסקי , מייסד ושותף מנהל של גלילות קפיטל פרטנרס, אמר:  "עקבנו אחר Cyolo וטכנולוגיות  Zero Trust נוספות ונוכחנו לדעת כי הפתרון של Cyolo הוא הטוב ביותר. Cyolo צומחת באופן אקספוננציאלי וחזונה לעתיד הקישוריות המאובטחת תואם את צרכי השוק.  אנו שמחים להשקיע בחברה עם כניסתה לשלב הצמיחה הבא שלה".

מסר סרגיי גריבוב, שותף בפלינט קפיטל, הוסיף: "המודל הגמיש של Cyolo מפשט סביבות מורכבות ונותן לארגונים אפשרות לאבטח את נכסיהם הדיגיטליים בסביבה מבוזרת, עם ריבוי עננים וסביבות. הפתרון משתלב עם טכנולוגיות קיימות ומאבטח תהליכים ממוכנים ואת הנתונים הרגישים של ארגונים.  הפתרון פורץ הדרך של Cyolo מאפשר לארגונים ליצור את הענן המבוזר שלהם על בסיס זהויות".

עדיקה גייסה 36 מיליון שקל בהנפקה פרטית

רידא מסארואה – צילום: דוברות אינטל

מעודכן ל-07/2021

מסארואה, תושב טייבה שהגיע לחברה לפני 24 שנה, הוא הערבי הראשון שמצטרף לשדרת הניהול הגבוהה ביותר של אינטל ישראל

אינטל העולמית מקדמת את רידא מסארואה, העומד בראש קבוצת הנדסת הבינוי של מפעלי אינטל ברחבי העולם, לדרגת סגן נשיא בארגון הבינוי העולמי של החברה. מסארואה הוא תושב טייבה בן 48, נשוי ואב ל-4, אשר החל את דרכו באינטל לפני 24 שנים, עם השלמת תואר בהנדסת מכונות באוניברסיטת בן גוריון. מאז צבר ותק וניסיון במגוון תפקידים בחברה, ועם קבלת דרגתו החדשה הוא מצטרף לשדרת הניהול הגבוהה של אינטל, והופך לסגן נשיא הערבי הראשון באינטל ישראל.

מסארואה מחזיק באחד מהתפקידים המאתגרים ביותר באינטל, ובפרט לאחרונה, עם הכרזתו של פט גלסינגר, מנכ"ל החברה העולמית, על בנייתם של כמה מפעלים חדשים במסגרת אסטרטגיית IDM 2.0 – להרחבת פעילות הייצור של החברה. בתפקידו מנצח רידא על צוות של כ-150 מהנדסים מאינטל, ולמעלה מ-2,000 מהנדסים חיצוניים נוספים, ומנהל את הנדסת הבינוי של כל מפעלי השבבים של אינטל בעולם ברמה הטכנולוגית והתשתיתית. רידא מחלק כבר שנים ארוכות את זמנו בין ישראל, צפון אמריקה, אירופה ואסיה.

בשנים האחרונות הצטרפו לצמרת הניהולית של אינטל העולמית מספר נכבד של ישראלים שמונו לסגני נשיא, מה שמעיד על יכולות הניהול וההנהגה המצוינות שאינטל ישראל מטפחת, על מרכזיותה בפעילויות פורצות הדרך של החברה ברמה הגלובלית ועל חשיבותה לאקו-סיסטם הטכנולוגי כולו.

כמי שממלא תפקיד בכיר במערכת גלובלית שנמצאת בתנופת בנייה מתמדת, מסארואה מספר שהשנה האחרונה הביאה עימה אתגרים והזדמנויות, ובכלל זה התמודדות עם משבר הקורונה, שהצריך גיבוש ויישום של שיטת ניהול חדשנית ושונה לגמרי של אתרי הבנייה עליהם הוא אחראי.

רידא מסארואה: ״הצוות הגדול של קבוצת הנדסת הבינוי של אינטל אמון על תכנון הבינוי וההסבה של מפעלי אינטל ברחבי העולם, בהתאם לפורטפוליו החברה. האתגר הגדול ביותר בתפקידי הוא יישום האינטגרציה של הרבדים השונים התומכים את פעילות בניית המפעלים של החברה, המשלבת כלים הנדסיים וטכנולוגיה מתקדמים, לצד ניהול והנעה של עובדים הנמצאים ברחבי העולם כולו. הקמת המפעלים של אינטל מהווה את ליבת אסטרטגיית הצמיחה שלנו, ואנשינו תומכים בעשייה שתאפשר את ייצור הטכנולוגיות החדשניות שלנו והגדלת היקף ייצור השבבים העולמי".

דן דורון, מנהל ארגון הבינוי העולמי באינטל, מסר: "הקידום שקיבל רידא מדגיש את ההכרה של אינטל במרכזיותו של ארגון הבינוי וההנדסה של החברה בתעשיית השבבים הגלובלית ובהובלת יישום האסטרטגיה החדשה של החברה. לאורך כל שנות פעילותו בחברה, רידא הוכיח יכולות, מסירות ומקצועיות בלתי מתפשרות, והוא ראוי במיוחד להצטרף לשדרת הניהול של אינטל העולמית, המונה מספר VP’s ישראלים נוספים שקודמו לדרגות גבוהות וממלאים תפקידים בכירים בארגון הגלובלי. קידום זה מבטא את הערכה הגבוהה שיש לאינטל לרידא ולקבוצת הנדסת הבינוי שהוא עומד בראשה. כן ירבו כמותו".

אינטל מסכמת שנת שיא: יצוא בהיקף של 8 מיליארד דולר

רני צים, יור רני צים מרכזי קניות –  צילום: מאיר אדרי

מעודכן ל-07/2021

החברה זכתה במכרז לבניית 36 יחידות דיור בפארדיס – ברווח צפוי של כ-10 מיליון שקל, ומתכננת להקים בשנתיים הקרובות מאות דירות נוספות במגזר

חברת רני צים מרכזי קניות מרחיבה את תחומי פעילותה. החברה מעדכנת היום על כניסה לתחום פעילות נוסף – ייזום והקמה של פרויקטי בנייה רוויה למגורים בחברה הערבית, תוך ניצול הידע שהצטבר בחברה בכל הקשור לפרויקטים בחברה הערבית.

בכוונת החברה להקים מאות יחידות דיור בחברה הערבית בשנתיים הקרובות. לצורך קידום פעילות זו, תוקם חברה שתפעל בתחום זה ותוחזק ב-86% על ידי חברת בת של רני צים מרכזי קניות. 10% יוחזקו בידי איתי שליין, יזם בעל ניסיון עשיר בתחום הנדל"ן והבנה עמוקה בתחום המגורים בחברה הערבית, שיכהן כמנכ"ל החברה המשותפת. יתרת ה-4% יוחזקו בידי מר איימן סייף, לשעבר מנהל הרשות לפיתוח כלכלי בחברה הערבית וכן לשעבר פרויקטור הקורונה בחברה הערבית, שיכהן כיו"ר דירקטוריון החברה המשותפת.

החברה מעדכנת כי זכתה במכרז של רשות מקרקעי ישראל לבניית 36 יחידות דיור בשני מתחמים בבניה רוויה בפארדיס, המשתרעים על שטח כולל של כ-6,100 מ"ר, בקרבה ליציאה לכביש 6. להערכת החברה, עבודות ההקמה בפרויקט יחלו בתוך 12 חודשים ממועד החתימה על הסכם החכירה, בכפוף לקבלת היתרי בנייה, וסך הרווח הצפוי מהפרויקט (לפני מיסים על ההכנסה) יעמוד על כ-10 מיליון שקל. בכוונת החברה המשותפת לבנות 4 וילות ו-32 דופלקסים.

החברה הערבית מהווה כ-22% מהאוכלוסייה הכללית ולפי הערכות נדרשות התחלות בנייה של כ-13 אלף יחידות דיור בשנה, כדי לענות על הביקושים בערים בחברה הערבית. בשנים האחרונות אושרו מספר תמ"לים בערים ערביות, כש-40%-60% היו בבעלות מדינה ו/או בעלות פרטית. מלאי גדול של קרקעות פרטיות זמין לעסקאות. מתחילת 2021 ועד למועד השיווק של פארדיס, לא שווקו קרקעות בחברה הערבית ליזמים על ידי רמ"י.

רני צים מרכזי קניות פועלת בתחום ההקמה והניהול של מרכזים מסחריים, רכישה, ייזום והשבחת קרקעות בישראל והיא בעלת 7 מרכזים מסחריים פעילים בערד, נתיבות, בית שאן, מעלות, נוף הגליל, אום אל פחם וירכא. בנוסף, הקבוצה מקדמת פרויקטים מסחריים בחברה הערבית, בהם פרויקטים בטירה, טמרה, טייבה, אום אל-פאחם ורהט, בהיקף כולל של כ-41.5 אלף מ"ר.

קבוצת צים אחזקות הוקמה בסוף שנות ה- 90 על ידי רני צים ופועלת כיום בתחומי הנדל"ן המסחרי באמצעות צים אורבן ובתחום הקמעונאות באמצעות אופיס דיפו, וכן בתחומי האנרגיה והאשראי החוץ בנקאי.

רני צים, יו"ר רני צים מרכזי קניות, מסר: "הכניסה לתחום המגורים בחברה הערבית, היא התפתחות טבעית עבורנו, ומהווה חלק מאסטרטגיית החברה לממש את הפוטנציאל הרב הקיים בחברה הערבית, תחום שיש לנו בו מערכת קשרים רחבה, ניסיון בשטח וידע שנצבר לאורך שנים. החברה מתכוונת, בין היתר, ליזום עסקאות משולבות מסחר ומגורים, ושמחה על הזכייה במכרז של רשות מקרקעי ישראל. כפי שאנו מביאים לחברה הערבית את בשורת המרכזים המסחריים האיכותיים, אנו מתכוונים גם לפעול באותה האינטנסיביות לפיתוח וקידום פעילות המגורים".

יואב קפלן, סגן יו"ר הדירקטוריון רני צים מרכזי קניות, אמר: "כניסתנו לתחום הייזום למגורים בחברה הערבית מגיעה לאחר תהליך בחינה ממושך והבנה כי ביכולתנו לנצל את יתרונותיה היחסיים של רני צים מרכזי קניות לקידום התחום. פרויקט פארדיס, שעליו אנחנו מודיעים היום, הוא רק סנונית ראשונה לפרויקטים רבים שהקבוצה תפעל לקדם בחברה הערבית".

רני צים, בעל שליטה במרכזי קניות:"נוריד שכר דירה לשוכרים"

 

בניין המשרדים בקומפלקס גולף – הדמיה: סטודיו 84

מעודכן ל-07/2021

המשרדים המיועדים ל-600 עובדי חברת הפינטק ממוקמים בבניין בן 6 קומות –  הכולל גג מעוצב, בקומפלקס גולף בשכונת נאות אפקה בתל אביב

חברת הפינטק Tipalti (טיפלתי) שוכרת בניין משרדים שלם בהסכם שנחתם עם אקרו נדל"ן, בהיקף עסקה של 50 מיליון שקל. הבניין החדש ייתן מענה לצמיחה המואצת שחווה החברה ולצורך בהגדלה משמעותית של היקף כמות העובדים של החברה בישראל. המשרדים החדשים ישתרעו על שטח כולל של 7,000 מ"ר, המחולקים בין 6 קומות משרדים, בנוסף לקומת גג Rooftop שתשמש לאירועי חברה.

בניין המשרדים מהווה חלק מקומפלקס גולף הנבנה בימים אלה בשכונת נאות אפקה בתל אביב, ומשלב בין מגורים, בילוי, מסחר, עבודה, טבע עירוני וקהילתיות. העסקה נחתמה לתקופה של 5 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות, בהיקף כספי מוערך של כ-10 מיליון שקל בשנה. Tipalti צפויה להיכנס למשרדים החדשים ברבעון השני של 2022, ואילו שאר הפרויקט צפוי להתאכלס בעוד כשנה וחצי.

משרדי החברה מתוכננים על ידי ורד גינדי מסטודיו גינדי, בעיצוב הממשיך את הקו הקודם של החברה – שהינו חם, ביתי וידידותי לעובדים ולכלבים שלהם. החברה תעבור למשכנה החדש ממשרדים שהיא שוכרת בימים אלה בקיבוץ גליל ים בשטח של 1,100 מ"ר.

