קמטק מדווחת על הזמנה בהיקף של 9 מיליון דולר למספר מערכות מיצרנית Tier-1של זיכרונות DRAM
ההזמנה, כך מוסרת החברה, מחזקת את ביטחון החברה באשר לביצועיה העסקיים ברבעון השני
המערכות שתספק קמטק מיועדות למדידת 3D ובדיקה 2D מיצרנית Tier-1 של זיכרונות DRAM. קמטק צפויה לספק את המערכות במהלך הרבעון הראשון והשני של 2019.
רפי לנגר, COO של קמטק, אמר: "אני מאוד מרוצה מההזמנה המשמעותית הזאת מצד יצרנית DRAM מובילה. המערכות ישמשו למדידת 3D בדיוק גבוה, ותפוקה גבוהה ביותר, וכן ליישומי בדיקת 2D. הזמנה זו ממחישה כי יכולות בדיקת ה-2D שלנו הוכיחו עצמן כתחרותיות ביותר וכתוצאה מכך אנו ממשיכים להגדיל את נתח שוק שלנו בסגמנט זה".
רפי עמית, מנכ"ל קמטק, אמר: "בעוד מחירי זיכרונות ה-DRAM מצויים תחת לחץ מסוים, המעבר למארזים מתקדמים נמשך ומונע על ידי הדרישות הטכנולוגיות לתפוקה גבוהה יותר וצריכת אנרגיה נמוכה יותר. הזמנה זו של מספר מערכות הינה הבעת אמון במומחיות שלנו במדידת 3D מדוייקת, כמו גם ביכולות הבדיקה שלנו ב-2D. אנו ממוצבים היטב במעבר של שוק הזיכרונות למארזים מתקדמים. הזמנה זו ממשיכה את המומנטום החיובי איתו התחלנו את 2019 אל תוך הרבעון השני".
קמטק בתוצאות שיא; המשך צמיחה ברבעון הראשון של 2019
פריורטק מוכרת 20% מקמטק בפרמיה של 30% לכרומה הטיוואנית
הקווים שנוסעים כשכולם ישנים
אם התלמידים לא רוצים לשלם הרבה על מונית, לחזור בשעות הלילה המאוחרות בשכרות, בימי החופשה מהלימודים מוצעים להם קווי תחבורה ציבורית בשם קווי הלילה הפעילים בשעות שהתלמידים בחופשה ולא פעילים קווי התחבורה הציבורית הרגילים.
תוכן עניינים; ניתן להקליק על הקישור הרלבנטי
מה מטרת קווי הלילה
מטרת קווי הלילה לאפשר לצעירים מכל הארץ לבלות ולחזור הביתה בטוחים בלי להסתכן בנהיגה בשכרות, התנהגות מסוכנת בדרכים, לקיחת טרמפים ובלי להוציא סכומי כסף גדולים אל מקום הבילוי וממנו.
מתי יוצאים
קווי לילה הם קווי תחבורה ציבורית לכל דבר הפועלים בסופי שבוע ובחופשות מבתי הספר. הם נוסעים אל מוקדי הבילוי הנפוצים ובחזרה. שעות הפעילות שלהן הן מחצות ועד 04:00 לפנות בוקר.
במהלך חופשת הקיץ ובכל חופשות התלמידים, פועלים מרבית הקווים במתכונת יומיומית, פרט לשישי. במהלך שנת הלימודים פועלים הקווים בלילות חמישי ומוצ"ש.
איפה פועלים
כיום פרויקט קווי הלילה פועל בכ-100 ערים ויישובים בישראל, תחילה הקווים היו בירושלים בלבד, אבל בהמשך הורחב לחיפה, גוש דן והשרון והיום מכסים 86 קווי הלילה יישובים ומוקדי בילוי מנהריה ועד אילת
כל הפרטים, לוחות הזמנים והמסלולים באתר קווי הלילה, במוקד "כל קו" או במוקדי המידע של המפעילים: *8787
מה המחיר
מחירן הוא כמו נסיעה רגילה בתחבורה הציבורית, בכל אמצעי התשלום התקפים בשעות היום, כולל הנחות, כרטיסיות וכרטיסי ה"חופשי חודשי
איזה קווים יש (רשימה חלקית)
דן 1 תל אביב בת ים
דן 5 תל אביב פנימי
אגד 10 אילת
מטרופולין 14 כפר סבא
דן בדרום 3 אשקלון
קווים 5 זכרון יעקב
אגד 11 אילת
מטרופליטן 20 כפר סבא
כמה נוסעים
בשנת 2015 נסעו בקווי הלילה למעלה מ- 700 אלף אלף צעירים, ועל פי הערכות הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה, צפויים השנה לנסוע בקווי הלילה למעלה ממליון נוסעים.
מובאיט, מיקרוסופט וטום טום מציגות: כלי ניווט המשלב תחבורה ציבורית, חניה וקורקינטים
תחבורה בתל אביב – קאר2גו, גט טקסי, תחבורה ציבורית – מה עדיף? יתרונות וחסרונות
מעודכן ל-03/2019רכב השטח החדש ימוצב בין CX5 ל-CX3
בתערוכת הרכב בג'נבה, מאזדה חשפה את CX30 – רכב כביש שטח חדש שימוצב בין מאזדה CX3 ובין מאזדה CX5.
ב, ה-CX30 מעוצב בדומה לדגמים אחרים של מאזדה. עיצוב זה נקרא"קודו"ומשותף גם גם למאזדה 3 ולמאזדה CX5. פחות קווי מרכב במיוחד בצדדים ומנגד סבכה קדמית גדולה מכפי שהורגלנו. לטובת מראה ה"שטח", הרכב החדש מצטייד בפגושים שחורים ובקישוטי בתי גלגלים גדולים
המידות שונות מאלו של מאזדה 3 החדשה. ה-CX-30 מציג אורך של 439.5 ס"מ, רוחב של 179.5 ס"מ, גובה של 154 ס"מ ובסיס גלגלים של 265 ס"מ (קצר בכשמונה מזה של ה-3). מידות אלו ממקמות את הרכב החדש בערך באמצע מבחינת גודל בין ה-CX-3 ל-CX-5.
היצע המנועים הראשוני של ה CX30 כולל את מנוע ה-2.0 המוכר של מאזדה המותקן גם במאזדה CX3 ומנוע טורבו דיזל בנפח 1.8 ליטרים שאינו צפוי להגיע לישראל.
מבחינת מערכת הבטיחות מערכת בניגוד למערכות הנפוצות, שמזהות תנועה של הרכב ומסיקות מכך שהנהג לא מרוכז או עייף, המערכת ב-CX-30 מבוססת על מצלמות וחיישני אינפרה-אדום ומסוגלת לזהות את קו הראייה של הנהג, תנועות עין ואפילו כמה פעמים הוא ממצמץ בכל רגע נתון. בדרך זו ניתן להעריך טוב יותר האם הנהג זקוק למנוחה או שדעתו מוסחת בצורה מסוכנת.
ה-CX30 יוצע באירופה הן בגרסה ידנית בעלת 6 מהירויות והן בגרסה אוטומטית בעלת 6 מהירויות. לפי מאזדה, ה-CX30 יצויד במערכות בטיחות אקטיביות מקוריות, וגם במערכת המזהה שינויים בהבעות פניו של הנהג כדי לאתר מצבי עייפות.
הסיבות: פגיעות בתגמול שלהם וטענה כי הן לא מוזילות את ביטוחי החיים
המוני סוכני ביטוח הודיעו ללקוחות כי הם הקפיאו את מכירות ביטוחי החיים, ובהם ביטוחי החיים למשכנתא. זאת על רקע רפורמה שפרסם לאחרונה הממונה על שוק ההון משה ברקת, שאמורה להוזיל את מחיר הביטוחים.
