חדשות    

רוצים להקים מאהל על החוף? בחוף הכרמל פונו 70 מתחמים

מפקחי רשות מקרקעי ישראל פינו עשרות מאהלים שהוצבו בניגוד לחוק  מחופי הים הציבוריים בחוף הכרמל

 מבצע אכיפה בחופי הים במועצה האזורית חוף הכרמל: מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה, בליווי שוטרי מתפ"א, שיטור קהילתי וסיור מג"ב של המשטרה, פעלו לפינויים של כ-70 מתחמי מאהלים שהוצבו בניגוד לחוק על חופי הים הציבוריים ברצועת החוף במועצה האזורית חוף הכרמל, בשיתוף עם מועצת חוף הכרמל.   40 מהמאהלים פינו בעצמם מסיגי הגבול, שהעדיפו להתפנות כדי שלא ייתבעו. 30 מאהלים פונו על ידי כוחות האכיפה וכל שטחי החוף הושבו לקדמותם ולרווחת הציבור. במקביל הוצבו חסימות למעבר כלי רכב לחופים בחלק שבין נווה ים לשמורת הטבע חוף הבונים ומהיום לא יתאפשר מעבר כלי רכב בחוף.

 כשבעים מתחמי מאהלים, שהוקמו בניגוד לחוק ברצועת החוף שבין הבונים לנווה ים, פונו במסגרת פעילות אכיפה מרוכזת של רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה ובליווי שוטרי מתפ"א שיטור קהילתי וסיור מג"ב, במטרה להחזיר את שטחי חוף הים לציבור.

מדובר בכשבעים מאהלים ענקיים, בהיקף של עשרות מ"ר כל אחד, שכללו גם ציוד נוסף, אשר הוקמו בחוף ים ציבורי בו אסורה הקמת אוהלים או שהייה לטווח ארוך. הקמתם מהווה עבירה פלילית של הסגת גבול במקרקעי ציבור, עבירה שדינה עד שנתיים מאסר בפועל.

בנוסף לציודם האישי, הפולשים הציבו במקום גם מזרנים, ספות, סככות צל, מקררים לאוכל, ציוד לשהייה ארוכת טווח וכדומה כאשר כל אחד מהמתחמים תפס כחצי דונם משטח החוף הציבורי.

עוד לפני הפינוי, מסרו המפקחים ליושבי המאהלים התראות המבהירות להם כי הקמת המאהלים לשהייה לטווח ארוך אסורה לפי החוק, ועליהם לפנות את הקרקע.

בעקבות מסירת ההתראות התפנו כארבעים מאהלים בפינוי עצמי ונותרו כ-30 מאהלים בשטח. לאחר שאותם המאהלים לא פונו מהמקום כנדרש, הגיעו המפקחים, מתוקף חוק המקרקעין, למאהלים שיושביהם לא צייתו לאזהרות שנמסרו להם, ונשארו על הקרקע הציבורית בניגוד לחוק. המפקחים הרסו את המאהלים ופרקו את סככות הצל, פינו את כל הציוד ופסולת הרבה שהצטברה במקום והעבירו אותם להטמנה. באחד המקרים, חבורת נערים חפרה בור גדול בחולות וניסתה להסתיר את ציודה במקום, כדי לחזור ולשהות בחוף לאחר תום מבצע הפינוי, אך מפקחי הרשות והסיירת הירוקה בשיתוף פעולה עם מפקחי המועצה האזורית חוף הכרמל מצאו את המחבוא ופינו את כל הציוד הרב שהוסתר בחול מהמקום.

בכל המקרים הציוד האישי הונח בצד כדי שהפולשים יוכלו לאסוף אותו באופן מסודר, המפקחים השיבו את הקרקע לקדמותה ולשימוש כחוף ים ציבורי פתוח לרווחת כלל הציבור.

מבצע זה השלים את הפעילות שבוצעה החל מתחילת השבוע על ידי מפקחי רמ"י  לחסימת מעבר כלי רכב לחופי הים הפתוחים בחלק שבין נווה ים לשמורת הבונים בשיתוף ובאישור המועצה האזורית חוף הכרמל ורשות הטבע והגנים. החסימה בוצעה כאמור כדי למנוע את המטרד של כלי רכב מסוג 4על4 הגורמת לרעש ,לכלוך  וזיהום אויר.

מזייד פארס, מנהל מרחב השמירה חיפה ברשות מקרקעי ישראל, אומר: "כל שנה בעונת הרחצה אנו מתמודדים עם פולשים שמקימים מאהלים, אשר תופסים שטחי חוף ציבורי ניכרים כל אחד. הפולשים כולם פוגעים בזכות הציבור ליהנות באופן חופשי מהחוף, לכך נוספים מטרדי פסולת, רעש וכל הקשור לשהייה ארוכת טווח האסורה בחופים אלה. במבצע הנוכחי פונו כשבעים מאהלים אשר תפסו שיטחי חוף ציבורי ניכרים ובוצעה חסימת המעבר של כלי רכב למקום, כעת כל הציבור יוכל לחזור ולהנות מאותם שטחי חוף בבטחה."

יוצאים לחופשה משפחתית בחיפה? אפשר להוזיל את העלויות

חופשה בחו"ל עם חיית המחמד – איך עושים את זה?

החלפת דירה בחופשה – כדאי?