חדשות    

ביקשתם להתנתק משירות מסויים וממשיכים לחייב אתכם? חצופים; אתם יכולים להעניש אותם

pixabay

מה הזכויות שלכם בנוגע לבקשות ניתוק וחיובי יתר?

לא מעט לקוחות ממשיכים לשלם עבור חיובי יתר ולמרות בקשות מפורשות לניתוק. מה זכויותיהם?

ניסיתם פעם להתנתק מספק כלשהו? אומרים שהכול בסדר, אבל החיובים ממשיכים להגיע, אף שביקשתם במפרש להתנתק. שוב קיבלתם בחיוב החודשי חיוב על מוצר או שירות שלא הזמנתם? מה הזכויות שלכם?

רק לאחרונה הטילה הרשות להגנת הצרכן קנס של 3.3 מיליון שקל על חברת סלקום, שהמשיכה לחייב לקוחות שביקשו להתנתק. חוק הגנת הצרכן מחייב לנתק את הצרכן תוך שלושה ימים מיום הגשת הבקשה.

ביטול עסקה מתמשכת: החוק קובע כי תוך שלושה ימים מהודעת הביטוח על הספק לבטל את העסקה. אך ורק בתוך הימים הללו החברה יכולה לחייב את הצרכן.  מהי עסקה מתמשכת? כל עסקה לרכישת שירותי תקשורת לתקופה קצובה או לא קצובה.

אם הלקוח ביקש להתנתק ב-15 לחודש והספק חייב אותו במלוא הסכום עד ל-25 לחודש, ללקוח מגיע  החזר דמי המנוי ששולמו בגין התקופה שבין ה-18 לחודש עד ל-25 לחודש.

הודעות ב"נתק": אתר נתק הוא אתר המאפשר ללקוחות להתנתק מהחברות באמצעות הודעה פשוטה.אך חברות רבות טוענות שכלל לא קבלו את ההודעה, לכן מומלץ כאסמכתא לתעד פנייה ישירה בכתב לחברה.

חיוב יתר:  אם חברה מסוימת  שאתם בקשר מתמשך איתה חייבה אתכם עבור שירות שלא צרכתם, על הספק לברר את התלונה תוך עשרה ימים ולהחזיר את הסכום תוך ארבעה ימים נוספים בתוספת ריבית והצמדה ופיצוי בסך 16 ₪. אם סכום החיוב נמוך מ-50 ₪,  הסכום יקוזז בחשבונית הבאה. בחברות הכבלים והלוויין זמן בירור התלונה הוא 14 יום וההחזר מיידי. בחברות הטלפונים והאינטרנט חובה למסור תגובה תוך 21 יום וסכום העולה על 100 שקל יוחזר בתוספת ריבית והצמדה לאחר שלושה ימים. אם נמוך ממנו יקוזז בחשבונית.

מה חובות הצרכן?

 החזרת ציוד קצה: במקרה שהצרכן מחויב בחוזה להחזרת ציוד, כמו סים לחברת סלולר, עליו להחזיר את הציוד לנקודת שירות קרובה אליו במועד המצוין בחוזה.

מה  הענישה?

 אם החברה לא ניתקה את הצרכן במועד המצוין בחוק, היא תחויב בפיצוי של 10,000 שקלים ללא הוכחת נזק, גם אם הפיצוי הגיע לאחר המועד בחוק.