אחת הסיבות שהסוכנים מחרימים את המוצר היא שברפורמה הרשות שינתה את מודל התגמול שלהם כך שאם המבוטח יעזוב את ביטוח החיים שמכר לו הסוכן ויעבור למוצר אחר בתוך 6 שנים מיום ההצטרפות, הסוכן יצטרך להחזיר את העמלה שלו כדי למנוע מסוכני ביטוח להעביר לקוחות ממוצר ביטוחי אחד לאחר כדי ליהנות מעמלות מכירה.
עוד הסוכנים טוענים שהרפורמה לא מוזילה את עלויות ביטוחי החיים, שכן הוזלת התעריפים שנדרשה היא רק לתעריפי המקסימום שעליהם חברות הביטוח היו נוהגות לתת הנחות מפליגות של עשרות אחוזים. עכשיו הודיעו לסוכנים שלא יינתנו הנחות, כך שבחלק מהמקרים התעריפים לכאורה עלו ביחס למצב שקדם לרפורמה שבה חברות הביטוח איפשרו מתן הנחות.
ברשות שוק ההון משיבים לטענות שההנחות הגדולות שהציעו חברות הביטוח היו רק בחודשים האחרונים שקדמו לרפורמה, וקודם לכן ההנחות היו נמוכות משמעותית וגם היו לתקופה מוגבלת. וגם לא כל המבוטחים נהנו מההנחות הללו או ידעו לדרוש אותן ולכן עבור חלק לא מבוטל מהמבוטחים הרפורמה אכן מוזילה את התעריפים.
רשות שוק ההון מסרבת לחשוף את הנתונים שבידייה שמציגים את הפרמיות שנגבו בפועל על ידי חברות הביטוח, להבדיל מתעריפי המקסימום, כך שקשה לדעת מי צודק.
גם שיווק ביטוחי המנהלים לציבור הוקפא, כי לפי הרפורמה עלות רכיב ביטוח החיים בתוך פוליסת ביטוחי המנהלים צריכה לכלול רק את עלות הסיכון האקטוארי של חברת הביטוח, ולא ניתן לכלול במחיר ביטוח החיים את עמלות הסוכן והרווח של חברת הביטוח אלא להציגם באופן שקוף דרך דמי הניהול של המוצר.
כך שתעריפי ביטוחי החיים בתוך פוליסת ביטוחי המנהלים יירדו מאוד. אלא שאם חברת הביטוח תרצה לשמור על עמלת הסוכן ועל הרווח שלה, היא תצטרך אם כן להציג עליה בדמי הניהול של המוצר שצפויים מצידם לזנק וכך קשה יותר לשכנע חוסך להצטרף לביטוח מנהלים בהשוואה לקרן פנסיה.
ביטוחי החיים צפויים לרדת ב-2,000 שקל – מה צריך לדעת
ביטוח חיים – כל מה שצריך לדעת!
כך תיחסך הטעינה ברב-קו וגם הדפסת כרטיסי נייר
רכבת ישראל תשתשמש בישראכרט לפיילוט שמטרתו תשלום בכרטיס אשראי בשערי הרכבת, .
מטרת הפיילוט לאפשר לנוסעים שלא מחזיקים ברב קו, ובהם תיירים, לשלם בכרטיס האשראי וגם לחסוך את הליך הטעינה
רק ישראכרט נענתה. זו החברה היחידה שהנפיקה לכל הלקוחות שלה כרטיסי אשראי בינלאומיים שניתן לשלם איתם בטכנולוגיה ללא מגע. מקס, לאומי קארד לשעבר, וכאל אמנם נמצאות בתהליך דומה של המרת הכרטיסים לכרטיסים מבוססי הטכנולוגיה החכמה, אך זה טרם רה.
הפיילוט יכלול בשלב זה רק את עובדי ישראכרט ובני משפחותיהם, משום שישראכרט צריכה לבצע התאמות בכרטיס האשראי הקיים כדי להתאים אותו להתחבר למנגנונים של הרכבת. את ההתאמות תבצע ישראכרט בשלב ראשון רק בכרטיסים שתנפיק לעובדים שלה ולבני משפחותיהם שישתתפו בפיילוט. הרכבת מצדה נדרשת לרכוש מנגנונים חדשים מספקיות מסופי התשלום משום שהם מזהים כיום רק את כרטיס הרב קו או את כרטיסי הנייר.
ברכבת חושבים ששימוש בכרטיס אשראי יפחית את התורים ויגביר את תנועת הנוסעים ברכבת במקום שיצטרכו להפיק את הכרטיס מנייר בעמדות התשלום או להטעין את הרב קו.. החיסרון של הפיילוט כרגע שהוא לא כולל בשלב הנחות כמו חופשי יומי או כרטיס שבועי או חודשי שמציע הנחות לריבוי נסיעות. הפיילוט צפוי להתחיל במהלך 2019.
לאחרונה דווח שיראכרט תשתף פעולה עם וריפון בתחום מסופי התשלום וזה כצעד למציאת אפיקי הכנסה חדשים לאחר הפרידה המתוכננת מבנק הפועלי.
הצדדים צפויים לחלוק בהכנסות ממכירת המסופים, כך על פי ההסכם שנחתם ביניהם, כאשר שיתוף הפעולה צפוי להתחיל במחצית הראשונה של 2019 ויהיה בתוקף עד מרץ 2022, ויחודש על בסיס שנתי.
לקוחות ישראכרט, עבור הנחה בעמלה תשלמו יותר
רב קו – איפה מטעינים, איך טוענים וכמה זה עולה?
מעודכן ל-03/2019sהתוסף נקרא Password Checkup – ומגלה אם הסיסמאות שלכם דלפו או בסיכון
גוגל יצרה תוסף לדפדפן כרום, שמטרתו להודיע למשתמש כשסיסמאות שלו מגיעות לידי האקרים. התוסף, Password Checkup בשם, בודק בד רציפה שלHaveIbeenPwnd, מסד נתונים המכיל רשימה ובה יותר משני מיליארד סיסמאות שהפיצו פושעים.
מאגר HaveIbeenPwnd כולל רשימות סיסמאות שמסתובבות ברשת האפלה שמתגלות ומטופלות על ידי מומחי אבטחה. המסד מקל על משתמשים לדעת האם הסיסמה שלהם בסיכון, והתוסף מעדכן אותם בזמן אמת.
גוגל טוענת שבמאגר שלה 4 מיליארד סיסמאות שנפגעו כתוצאה מאותן פריצות. על פי הנתונים הללו, יש סיכוי גבוה שלפחות אחת מהסיסמאות שלכם הודלפו בשלב כזה או אחר. לאחר הורדת ההרחבה, בכל פעם שתיכנסו לאתר בו הסיסמה שלכם נמצאת בסיכון, ההרחבה תתריע על כך בחלונית אדומה ותבקש מכם להחליף אותה.
כדאי להשתמש בכללי זהירות נוספים כמו אפליקציית ניהול סיסמאות. חשוב גם להשתמש בכלי אימות דו שלבי, אשר מחייבים הזנת קוד נוסף לפני כניסה לשירות. אפשר גם לסנכרן קוראי טביעות אצבע אם יש כאלה במחשב ובטלפון שלכם, ולהיעזר במדריך הפרטיות של הון..
יומן גוגל – מה הוא עושה ואיך משתמשים
כך עולה מחקירה של ארנסט אנד יאנג לאחר שהצליחה לפרוץ למערכת
פירמת ראיית החשבון ארנסט אנד יאנג חקרה ומצאה כי רוקנו חשבונות פלטפורמת המסחר במטבעות וירטואליים QuadrigaCX, שהמייסד שלה ג'רלד קוטן מת בדצמבר האחרון במפתיע ביחד עם הסיסמה למערכת,.
