אי.בי.אי: "מניית טבע תרד ב-10%"
חדשות    

אי.בי.אי: "מניית טבע תרד ב-10%"

"למרות שלא מדובר בפרשייה חדשה וחלק גדול מהנזק הצפוי מהפרשה כבר גלום לדעתנו במחיר המניה, אנו מערכים שהידיעה השלילית מאתמול תביא לירידה שבין 5% ל-10% במחיר המניה".
סטיבן טפר, אנליסט פארמה וביומד, מבית ההשקעות אי.בי.אי, פרסם הבוקר את הסקירה שלו על פרשת תיאום המחירים שבמרכזה נמצאת טבע.
ואלו דבריו
לדבריו של טפר, "פרשיית תיאום המחירים בענף התרופות הגנריות אינה חדשה, תביעה דומה הוגשה בשנת 2016 על היקף מוצרים מצומצם יותר ובסוף 2018 ובעקבות התביעה המצומצמת פורסם כי מתנהלת חקירה לגבי היקף מוצרים הרבה יותר רחב. החידוש המרכזי הפעם הוא הידיעה שטבע הייתה מהמובילות של הפרשה, תוך ציון שמם של שני בכירים לשעבר בחברה. בטבע ממשיכים לטעון שאין בסיס לטענות".
"להערכתנו, ההליך המשפטי צפוי להיות ארוך וימשך שנים ובשלב זה קשה להעריך את הנזק הצפוי לטבע מהפרשה. למרות זאת, מניתוח ההכנסות של החברה בתחום הגנרי במהלך התקופה הנדונה ניתן להעריך באופן גס שהיקף ההכנסות העודפות של טבע (ואקטביס) מתיאום המחירים לכאורה, הגיע ללא יותר מ- 1.5 מיליארד דולר, ובתוספת ריבית וקנסות יכול הנזק יכול להגיע לכ-2 מיליארד דולר".
בסוף השבוע הוגשה תביעה נגד טבע לצד חברות תרופות גנריות אחרות על תיאום וניפוח מחירים מצד 44 מדינות בארצות הברית. מהטענות עולה כי טבע נחשדת שהובילה את הקרטל הכלל שפת קוד וניפח במקרים מסוימים את מחירי התרופות אף באלף אחוז. טבע יצאה בשנים האחרונית בתוכנית התייעלות, והתביעה עלולה לפגוע בהישגים המועטים שהשיגה עד כה.