מובייל וגאדג'טים    

באנו חושך לגרש: אפליקציית הניווט של גוגל תשמור על ביטחונכם בלילה

תמונה מקבוצת הפייסבוק
מעודכן ל-12/2019

בעזרת פיצ'ר חדש שנוסף לאפליקציה, תוכלו לראות איזה רחובות מוגדרים כמוארים – ולהעדיף אותם בניווט רגלי לילי

האם גם אתם נכנסים לפאניקה כשאתם מנווטים בלילה באזור לא מוכר, נעזרים באפליקציית ניווט כדי למצוא את דרככם ברגל, ולמרבה האימה מופנים שוב ושוב לרחובות חשוכים ומלחיצים? אם התשובה היא "כן", ודאי תשמחו לגלות כי גוגל שוקדת על פיצ’ר חדש שיעזור לכם להרגיש קצת יותר בטוחים כשאתם מנווטים בדרכים בחשיכה.

מחיפוש סקרני שערכו XDA Developers בגרסת הבטא 10.31 של Google Maps, עלו עדויות לכך שגוגל בודקת פיצ’ר חדש ומעניין שמוסיף "שכבת בטיחות" למפות הקיימות. כידוע, אפליקציות ניווט ומפות מורכבות משכבות שונות – כמו שבילי אופניים, רחובות, כבישים מהירים ועוד, ונראה כי שכבת הבטיחות שתתווסף למפות תכלול אינדיקציות שיעזרו למשתמשים להבין אילו רחובות מוארים בתאורה חלשה או אינם מוארים כלל, וכמו כן תסמן רחובות מוארים היטב – כדי שתוכלו להחליט אם אתם רוצים ללכת דרכם, או שאולי אתם מעדיפים לבצע עיקוף דרך רחובות אחרים.

לראות את האור

מאחר שמדובר בפיצ’ר בפיתוח, אין כל צילום מסך או יכולת להבין כיצד בדיוק הוא ייראה. ככל הנראה, רחובות עם תאורה מספקת יסומנו בצבע צהוב. האתר הצליח למצוא מחרוזת עם הודעה שתודיע למשתמשים על הפיצ’ר: “חדש! ראו עד כמה הרחובות מוארים”, ומחרוזת נוספת שמזמינה את המשתמשים לעשות 'זום' כדי לראות את המידע על אודות תאורת הרחוב. עם זאת, לא ברור האם יהיה ניתן לבחור ניווט דרך רחובות מוארים בלבד, או שמא השכבה פשוט תוצג על גבי המסך והאפליקציה תשאיר לכם את שיקול הדעת בניווט.

כעת נותר לחכות שגוגל תכריז על הפיצ’ר באופן רשמי, משום שעד אז לא ניתן לדעת מתי הוא יושק, אם בכלל. מכל מקום, מדובר בתוסף שבהחלט יכול להפוך את הניווט בעזרת גוגל מפות לבטוח יותר, עבור לא מעט משתמשים ברחבי העולם. מעניין יהיה לראות כיצד גוגל תאסוף את המידע הזה, ותשמור עליו רלוונטי בזמן אמת, שכן למרבה הצער תאורת רחוב היא עניין דינמי שנוטה להתקלקל לעיתים.

גוגל ממליצה: האפליקציות הלוהטות של 2019

גוגל earth כובשת את העולם: מיפתה 98% מהאזורים המיושבים