באמצעות תיעוד שנמצא על רשת הבלוקצ'יין, החוקרים מצאו כי כל מטבעות הביטקוין שהיו ב-5 חשבונות של QuadrigaCX הועברו לארנקים לא מזוהים בתחילת אפריל 2018.
ארנסט אנד יאנג זיהתה שלוש כתובות נוספות של ארנקים לא מקוונים שיתכן שקוודריגה עשתה בהם שימוש והחלה לבצע בדיקה דומה גם להם – אף כי לא נמצאו בהם מטבעות קריפטו.
14 חשבונות משתמש נוספים ששימשו למסחר ואשר נוצרו מחוץ להליך הסדיר, אותרו גם כן. הרו"ח פנה ל-14 בורסות קריפטו בבקשה לקבלת מידע ועד כה נענו לפניות ארבע מתוכן. לא נמסרו שמות הבורסות.
אלמנתו של קוטן, ג'ניפר רוברטסון, הצהירה כי הוא היה בעל "האחריות המלאה לניהול ההון והמטבעות", כך שלאף עובד אחר לא הייתה גישה להון שאוחסן. מומחה שגייסה החברה ניסה לפרוץ למחשב של קוטן אך ללא הצלחה, ולטענת רוברטסון קוטן לא השאיר אחריו מסמכים הקשורים לעסק.
בוגאטי הציגה את הרכב היקר בכל הזמנים וכבר נמצא לו קונה
לרגל 110 השנה לקיומה יצרה יצרנית הרכב בוגאטי יצרה את המכונית היקרה ביותר אי פעם.
בוגאטי היא יצרנית מכוניות ספורט צרפתית הנמצאת היום בבעלות פולקסווגן הגרמנית. לפי החברה הצרפתית, למכונית מנוע עם 8 שסתומים, 16 צילינדרים ו-1,500 כוחות סוס. בבוגאטי ציינו כי המכונית הייחודית היא "יותר מפרשנות מודרנית" לדגם Type 57 SC Atlantic האייקוני שיצר ז'אן בוגוטי, בנו של מייסד החברה אטורה בוגאטי, וממנו יוצרו ארבעה רכבים בלבד.
לשם השוואה בפברואר 2018 הציג פורבס את המכונית היקרות בעולם, אז זכתה למבורגיני וננו רואדסטר – 4.5 מיליון דולר
המכוניות הזולות והמבוקשות יתייקרו בעוד אלפי שקלים
מכונית מעופפת – איך היא תשנה את חיינו?
אם כן, זו תהיה הוכחה ראשונה לרווחיות עקבית מצד חברת שיתוף רכב והיא תביא את המשקיעים
הרבעון הראשון של גט מסתיים בעוד כשלושה שבועות ולמרות שגט אינה חברה ציבורית,כנראה בקרוב תספק קבלות פומביות על ההצהרה הרשמית להתחייבות לרווחיות ב-2019. מקורות שקשורים לחברה טענו השבוע כי היעד של רווחיות אכן יושג ואף יזכה לחשיפה פומבית.
רוב המידע העסקי לגבי גט מגיע ממקורות זרים, כיוון שגט לא מפרסמת את ביצועיה. כך למשל בעבר הייתה הדלפה לעיתון הגרמני "דר שפיגל" שלפיה המשקיעה המרכזית של גט, פולקסווגן, הפחיתה את הערך בספרים של השקעתה בחברה וכמעט מחקה את השקעתה בחברה, למרות שהשתתפה בסבב הגיוס האחרון של גט ב-2018 בהיקף מדווח של כ-80 מיליון דולר.
הדיווח ב"דר שפיגל" הוכחש על ידי גט ולא אושר רשמית עד היום על ידי פולקסווגן. כמו כן הדו"חות הפיננסיים של פולקסווגן, שהיא חברה ציבורית, אשר אמורים לשקף את המחיקה הזו, טרם פורסמו ולכן לא ניתן לדעת האם היא אכן התרחשה.
