שוק ההון    

קופיקס: פחות קונים קפה, ההפסדים גדלים

ההפסדים של קופיקס ממשיכים לגדול: החברה מדווחת על תוצאות הרבעון השני ובהן ירידה של 7.7%  שהסתכמו ב-68 מיליון שקל. ההפסד הנקי גדל ל-6.2 מיליון שקל לעומת 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל.

המכירות בבתי הקפה של קופיקס נחלשו ב-20.8% והסתכמו ב-18 מיליון שקל, המכירות במרכולים ירדו ל-50 מיליון שקל לעומת 51 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2018.

את המחצית השנייה  חתמה החברה עם הפסד נקי של 11.5 מיליון שקל.  קופיקס מסבירה את הירידה במכירות בתי הקפה מ בשחיקה במכירות ובירידה בכמות הסניפים, לאחר שנסגרו חמישה סניפים, כולם בחודש מאי..

למרות ההפסדים,  קופיקס עדיין מציגה רווח הגולמי בשיעור של  17.7 מיליון שקל והרווחיות הגולמית עלתה ברבעון ל-25.8% לעומת 24% בתקופה המקבילה בשנה שעברה. הסיבה היא צמצום בהוצאות המפעל ושיפור בתנאי הסחר עם קבלת תנאי הסחר של רשת רמי לוי לרשת סופר קופיקס.

מה שיוביל להפסדים לצד סגירת הסניפים הוא עלייה בהוצאות, בין היתר בעקבות פתיחת סניף בהרצליה, עלייה חד פעמית בהוצאות פרסום, הפרשה בגין חובות מסופקים, ומחיקת השקעות בסניפי בתי קפה בהפעלה עצמית שנסגרו. כל אלו הובילו להפסד תפעולי של 2.8 מיליון שקל לעומת 2.7 מיליון שקל ברבעון המקביל. ההפסד התפעולי במחצית הראשונה של 2019 הצטמצם ל-5.4 מיליון שקל לעומת 7.4 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2018.

המכירות בסניפים הזהים (שהיו פעילים הן ברבעון המדווח והן ברבעון המקביל ב-2018, שמשמש להשוואה) ברשת בתי הקפה בהפעלת זכיינים ירדו במחצית הראשונה של השנה בכ-5.1 מיליון שקל ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. הירידה במכירות ברשת המרכולים הסתכמה בכ-9.5 מיליון שקל ביחס לחציון המקביל אשתקד.

החברה מנסה לטפל בהפסדים באמצעות  הסבת סניפי סופרקופיקס לסניפי רמי לוי בשכונה, ובתחום בתי הקפה הגדלת מגוון המוצרים, הגברת הפעילות השיווקית וייצור מרכזי רווח נוספים בסניפי בתי הקפה כמו נקודות הטענה לרב-קו.

החברה מפעילה 31 מרכולים תחת מותג סופר קופיקס, 18 קרונות קפה בהפעלה עצמית ו- 88 קרונות קפה המופעלים על ידי זכיינים.

רמי לוי: ירידה ברווח הנקי, בין היתר בשל הפסדי קופיקס

קופיקס ממשיכה להפסיד

רמי לוי לא מביא תוצאות לקופיקס