מדריכי צרכנות    

שוק הכרמל- המחירים עדיין שווים? הסחורה טובה?

מעודכן ל-02/2020

בעוד בפריפריה שווקים מתקשים לשרוד, בתל אביב שוק הכרמל ממשיך לזרוח עם מסעדות שוות, דוכנים והרבה תיירים. האם עדיין מדובר במחיר שוק או שמא נותר רק ההייפ? ואם המחירים עדיין טובים, האם הסחורה בריאה ואיכותית?

בשוק הכרמל בעיקרון אפשר למצוא הכול, לא רק ירקות ופירות, גם תבלינים, אוכל עדתי, מאפים, פיצוחים, בגדים ומגוון רחב מאוד. ואיך המחירים?

המחירים אומנם טובים אבל לא לעומת רשתות הדיסקאונט שלהן כמה סניפים ונוח יותר להגיע אליהן אם אתם לא גרים ליד השוק. כך למשל קילו מלפפון עולה בשוק 5.9 שקלים, מחיר זהה לאושר עד ובלא מעט מקרים רשתות הדיסקאונט מכות את השוק, למשל 2.9 לקילו בננה בוויקטורי לעומת כ-5 שקלים בשוק. אומנם ככלל ממוצע השווקים זול יותר לעומת רשתות, אלא אם מדובר במצרך מבוקש כמו עגבנייה או מלפפון, או במותג או במוצר שהן רוצות לקדם, אבל שוק הכרמל הוא מהשווקים היקרים, ולמשל עגנביות אפשר למצוא ברוב הרששתות בזול יותר. בפלפל אדום שוק הכרמל יקר בממוצע   מכל הרשתות למעט טיב טעם, עם כ-10 שקלים בממוצע, אפשר גם בירקניות, שלרוב יקרות יותר, למצוא בזול יותר. גם התפוזים בכרמל יקרים הרבה יותר ממחירי רשתות הדיסקאונט ודומים לרשתות הרגילות. מי שמחפש לקנות בשווק שוק קריית אתא הוא הזול ביותר, אך עם מעט מאוד לקוחות. בשוק הכרמל גם תתקשו יותר להתמקח, עם זאת יש הבדל בין הבסטות החיצונות לעומת הפנימיות, לטובת הפנימיות.

כאמור ברשתות הדיסקאונט כמו רמי לוי, ויקטורי, אושר עד, סלאח דבאח, ברקת, שוק העיר, יוחננוף ועוד המחירים נמוכים משוק הכרמל. אבל הרבה מתלוננים שעם המחירים הנמוכים ברשתות יש גם פחות טעם, טריות וייתכן גם שהסחורה בריאה פחות. האם זה נכון?

אף שרשת רמי לוי נבחרה לרשת הכי זולה על ידי משרד הכלכלה, בדירוג אתר מדרג קיבלה את הציון הנמוך ביותר על איכות הסחורה במשלוחים ליד ויקטורי. הרשתות היקרות חצי חינם – שאיבדה את כוח השם שלה – וטיב טעם קיבלו את הדירוג הגבוה יותר. כמובן שייתכן שאנשים מקשרים פסיכולוגית בין המחיר לסחורה, גם אם הדבר לא תמיד כך. ומה עם שוק הכרמל?

היתרונות של השוק ושווקים בכלל הם שיש פחות שרשרת שיווק והסחורה טרייה יותר ואיכותית יותר וכך ודאי לא פחות בריאה ביחס לאחרים. אז השאלה, האם מחיר שווה את התמורה? ירקות טריים עם פחות שרשרת שיווק אפשר למצוא בירקניות, שאלו יקרות יותר הן מהשווקים והן  מהרשתות, כך שאפשר לומר שהיחס מחיר-תמורה עדיין טוב יותר.

ארוחות צהריים בחוץ ביישובים בארץ, איפה אוכלים, מה כדאי, כמה עולה

מס ארנונה על דירות Airbnb: על מי הוא יחול וכמה זה יעלה?

השכונות המגניבות בעולם – בחירת טיים אאוט העולמי