מובייל וגאדג'טים    

נשנשת ברשת: הישראלים גילו את אתרי המזון מחו"ל

עוגיות אוריאו בטעם אבטיח, חמאת בוטנים עם קינמון וצימוקים, ויטמינים לחיות מחמד ומשקה שקדים במחיר מצחיק – בלחיצה קלה על העכבר תוכלו להשיג  הכול ובזול # מה כדאי להזמין ומאיפה, כמה תחסכו ומה בכל זאת החסרונות?

בשנים האחרונות תחום הקניות באינטרנט צובר תאוצה והופך לחלק מרכזי מעולם הצרכנות הישראלי. השוק הגלובלי שנפתח בפני כולם שינה לחלוטין את התמונה וכיום כל אחד יכול להזמין בעיקרון כל מה שהוא רוצה מכל מקום אפשרי.

ישראלים רבים החליטו שנמאס להם לשלם ביוקר בסופרים מקומיים עם היצע משעמם – ועברו להזמין אוכל אונליין מחו"ל. בדקנו את להיטי ההזמנות ונחשפנו למגוון בלתי נתפס – שכולל מחיות לתינוקות בכל טעם אפשרי, דגני בוקר מיוחדים, עוגיות אוריאו בטעמים שלא קיימים בארץ  (כמו אבטיח, בירה-שחורה-עם-גלידת-וניל ותפוח קינמון), מגוון מיני תה אקזוטיים והרשימה עוד ארוכה.

יחד עם זאת, חשוב לדעת שישנם תחומים בהם ישנן הגבלות שונות על יבוא אישי של מוצרים, כמו למשל בתחום המזון ותוספי התזונה.

יתרונות בהזמנת מוצרי מזון ותוספי תזונה מחו"ל

כמו בכל תחום צרכנות אחר, העניין המשמעותי ביותר הוא המחיר. בתחום מוצרי המזון ותוספי התזונה ניתן לרכוש מוצרים זולים ב-40% בממוצע מהמחירים בארץ ולכן זה משתלם במיוחד.

בנוסף, אי אפשר להשוות את מבחר המוצרים הקיים בחנויות הטבע בארץ לזה שקיים בחו"ל. המגוון שניתן להזמין ברשת הוא עצום וזה מהווה יתרון עבור כל הצרכנים ובמיוחד אלו שזקוקים למוצרים מיוחדים שלא תמיד ניתן להשיג בארץ.

גם למימד הנגישות יש השפעה. חנויות הטבע בארץ אמנם צמחו והתפתחו מאוד בשנים האחרונות, אך הן עדיין לא פרושות בצורה כזו שלכל אחד יש נגישות גבוהה אליהן. לכן לפעמים קל יותר להזמין מחו"ל מאשר לנסוע במיוחד לחנות מרוחקת לצורך הקנייה.

יתרון נוסף שחשוב לציין הוא העובדה שמרבית המוצרים זהים בהרכבם בארץ ובחו"ל. רוב החברות הן מותגים מוכרים וקל מאוד להשוות בין המרכיבים שלהן. כך שגם אם משיהו רגיל למוצר מסוים- יהיה לו קל מאוד למצוא את אותו המוצר או מוצא חלופי בהרכב זהה במחירים נוחים הרבה יותר בקניה דרך הרשת, וגם ליהנות מכל היתרונות שצוינו קודם לכן.

איפה קונים?

ישראלים אוהבים לקנות באתרים בריטיים, גרמניים, יפניים, איטלקיים, וולמארט, איביי ואמזון. אבל כשמדובר בהזמנת מזון אונליין, השחקן המרכזי הוא אייהרב (iHerb) – האתר האמריקני ששולח ויטמינים, תוספי תזונה, קוסמטיקה וגם מוצרי מזון תמורת דמי משלוח של 20-30 שקל.

אייהרב נוסד לפני כ-15 שנה כאתר שמוכר כל מיני תרכיבי עשב טבעיים. אבל עם הזמן הוא הפך לאתר גדול וידוע שמוכר מותגים מוכרים מסדרת "הירוקים" וגם מוצרי טיפוח, קרמים, תכשירים לשיער, משחות שיניים, מוצרי מזון לתינוקות ומוצרי מזון רגילים כמו פסטה ואורז.

תמצאו שם גם מותגים שמוכרים לכם מישראל – Weleda, Twinings, Avalon, Tiger Balm ועוד הרבה אחרים. כמו כן באתר נמכרים גם צעצועים לתינוקות מבית Munchkin, תוספי תזונה לספורטאים, ויטמינים לחיות מחמד, וכמובן ויטמינים ותוספי מזון מכל הסוגים. מבחר פשוט עצום.

 

הגבלות בחוק

אנשים רבים אינם מודעים לכך שעל מנת לבצע הזמנות ומוצרים מקטגוריות אלו יש לקבל אישורים ממשרד הבריאות. אחת הסיבות לחוסר המודעות היא אפליה ברורה שנעשתה בין שירותי הדואר הרגיל לבין אלו של חברות בלדרות כמ מיילוג, DHL ועוד.

המדינה נותנת הקלות לחבילות שמגיעות באמצעות דואר ישראל וברוב המקרים לא מעבירה אותן הליך של בידוק. כך נוצר מצב שגם חבילות שמכילות מותרים שמחייבים אישור נכנסו ועברו במכס מבלי לעבור את הבדיקות המתאימות. כך גם הצרכנים לא היו מודעים לעניין. חבילות שמגיעות באמצעות חברות שילוח, לעומת זאת, נבדקות בקפדנות במכס, דבר שגורם לא פעם לעיכוב באספקה ללקוח וכן גורר עלויות נוספות.

עוד כתבות בנושא:

לעשות קניות בסופר דרך האינטרנט – כמה עולה? ואיפה זול?

מהם הרגלי הצריכה ברשת השנה