חדשות    

בית המשפט קבע: אגוד ובנק מזרחי יוכלו להתאחד

בנק אגוד

בית הדין אישר את המיזוג של בנק אגוד עם מזרחי-טפחות, בניגוד לדעת רשות  התחרות. הסיבה: אגוד לא מהווה תחרות

אושר מיזוג בנק מזרחי טפחות עם בנק איגוד . מכך מצד אחד מאושר המיזוג הגדול הראשון בענף הבנקאות שנים רבות, אך מאזן את היצע הבנקים בעקבות כניסת הבנק הדיגיטלי החדש בראשות מריוס נכט ופעולות להגברת התחרות בענף הריכוזי. רשות התחרות התנגדה למיזוג וטענה כי מדובר במהלך לא תחרותי לבנקים.

עם זאת סבר בית הדין אחרת: "הגדרת השוק שעליה התבסס הניתוח בהחלטת מ"מ הממונה (על ההגבלים העסקיים) מעוררת קשיים מהותיים, ואינה יכולה לעמוד. בחינת המעברים בין הבנקים, אשר היוותה נדבך מרכזי בהתנגדות למיזוג, מעוררת גם היא קשיים, הן במישור המושגי, הן במישור היישומי והמתודולוגי. בהתחשב במאפייניו של בנק אגוד, בדרכי פעילותו, בקשיים העומדים בפניו, לרבות במישור היעילות, ובהעדר אינדיקציה משמעותית בדבר השפעה של הבנק על השחקנים האחרים בשוק, אין בסיס לקביעה כי גריעתו של הבנק צפויה לפגוע באופן משמעותי בתחרות. מסקנה זו עומדת בעינה גם לנוכח רפורמות בענף הבנקאות, המצויות בשלבי התהוות שונים. נוכח כל אלה, עמדת מ"מ הממונה, כי המיזוג מעלה חשש סביר לפגיעה משמעותית בתחרות, בכל הנוגע לסל השירותים הבנקאי, אינה יכולה לעמוד, על פי התשתית הנרחבת שהוצגה".

המיזוג אמור היה להתבצע כבר לפני שנה, אבל  מנהלת רשות התחרות, דחתה אותו. בנק מזרחי אמור לקלוט לתוכו את בנק אגוד, ולהשלים מהלך מלא של מיזוג במסגרתו ייסגרו מרבית סניפי בנק אגוד. בעלי השליטה בבנק אגוד, משפחת לנדאו ונכסי שרודר, יוצגו על ידי עו"ד יורם ארדינס ועו"ד דליה טל. בנק אגוד יוצג על ידי עו"ד צבי אגמון.

בנק מזרחי טפחות בדוחות טובים; אקסלנס: זו רק ההתחלה

בנק אגוד בחשבון – NOLIMIT, אין הגבלה על פעילות ניירות ערך; העמלה השנתית – 0.4% משווי התיק- מעניין?