חדשות    

אלעד גרופ: הושלמה העסקה למכירת אלעד קנדה לקבוצת רסטר

רפי לזר, מנכ"ל אלעד קנדה – צילום: חן גלילי

מעודכן ל-06/2021

הרוכשת תשלם תחילה כ-342 מיליון דולר קנדי, וסכומים נוספים עתידיים שעשויים להגיע ל-528 מיליון דולר קנדי טרם המכירה נפרעו אגרות החוב של החברה, והיא חדלה לשמש כתאגיד מדווח רפי לזר ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה

אלעד גרופ, בעלת השליטה באלעד קנדה השלימה את העסקה למכירת 100% ממניותיה לקבוצת Rester Management – בתמורה לסכום של כ-342 מיליון דולר קנדי, ולסכומים נוספים עתידיים מותנים העשויים להביא את התמורה הכוללת לסך של כ- 528 מיליון דולר קנדי. בעסקה מוחרגות הזכויות בגין שטחי המסחר בבלוק 1 ,2 ו-5 שייבנו בעתיד במסגרת פרויקט הענק Galleria, המונה כ-3,000 יח"ד; זכויות לקבלת תזרימי נטו בשלב האחרון של פרויקט  Emerald City; שנמכר במלואו ויושלם בתחילת 2022 וכן זכויות הקשורות לנכס פיננסי. נכסים אלו הוחרגו מהעסקה בדרך של הקצאת 'מניות סוג' חדשות לבעלת השליטה, שאינן מקנות זכויות הצבעה ומינוי דירקטורים מטעמה. רפי לזר, ימשיך לכהן כמנכ"ל החברה.

על פי תנאי ההסכם תשלם קבוצת Rester Management סכום של כ- 342 מיליון דולר קנדי במועד השלמת העסקה ואת היתרה תשלם בתשלומים עתידים והכנסות פוטנציאליות. יצוין כי ביום 13 במאי 2021 נפרעו אגרות החוב של חברת אלעד קנדה במלואן, כך שהחברה חדלה לשמש כתאגיד מדווח.

קבוצת רסטר יוצגה בעסקה על ידיPartners  KIN Capital והליווי המשפטי לרוכש בוצע על ידי פירמת BLG.

קבוצת אלעד יוצגה על ידי רפי לזר ומר בועז שניצר והליווי המשפטי בוצע על ידי פירמת Stikeman Elliott.

מנכ"ל אלעד קנדה, רפאל (רפי) לזר, מסר: "הצבעת האמון של רסטר ושותפיה היא עדות לאיכות של פעילות החברה, נכסיה, פריסתה הגיאוגרפית במיקומים אטרקטיביים ברחבי צפון אמריקה, וכן את עוצמת המומחיות שלנו בפיתוח נדל"ן ובניהול נכסים. אנו מקדמים בברכה ומצפים לעבוד לצד הנהלת רסטר ושותפיה להמשך מגמת הצמיחה של החברה ופיתוחה. תחת הבעלות החדשה נמשיך להיות חברת נדל"ן מובילה חזקה, וטובה מאי פעם. אני מבקש להודות לקבוצת אלעד ולמר יצחק תשובה העומד בראשה על חזונם, פועלם ותרומתם לאורך השנים לפיתוחה ושגשוגה של אלעד קנדה. הבעלים החדשים פעילים בתחום הנדל"ן זה למעלה מ-100 שנה, ותרומתם להמשך פיתוחה של החברה צפויה להיות משמעותית ביותר".

לזר שייצג את אלעד גרופ בהליך המכירה התייחס גם למורכבות העסקה והוסיף: "למכור חברת נדל"ן בעסקה מניות מורכבת במיוחד ובתקופה בינלאומית מאתגרת, בפרט כאשר מדובר בחברה מגוונת בתחום הנדל"ן החולשת על פני מספר תחומי נדל"ן ובאזורים גיאוגרפיים שונים, תוך קבלת היתרים מורכבים מבעלי החוב הבנקאיים בקנדה ובארה"ב ועמידה בכל תנאי האג"ח של החברה בישראל, גרמה לעיכוב של מספר חודשים בהשלמת העסקה, אך תודות לשיתוף הפעולה של אלעד גרופ , קבוצת רסטר  ובעלי החוב הגענו לנקודת הסיום בהצלחה לטובת כל הצדדים ".

יו"ר אלעד קנדה, בועז שניצר, מסר: "אלעד קנדה מיצבה את עצמה כאחת מהחברות המובילות בצפון אמריקה ככלל ובקנדה בפרט והפגינה מומחיות ויכולות בזיהוי הזדמנויות עסקיות והוצאתן אל הפועל, ועל כן קיבלה תמיכה חיובית מהשווקים הפיננסים ומשוק ההון הישראלי. הייתה לי הזכות ללוות את החברה מיום הקמתה, דרך רכישות שבוצעו, הנפקות של סדרות האג"ח וחיזוק הונה שנועדו להמשך צמיחתה והתרחבותה, ובשנה האחרונה להיות מעורב בתכנון מבנה המכירה הייחודי על כל שלביו ותיאום התהליכים. אני רוצה להודות למנכ"ל רפאל לזר על העבודה המשותפת לאורך כל הדרך, וצוות ההנהלה והעובדים המצוינים ולמר יצחק תשובה על האמון והתמיכה לאורך כל הדרך, גם בימים מורכבים".

רכישת נדל"ן ביוון – ממה אתם מוכרחים להיזהר?