גם "בלומברג" ציטט באותה תקופה מקורות שלפיהם החברה ניהלה מגעים למכירת כל פעילותה ובוחנת אופציה של הנפקה.
אבל בשנה שעברה פרסמה חברת נפט"א, אחת המשקיעות בגט באמצעות קרן ההשקעות הרוסית "ווסטוק", דו"ח תקופתי ובו נתונים פיננסיים על גט, שבה היא מושקעת בשיעור של כ-5%. לפיו גט מכניסה כמיליארד דולר בשנה, ולפחות מחצית מהסכום מגיעה מפעילות החברה בניו-יורק ולונדון. החברה העריכה את שווי השוק של גט נכון לשנה שעברה בכ-1.4 מיליארד דולר ונכתב בדוח "מכוונת לרווחיות בכל שוק בו היא פועלת ברבעון הראשון של 2019". הודעה מאוחרת יותר של גט אישרה את ההערכה ואמרה כי "גט נמצאת בנתיב ברור לעבר רווחיות גלובלית במחצית הראשונה של 2019".
עדיין מדובר בהערכות וייתכן שמדובר באמצעי להשגת מזומנים. אם החברה אכן תשיג רווחיות משמעותית, מוכחת ומתמשכת, זו עשויה להיות התפתחות גדולה מאוד. עד היום לא הופיעו בשוק חברות שיתוף רכב במערב, שהציגו רווחיות עקבית או רווחיות בכלל. אפילו בתשקיף של ליפט שפורסם לאחרונה מופיעה הערת האזהרה "יש לנו היסטוריה של הפסד נקי וייתכן שלא נצליח להשיג או לשמר לאורך זמן רווחיות בעתיד".
לפיכך, רווחיות עקבית ומוכחת תהפוך את גט לאטרקציה עבור רוכשים פוטנציאליים אסטרטגיים או מצד המשקיעים בשוק ההון. אבל נזכור שהשוק הגלובלי של "שירותי ה-מוביליטי " הוא נזיל והיפר תחרותי. אבל אם בוחנים את הרעב הגלובלי שקיים כיום בשוק ההון לחברות מהתחום ות בתחום ומיזוג פעילות שיתוף הרכב של שתי הענקיות מרצדס וב.מ.וו שהוכרז רק לאחרונה, סביר כי גט תרכז סביבה עניין רב בחו"ל.
תחבורה בתל אביב – קאר2גו, גט טקסי, תחבורה ציבורית – מה עדיף? יתרונות וחסרונות
פולקסווגן צפויה למחוק את אחזקתה בגט
בתוךכך הציגו נתונים של גדילה ברכישה באשראי, בעיקר במגזר החרדי והערבי וברכישות מקוונות
לאומי קארד כבר עזבה את בנק לאומי ועברה לבעלות של קרן ורבורג פינקוס. החברה ערכה אירוע השקה שציין רשמית גם את שינוי שמה למקס. באירוע אמר מנכ"ל החברה רון פאינרו: "אנחנו כבר לא נהיה חברת כרטיסי אשראי, אלא חברה פיננסית", ואמר כי מקס תיכנס לתחומי פעילות נוספים כמו ביטוח. "נקים סוכנות ביטוח, והמטרה היא להשיק פוליסה ראשונה עוד השנה".
עוד ציין: "הרבה גופים אומרים שיגדילו פעילות מול עסקים קטנים, אבל מבחינתנו זו אינה קלישאה. העסקים הקטנים מחזיקים את המשק, ואנחנו נגביר את התחרות בשוק זה במוצרים שונים שנציע להם".
מדוחות לאומי קארד האחרונים עלה כי בשנה שעברה עלתה הריבית הממוצעת באשראי הצרכני ובאשראי לעסקים קטנים שהיא גובה, פאינרו הצדיק: "שינינו את תמהיל תיק ההלוואות – פחות הלוואות לרכב בריבית נמוכה, ויותר אשראי צרכני. כמו כן, אם תבדקו טוב בנתוני הבנקים, תגלו שהם לא תמיד הכי זולים בריבית על האשראי".
גם סמנכ"לית השיווק של החברה ורדית גונדטר הציגה נתונים לגבי השימוש בכרטיסי אשראי, שהראתה צמיחה חדה בחלק מהמגזרים. מכאן שכניסתו לתוקף של החוק לצמצום השימוש במזומן בתחילת השנה הגדיל ב-15% את היקף העסקאות גדולות של מעל עשרת אלפים שקל בכרטיסי אשראי.
במגזרים הערבי והחרדי חלה עלייה גדולה במיוחד. כך למשל היקף השימוש בכרטיסי אשראי במגזר הערבי זינק ב-35% תוך שלוש שנים. במגזר החרדי עלה השימוש בכרטיסים ב-24%. אבל בשאר השוק צמח רק בחמישית.
הגידול הגדול ביותר הוא ברכישות מקוונות, בעיקר בחו"ל. לדברי גונדטר, היקף הרכישות מאתרים בחו"ל הגיע ל-16 מיליארד שקל, והעלייה במחזורים מהאתרים המרכזיים – אמזון, אליאקספרס, בוקינג ועוד – עמדה על פי 4 בממוצע בתוך שלוש שנים.
הממשלה מפרסמת את התמיכות שלהן זכאים מוסדות הציבור, בואו להציץ אם מגיע לכם משהו
החשב הכללי מפרסם את אתר תמיכות (בסוף הכתבה). האתר מאפשר לכם לדעת אם מוסדות ציבור זכאים לתמיכה ממדינה בדיור ואיזו. ובתוך כך מה התמיכה שאתם זכאים לה ממוסדות ציבור ואחרים.
עוד אפשר לדעת באתר מהי הדרך לקבל תמיכה זו, מהו הליך אישור התמיכה והליך התשלום. בנוסף, ניתן לקבל נתונים על היקף התמיכות שמעבירה ממשלת ישראל בסך התמיכות הממשלתיות, כמות התמיכות על פי המשרד התומך והכל בהתאם לנושא התמיכה וזהות הגוף המקבל. באתר ניתן גם למצוא מידע כללי על הגופים הנתמכים (בעלי תפקידים, חמש המשכורות הגבוהות)
הנוהל המסדיר את תהליך הגשת בקשות לתמיכה מתקציב המדינה והדיון בהן, מפורסם מכוח סעיף 3א' לחוק יסודות התקציב ומנחה את משרדי הממשלה ואת הגופים הנתמכים בכל הנוגע לתמיכות המדוברות, הדרישות מהגופים הנתמכים וכן תהליכי הפיקוח והבקרה עליהם. בשנים 2013-2014 הוכנסו תיקונים שהתמקדו בשיפור השירות לגופים הנתמכים, הידוק הפיקוח והבקרה עליהם וצמצום הבירוקרטיה. כאן אפשר לראות את הנוהל המלא והתיקון
באתר תמיכות תוכלו לברר את הזכאות וכן לפנות למרכז תמיכה באמצעות פתיחת פנייה למרכז תמיכה וכן לקבל מידע וקישורים שימושיים. לאחר שתבדקו אתהזכאות באתר מלאו את הטופס ואת המסמכים הנדרשים עבור התמיכה שלכם. שימו לב שאתם ממלאים את כל הטופס הרלוונטי, מצרפים את כל המסכמים הדרושים עד התאריך המצוין. חלק מהטפסים יש לשלוח באופן ידני, טופסי מרכב"ה נשלחים רק באופן מקוון. שימו לב שכל הטפסים נשלחים במועד, אחרת לא תידון בקשתכם.
את הכללים לקבלת התמיכה והסכומים קובע המשרד התומך, משרד השיכון בדיור למשל, ומשרד החינוך לתמידים ומשרד הקליטה לעולים וכן הלאה.
קבינט הדיור – תמיכה של 800 -1,200 שקל בשכר הדירה בפריפריה
מעודכן ל-03/2019
גר באזור עדיפות לאומית ביישוב כפרי? המדינה עוזרת לך לבנות דירה בבנייה כפרית
משרד הבינוי והשיכון מקדם פיתוח ושיווק של יחידות דיור ביישובים כפריים המוגדרים באזור עדיפות לאומית ואשר על פי החלטת ממשלה זכאים לסבסוד הפיתוח. אלו בעיקר היישובים שבפריפריה, בנגב ובגליל וכן אזורים בעלי עדיפות ביטחונית. המדינה ומשרד השיכון מסבסדים עלויות פיתוח ביישובים אלו.
כאן אפשר לראות את היישובים הכפריים שבעדיפות לאומית
תנאי הסף
איך נכללו כל היישובים הכפריים המוזכרים בהחלטת ממשלה מס' 3738, על פי המשקלות האלה:
- גודל הישוב – 20%
- שיעור הגירה – 15%
- מדד פריפריאליות – 20%
- שיעור גידול אוכלוסייה – 10%
- שיקול ביטחוני – 15%
- דירוג חברתי-כלכלי – 20%
מה הסיוע הניתן
קבוצה א'1: יינתן סבסוד פיתוח של עד 70% מאומדן הוצאות הפיתוח. סכום הסבסוד ליחידת דיור ייקבע על פי השיפוע הטופוגרפי ולא יעלה על הסכומים האלה:
- 96,000 שקל במקום שבו השיפוע הממוצע באתר לא עולה על 12%.
- 128,000 שקל במקום שבו השיפוע הממוצע באתר הוא מעל 12% אך פחות מ-20%.
- 160,000 שקל במקום שבו השיפוע הממוצע באתר עולה על 20%.
קבוצה א'2: יינתן סבסוד פיתוח של עד 50% מאומדן הוצאות הפיתוח. סכום הסבסוד ליחידת דיור ייקבע על פי השיפוע הטופוגרפי ולא יעלה על הסכומים האלה:
- 68,200 שקל במקום שבו השיפוע הממוצע באתר לא עולה על 12%.
- 91,700 שקל במקום שבו השיפוע הממוצע באתר הוא מעל 12% אך פחות מ-20%.
- 114,100 שקל במקום שבו השיפוע הממוצע באתר עולה על 20%.
קבוצה ב': יינתן סבסוד פיתוח של עד 20% מאומדן הוצאות הפיתוח.
- 27,300 שקל במקום שבו השיפוע הממוצע באתר לא עולה על 12%.
- 36,700 שקל במקום שבו השיפוע הממוצע באתר הוא מעל 12% אך פחות מ-20%.
- 45,600 שקל במקום שבו השיפוע הממוצע באתר עולה על 20%.
קבוצה ב'1: יינתן סבסוד הוצאות תכנון בלבד ולא יותר מ-10,000 שקל.
סבסוד פיתוח לבנייה רוויה
לבנייה רוויה יינתן סיוע בגובה של 50% מאומדן הוצאות הפיתוח.
שימו לב – סכום הסיוע אינו תלוי בדירוג הקבוצות דלעיל.
סיוע פרטי
הסיוע לזכאי משרד הבינוי והשיכון יינתן לאלה המבקשים לרכוש דירה ראשונה באחד היישובים בעדיפות לאומית א' באחד משני האופנים האלה:
- בחישוב הזכאות של חסר דירה למשכנתא יינתנו 1,500 נקודות זכאות.
- הלוואת מקום, שניתנת כתוספת למשכנתא, בריבית שנתית ששיעורה ביום החלטה זו הוא 4.5%. שיעור זה יכול להשתנות על פי החלטה משותפת של שר הבינוי ושר האוצר.
סכומי הלוואת המקום:
- יישובים באזור עדיפות א*: 100,000 שקל למשפחות ו-50,000 שקל ליחידים.
- יישובים באזור עדיפות ב*: 70,000 שקל למשפחות ו-35,000 שקל ליחידים.