מובייל וגאדג'טים    

עדיין לא עברתם לווינדוס 10? כך תעשו את זה בחינם

מעודכן ל-01/2020

מיקרוסופט הפסיקה השבוע לתמוך בווינדוס 7, ולכן אם אתם רוצים לשמור על המערכת שלכם מעודכנת תיאלצו לעבור לגרסה חדישה יותר אבל אם לא מתאים לכם להוציא כסף על רכישת ווינדוס 10, יש גם אפשרויות חינמיות לבצע את השדרוג – וזה חוקי לחלוטין

השבוע – וליתר דיוק ב-14 בינואר 2020, הפסיקה חברת מייקרוסופט רשמית את התמיכה בווינדוס 7. משמעות הדבר היא שאם אתם לא משלמים בנפרד, לא תקבלו עוד עדכוני אבטחה או תיקונים ושאר תחזוקה שוטפת. הבשורה הטובה היא שלמעט מקרים שיש צורך ייעודי בשימוש בווינדוס 7 בגלל תוכנה או שירות שעובדים רק עליה, תגלו שווינדוס 10 היא מערכת מצוינת ולא פחות יציבה ממנה.

הבשורה הפחות טובה היא שעל מנת להשתדרג לווינדוס 10, שלא במסגרת רכישת מחשב חדש, צריך לשלם מחיר שלא בהכרח שווה לכל נפש – במיוחד אם אתם סטודנטים צעירים או סתם לא משופעים במזומנים. בתחילת הדרך כשמיקרוסופט החלה להפיץ את ווינדוס 10 היא אפשרה לכל מי שרצה והיה בעל רישיון של גרסה קודמת של ווינדוס, לשדרג בחינם לגרסה המקבילה במערכת החדשה. כך למשל אם היה לכם ווינדוס 7 פרו יכולתם לשדרג לווינדוס 10 פרו ללא תוספת תשלום.

ההסדר הזה – Get Windows 10 (GWX) initiative – נמשך כמה חודשים, אך ברגע שמיקרוסופט העריכה שהציבור בשל למערכת החדשה הוא הסתיים. אבל לא בדיוק. מסתבר שמיקרוסופט לא ממש ביטלה אותו וישנה עדיין דרך לבצע את השדרוג דרכה. הדרך הזו היא חוקית לחלוטין ופועלת מצוין – לפחות כך מדווח אתר IGN.

איך תשדרגו לווינדוס 10 בחינם?

  1. פתחו במחשב את הדפדפן שתרצו לשדרג, היכנסו לאתר ווינדוס 10 הזה ובחרו ב"Download tool now".
  2. הריצו את הקובץ שזה עתה הורדתם למחשב.
  3. בתפריט שיופיע בחרו ב "Upgrade this PC now" ועקבו אחרי ההוראות.
  4. המתינו בסבלנות עם כוס קפה ושחקו בינתיים קנדי קראש בסמארטפון, התהליך אורך בממוצע כשעה ואמור לעבוד לרוב המשתמשים.

כמה הערות חשובות:

השיטה עובדת באופן חלק אם יש לכם רישיון ווינדוס חוקי ומחשב תקין. עותקים לא מופעלים (שלא עברו אקטיבציה), פיראטיים (פרוצים) או שקיבלתם מטכנאי, חבר או שכן, עלולים לא לעבוד או לעשות לכם בעיות.

השדרוג עובד רק לגרסאות הצרכניות של ווינדוס 7 או 8 הום, פרו או Ultimate. אז אם אתם משתמשים בגרסאות ארגוניות (Enterprise), זה לא יעבוד.

מומלץ לדאוג לעדכן את כל הדרייברים, BIOS או גרסאות התוכנות שמותקנות על המחשב. היכנסו ל-Windows Update ובצעו עדכון של כל מה שניתן. הסירו תוכנות אבטחת מידע חיצוניות והשתמשו במשך ההתקנה בגרסאות המובנות של ווינדוס דיפנדר.

הסירו כל התקן חיצוני – כוננים, דיסק און קי או תחנות עגינה. וכמובן, אם אתם לא סומכים על עצמכם או על המחשב, אל תיקחו סיכון מיותר, ולכו על השיטה הבדוקה של קנייה והתקנה רגילה – או היעזרו במישהו שיודע.

התקלה בחלונות 10 התגלתה כמתוכננת

מדריך לסטודנטים: כך תבחרו את הלפטופ הנכון בלי להתרושש