 

חברת הפינטק Tipalti, המאפשרת לחברות לבצע העברות תשלומים גלובליים ומקומיים באופן אוטומטי, הוקמה ב-2010 בידי חן עמית המשמש כמנכ"ל ואורן זאב. החברה גייסה כ-280 מיליון דולר מאז הקמתה ובמסגרת סבב הגיוס האחרון הגיעה להערכת שווי של יותר מ -2 מיליארד דולר. הטכנולוגיה של Tipalti מקטינה ב- 80% בממוצע את עומס העבודה על מחלקות תשלומים בארגונים ומחליפה תהליכים ידניים שלא רק מבזבזים זמן לארגון, אלא גם מאטים את הדיווח הכספי. בנוסף המערכת משפרת את בקרות ההונאה ורגולציה על תהליכים אלו. בין לקוחות החברה: Amazon Twitch, Twitter, Business Insider, GoDaddy, Fiverr, Vimeo ועוד. השנה Tipalti רכשה את הסטארטאפ הישראלי Approve.com בסכום של כ-40 מיליון דולר לפי פרסומים, שפיתח פתרונות על פלטפורמת ענן המקצרים את הזמן שארגונים משקיעים בתהליך רכש.

קומפלקס גולף נבנה בימים אלה על הקרקע שבה שכן בעבר מתחם "כיתן סנטר" המיתולוגי, בסמוך למפגש הרחובות פנחס רוזן ואברהם שלונסקי בת"א, כאשר מגדלי המגורים מוקמים ברחובות קהילת סלוניקי וקהילת פאדובה. הקומפלקס כולל 183 יחידות דיור ב-4 בניינים, שניים בני 18 קומות ושניים בני 8 קומות, וכן מרכז מסחרי בן כ-2,500 מטר שמעליו נבנה בניין המשרדים בשטח של 7,000 מ"ר.

שטחי המסחר במתחם כוללים את דליקטסן מקבוצת R2M, סופר-פארם, טיב טעם, אירוקה, גלידת אוטלו ועוד. בין שטחי המגורים לשטחי התעסוקה והמסחר ישנה הפרדה ברורה, באמצעות פארק אורבני בן 3 דונם הממוקם במרכז הקומפלקס.

חברת אשטרום משמשת כקבלן הביצוע של הקומפלקס כולו. בתכנון ועיצוב הקומפלקס שיתפו פעולה אדריכלים מובילים בתחומם: אדריכל רני זיס האמון על אדריכלות החוץ, אדריכלית אורלי שרם שאחראית על אדריכלות הפנים והשטחים הציבוריים ואדריכלית אורנה פיירפלד בסט, מת.מ.א תכנון מרחב אורבני – אדריכלות נוף.

את אקרו נדלן ייצגו בעסקה עורכי דין מטעם משרד פישר בכר חן וול אוריון ושות'; את Tipalti  ייצגו עורכי הדין הירש פאלק.

בניין המשרדים שווק על ידי נטלי מרשל, הבעלים של חברת Marshall המתמחה בשיווק נדל"ן מניב.

חן עמית, מנכ"ל Tipalti, אמר: "המשרדים החדשים יאפשרו לנו להמשיך לצמוח בישראל בקצב מהיר. השנה נכפיל את צוות הפיתוח וניהול המוצר בארץ, ואנחנו מתכננים לשמור על קצב צמיחה דומה בשנים הקרובות.

Tipalti מעסיקה כיום 600 עובדים, מהם 210 עובדים בישראל. עד המעבר בתחילת השנה הבאה אנחנו מעריכים שהיקף העובדים יגיע ל-400, והנכס ישמש להמשך הרחבת כמות העובדים בעוד 250 עובדים עד סוף השנה הבאה. העובדים ייהנו מחוויה של סביבת עבודה מודרנית, עם שטחים ציבוריים מרובים, מרפסת צמודה ענקית בשטח של 1,000 מ"ר, גג מעוצב ומרכז מסחר".

זיו יעקובי, מנכ"ל ומבעלי אקרו נדל"ן, מסר: "אנו שמחים על העסקה עם Tipalti, חברה דינמית ואיכותית שנמצאת בצמיחה והתרחבות, שתהווה מבחינתנו שוכרת משמעותית למערכת יחסים ארוכת טווח".

מהשפעות הקורונה: ירידת מחירי השכירות בבנייני המשרדים