מובייל וגאדג'טים    

שיתוף פעולה בין סוני למיקרוסופט בתחום הגיימינג

מעודכן ל-05/2019

שיתוף הפעולה בין סוני למיקרוסופט בתחום הגיימינג והענן עלול לאיים בעיקר על אמזון וגוגל

איחוד בעולם הגיימינג והענן: סוני ומייקרוסופט הכריזו על שיתוף פעולה אסטרטגי בתחומי מחשוב הענן.  בסוני הצהירו כי הם מתכוונים לפתח פתרונות המבוססים על פלטפורמת ענן לתחומי הגיימינג.

סוני ומיקרוסופט אמנם היו יריבות במשך שנים רבות, אך הפעם כשהכסף משחק ויש אינטרסים משותפים אפשר לשכוח מהדם הרע. “סוני היא חברה מובילה בתחומי הבידור והטכנולגיה, והשותפות שלנו מביאה את העוצמה של Azure (שירות הענן של החברה), ותאפשר לסוני ליצור חוויות חדשות עבור לקוחותיה”, אמר מנכ״ל מיקרוסופט, סאטיה נדלה.

משמעות ההצהרה היא שמיקרוסופט היא זו שתפעיל את שירותי הסטרימינג והמשחקים של סוני.

לא ברור עדיין אם סוני תשתמש בתשתית הענן של מייקרוסופט כדי לפתח מוצרים משלה. שתי החברות פיתחו קונסולות משחקים, סוני את פלייסטיישן ומיקרוסופט את אקס בוקס. כך גיימרים ברחבי העולם כבר לא יכולים לחכות אינטגרציה בין השתיים, וכמובן לאפשרות למשחק משותף או תמיכה בשירות האקס   קלאוד של מייקרוסופט, גם בקונסולות של סוני.

״במשך הרבה שנים הייתה מיקרוסופט שותף עסקי חשוב עבורנו, למרות ששתי החברות כמובן גם התחרו בתחומים מסוימים״, אמר נשיא סוני, קניצ׳ירו יושידה.

סוני היא זו המחזיקה ביתרון טכנולוגי לעומת מיקרוסופט בתחום שבבים לעיבוד מידע (מוליכים למחצה), וכאן דווקא מיקרוסופט היא זו שתהנה מגישה מורחבת לפיתוחים חדשים, ושיתוף פעולה הדוק בפיתוח מוצרים עתידיים.

המהלך יכול להפיל מכה קשה על שתי חברות גדולות. הראשונה היא אמזון שהפסידה כך את עסקיה של סוני עבור שירות הענן שלה AWS. סוני חסרה את התשתית העולמית שיכולה להפעיל את שירותי הסטרימינג שלה. החתימה עם מיקרוסופט מהווה מהלך יוצא דופן בעולם הטכנולוגיה – אך לא אחד כזה שלא נראה קודם. כך למשל סמסונג היא קבלן הייצור הראשי של האייפון, מכשיר הדגל של יריבתה הראשית בתחום המובייל.

החברה השנייה שמסומנת כמטרה במסגרת ההסכם היא גוגל. זו חשפה לפני כחודשיים את שירות סטרימינג המשחקים החדש שלה סטאדיה, שישולב בעתיד במסגרת התשתית של יוטיוב. השירות מיועד להזרים משחקים לדפדפן כרום, להתקני הכרומקאסט ולסמארטפוני הפיקסל והאנדרואיד. מה שהופך אותו לאיום העיקרי כיום על מיקרוסופט וסוני ששולטות בשוק הגיימינג הביתי בזכות הקונסולות שלהן.

מחשב, משחקים וסיורים – כלים ללימוד חינוך פיננסי

תחביב יקר: גיימינג – כמה זה עולה לכם?

מה זה פרויקט Stadia של גוגל -פרויקט הגיימינג המאפשר לשחק מכל מקום ובכל פלטפורמה

מיקרוסופט בדוח מצויין; החברה זינקה לשווי של 1 טריליון דולר!

סוני מדווחת על פלייסטיישן החדשה