תיירות    

סים בחו"ל – איך עושים וכמה עולה

מעודכן ל-08/2019

אם אתם נוסעים לחו"ל יש כמה אפשרויות, ודאיי עדיין תרצו להשתמש בטלפון הנייד, הן לשיחות והן לגלישה. האפשרויות הן שימוש בסלולר לגלישה, זו האפשרות היקרה ביותר וגם לא יעילה כי לא תמיד הרשת זמינה במדינה. שם אפשר להגיע למחירים של 30 שקל לדקת שיחה. אפשרות אחרת היא חבילה של חברות הסלולר שארגנתם כבר מהארץ. המחירים נעים בין 99 ל-300 שקלים, תלוי בנפח הגלישה וזמן החבילה. ראו הרחבה כאן.

האפשרות הזולה ביותר היא לקנות סים מקומי.  העלות משתנה בין מדינה למדינה, והוא יכול לעלות אפילו דולר עד 20 דולר. סים מקומי נוכל למצוא ישר כשנגיע לחו"ל בשדה התעופה, נוכל למצוא אותו גם ברשתות הפארם, בקיוסקים ובחברות השכרת הרכב. החסרונות הם שנדרש זמן איתור לסים, יש לעתים קשיים טכניים עם סים שלא מתאים לטלפון שלנו או חוסר ידע שלנו איך להוציא ולהכניס את הסים. יש גם קושי בתמיכה טכנית וכן במעבר בין מדינות.

כדי להימנע מכל הבעיות הללו אפשר לרכוש בארץ סים לחו"ל מחברה שהיא לא חברת הסלולר שלכם או חברה המתמחה בסים לחו"ל. כך תוכלו לברר מה העלות של הסים, מה עלות המשלוח, האם הוא מתאים למכשיר שלכם, כיצד לשים אותו, מה נפח הגלישה, האם יתקינו עבורכם, מה עלות החבילה. האם לאחר תום החבילה תחויבו ביותר כסף או שמא לא תוכלו לגלוש? כמו כן כדאי לברר אם  יש שיחות נכנסות מהארץ.

המחירים דומים לחבילות הגלישה, גם כן בהתאם לזמן הגלישה. בדואר ישראל תוכל למצוא ב-50 שקל. יש גם סימים ב-200 שקלים עם יותר נפח גלישה, יותר זמן שימוש ויותר אפשרויות.

שימו לב שבין מדינה למדינה אפשר לעבור בין מדינות אירופה באותו סים, ובאותו המחיר, אם אתם אירופאים. אבל לתיירים שלא באים מאירופה כמונו החברות עשויות להוריד את מהירות הגלישה, את נפח הגלישה. הן יכולות גם להפחית את כמות השיחות ואף להעלות את מחירן, לכן חשוב, בכל  מקרה, לברר כבר בשלב המכירה מה המגבלות במעבר בין מדינה למדינה.

ארבע אפליקציות לשדרוג הסמארטפון

רוצים רמקולים חכמים? תשלמו בפרטיות