חדשות    

אדם נוימן גייס לכיסו 700 מיליון דולר לפני ההנפקה – ב-2018 החברה הפסידה הרבה יותר

אדם נוימן; צילום: Wework

אדם נוימן, מנכ"ל WeWork והצעיר בעשירים הישראלים,  גרף לכיסו 700 מיליון דולר לפני ההנפקה הציבורית המתוכננת. את זה עשה באמצעות מכירות אג"ח  ומניות. על פי וול סטריט גו'רנל

אף על פי שנוימן משמש  מנכ"ל החברה בעל והמניות הגדול ביותר שלה, עדיין לא ידוע מה גודל הבעלות הנוכחי שלו בחברה. הוול סטריט ג'ורנל מדווח  שהקים חברה שתטפל בהשקעות מההכנסות, על פי מקורבים. ההשקעות שלו מתרכזות כמובן בתחום הנדל"ן, וכן חברות סטארט אפ וחברה אחת המתמחה בקנאביס רפואי.

אף שהחברה עדיין לא ציבורית, ההערכות הן שנוימן מבצע את העסקאות הגדולות ביותר בדולרים. והן שהפכו אותו בגילו הצעיר למיליארדר. בסבב גיוס ההון האחרון שערכה החברה בינואר הוענק לה שווי של 47 מיליארד דולר. בשנה שעברה הגישה מסמכים לקראת הנפקה, שמתוכננת לצאת לדרך בהמשך השנה או בתחילת השנה הבאה. הוא מכר מניות במרבית סבבי גיוס ההון מאז 2014. הוא גם לקח הלוואות של כמה מאות מיליוני דולרים המגובות במניות שלו בחברה.

מוערך כי נוימן השתמש בהכנסות לרכוש עוד מניות של WEWork, כך שגם הוא סבור שערך המניות יעלה וגם צמצם את תשלום המסים. גם הסכום שגייס לכיסו לא מגיע לעומק ההפסדים  של WeWork שהפסידה ב-2018 שני מיליארד שקל וב-2017 מיליארד שקל. בעיקר עקב מאמצי ההתרחבות של wework בעולם. עם זאת דיווחה על גידול בהכנסות של פי 1.8 מיליארד שקל ב-2018 לעומת 2017.

אז למה WeWork מצליחה? המשקיעים אוהבים אותה בגלל השיק, העיצוב, חברות גדולות שוכרות אצלה משרדים אבל היא לא היחידה בתחום, והתחרות גדולה, WeWork גם לא החברה הראשונה בתחום, אבל היא כן חברה שמשווקת יותר ויותר טוב וכן שיש לה המון נדל"ן, שמעלה את ערכה. האם מדובר בחברת נדל"ן משרדים משודרגת יותר או שבאמת נוימן עלה כאן על משהו? ימים יגידו, אבל מתישהו החברה תצטרך להציג גם רווחים ולא רק נוימן.

אדם נוימן – האם הצעיר בעשירי ישראל יושב על בועה?

WeWork מצמצמת הפסדים