פיקדונות מובנים    

אוצר החייל – פיקדון מובנה ל-25 חודשים על ה-S&P

בנק אוצר החייל השייך לבנק הבינלאומי מציע ללקוחותיו פיקדון מובנה ל-25 חודשים. הפיקדון אינו נושא ריבית שוטפת, אך הלקוח  עשוי ליהנות ממענק הקשור בהתחזקות מדד המניות האמריקאי  ה-S&P500 (בהתאם לעלייה ממוצעת רבעונית) בשנתיים הקרובות, וזאת מבלי לסכן את קרן ההפקדה בשקלים.

השער יסודי לצורך בדיקת המענק הוא  שער הסגירה של המדד בגין יום 14.8.12. מועדי המדידה יהיו 8 בתדירות רבעונית, החל מהתאריך 14.11.12 ועד התאריך 14.8.14. השער הקובע יהיה על פי ממוצע חשבוני של שערי הסגירה, בגין כל מועדי המדידה  (כלומר, המנה המתקבלת מחלוקת סכום שערי הסגירה ב-8). שיעור שינוי המדד: יחושב כשיעור השינוי בין השער הקובע לבין השער היסודי.

והכי חשוב – מתי מקבלים את המענק וכמה?  במידה ושיעור שינוי המדד כפי שפורט לעיל הינו חיובי (גבוה מאפס)  הלקוח מזוכה במענק בשיעור של 55% משיעור השינוי שנמדד. במידה ושיעור שינוי המדד כפי שפורט לעיל הינו שלילי (נמוך מאפס) ייפרע הפיקדון בתום 25 חודשים ללא מענק.  יש לשים לב שהפיקדון מופקד ל- 25 חודשים ואילו המענק מחושב על פני 24 חודשים.

סכום המענק צמוד לשער היציג של הדולר, ולכן במידה ושער הדולר ביום 14.8.14 יהא גבוה משער הדולר ביום 14.8.12, סכום המענק יגדל בהתאם. במידה ושער הדולר ביום 14.8.14 יהא נמוך משער הדולר ביום 14.8.12, סכום המענק יפחת בהתאם. עם זאת, יש להדגיש שהפיקדון הוא בשקלים, כלומר ההתחשבנות והעברת הכספים – הפקדה ומשיכה בסיום התקופה, היא בשקלים.

ניתן להצטרף לפיקדון עד 13 באוגוסט 2012; תאריך הפירעון עד 13 בספטמבר 2014 (לאלו שהפקידו ב-13 באוגוסט 2012; מי שיפקיד לפני יקבל את הכסף לפני המועד האמור). משך הפיקדון 25 חודשים, לא קיימת אפשרות למשיכה לפני מועד הפירעון. בבנק אוצר החייל מדגישים כי סכום ההפקדה המינימלי הוא 10 אלף שקל וסכום ההפקדה המקסימלי הוא 50 אלף שקל.

הלקוחות יחויבו במס  – על לקוחות תושבי ישראל יש מס במקור בשיעור של 25% , אבל יש להתעדכן ולבדוק את שיעור החל על המתעניינים באופן ספציפי.

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
מק"מ (מלווה קצר מועד)כל מה שצריך לדעת והאם הוא מהווה אלטרנטיבה לפיקדוןנות שקליים?
פיקדונות הבנקיםעדכון של פיקדונות הבנקים
פיקדון מובנהמדוע זאת אפשרות מעניינת  להשקיע את הכסף
פיקדונות מובניםעדכון של פיקדונות מובנים
 מחשבון פיקדוןככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה