פיקדונות מובנים    

פיקדון מובנה על מניות סייבר ואינטרנט – כשהריבית אפס, זו השקעה מעניינת

קרדיט: Shutterstock

פיקדון מובנה על מניות סייבר ואינטרנט – האם כדאי?

פיקדון מובנה על מניות הסייבר והאינטרנט זה לא ממש מוצר "אכיל" – גם פיקדון מובנה גם מניות סייבר ואינטרנט, בשביל רבים זה יותר מדי, ויש כמובן סיכונים וחסרונות, אבל צריך גם להסתכל על חצי הכוס המלאה. בנק לאומי שמוביל יחד עם הבינלאומי את זירת הפיקדונות המובנים, משיק פיקדון מובנה על מניות סייבר ואינטרנט, ולמרות שלרוב הפיקדונות המובנים הם לטווח של כמה שנים, הפיקדון המובנה הזה ההוא לשנה שזה יתרון מסויים.

והנה הפרטים הנוספים – מדובר בפיקדון מובנה דולרי עם קרן מובטחת (אתם צריכים לוודא שהבנק עומד מאחורי ההבטחה, לכאורה , והנה הפרסום – כן, ואז הסיכון כמעט ולא קיים, אלא אם יקרה משהו לבנק לאומי בשנה הזו).

בבנק לאומי מדגישים כי קבלת התשואה (בדומה לכל המנגנונים בפיקדונות מובנים) תלויה בהתנהגות סל מניות במהלך תקופה. בתקופה זו תיבדק כל אחת מהמניות שבסל ותרומתה למענק תחושב בדרך הבאה –

  • לכל מניה נקבע חסם בשיעור של 28% (לא כולל) ביחס למחיר הבסיסי של אותה מניה.
  • במידה ומחיר המניה לא חרג ולא נגע בחסם לאורך כל תקופת הפיקדון, תילקח בחישוב תשואת המניה בפועל (מנקודה לנקודה), חיובית או שלילית.
  • במידה וביום מסחר כלשהו מחיר המניה יחרוג או יגע (ולו פעם אחת) בחסם, תשואת המניה תיקבע בשיעור של 0%למשך תקופת הפיקדון.
  • התשואה בגין הפיקדון תחושב לפי סכום התשואות של המניות בסל כפול משקלן היחסי בסל. השתתפות של 100% בשיעור השינוי של סל המניות. בכל מקרה, קרן ההשקעה מובטחת ע"י בנק לאומי בתום תקופת הפיקדון.

ומה יש בסל? 10 מניות (משקל של 10% לכל אחת) – פייסבוק, eBay, באידו, אמזון, לינקדין, ספלונק, סייבר ארק, אימפרבה, פאלו אלטו וסימנטק.

המחיר הבסיסי של כל מניה נקבע על מחיר הסגירה ב-18 במאי 2016. המחיר הקובע של כל מניה הוא מחיר הסגירה של כל מניה ממניות הסל ב-15 במאי 2017. התקופה הקובעת היא מ-18 במאי 2016 ועד 15 במאי 2017.

והנה הפרטים לקבלת המענק/ בונוס, זה עובד כך – עלייה של 28% או יותר במחיר סגירה של מניה ביחס למחיר הבסיסי תגרור ששיעור השינוי של המניה לצורך תשואת הפיקדון תהיה אפס. אם זה לא קרה, אזי שיעור השינוי (חיובי או שלילי) בין המחיר הקובע של מניה לבין המחיר הבסיסי יהיה שיעור השינוי לצורך חישוב התשואה. לדוגמה – מניה עלתה בשנה 17% ולא נגעה ברף של 28%, אזי ילקחו 17% (כפול משקלה – 10%) לצורך חישוב התשואה המשוקללת של הסל.

במילים פשוטות, יש כאן פוטנציאל לכמה אחוזים טובים, ומנגד אין דאונסייד – הרצפה מובטחת. וחשוב להבהיר – רצפה מובטחת הכוונה לרצפה נומינלית. השקעתם 100 אלף שקל  יש לכם עוד שנה במקרה הרע 100 אלף שקל, אבל אתם מפסידים את האלטרנטיבות האחרות, אתם מפסידים את המדד, כלומר יכול להיווצר לכם הפסד ריאלי. עם זאת, במדד הצפוי ובריבית האפסית הקיימת , זה לא ממש הפסד משמעותי – אם תרצו עכשיו להפקיד לשנה אולי תקבלו 0.1%, אולי מעט יותר – כלומר, החלופות מאוד לא אטרקטיביות, ואולי כאן דווקא תוכלו לייצר כמה אחוזים, מספיק ששתי מניות יהיו קצת  מתחת לרף, ובסה"כ התיק (סל של 10 מניות) יהיה חיובי, כדי שיהיה אפשר לקבל בונוס של כמה אחוזים. והכי חשוב – ללא סיכון.

מדריך – פיקדונות מובנים – כל מה שדצריך לדעת

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה