שוק ההון    

גמידה סל התפשרה: גייסה 50 מיליון לפי שווי של 165 מיליון דולר; פחות ממה שציפתה, אבל מהלך חכם

קרדיט: pixabay

גמידה סל התפשרה: גייסה 50 מיליון לפי שווי של 165 מיליון דולר; פחות ממה שציפתה, אבל מהלך חכם – חברות רבות שלא התפשרו על המחיר וחזרו הביתה בידיים ריקות, לא הצליחו בסופו של דבר להנפיק. לפעמים מה שחשוב זה להיות במשחק – לגייס, לקבל תג מחיר, לקבל חברה עם מניה ששוויה משתנה מדי יום – התוצאות כבר יתבטאו במחיר המניה בהמשך, ואז גם אפשר לקבל שווי גבוה, גם לצורך הנפקה נוספת.

גמידה סל ל גייסה לפי שווי של  165 מיליון דולר לפני הכסף ו-215 מיליון דולר אחרי הכסף. הכוונה היתה לגייס לפי שווי של 275 מיליון דולר לפני הכסף – כך שמדובר בשווי נמוך משמעותית ממה שהחברה התכוונה, אבל צריך גם לזכור שמדובר בימים קשים בבורסה האמריקאית.

בעלי מניות בחברה, כולל תאגיד נוברטיס שהוא בעל המניות הגדול בחברה (21% לפני ההנפקה), וחברת אקסס מדיקל של לן בלווטניק, שהיה עד כה מושקע בחברה דרך כלל ביוטכנולוגיה (18% לפני ההנפקה) השתתפו בהנפקה.  חתמי ההנפקה הם BMO Capital Markets ו-RBC Capital Markets. החתמים המשניים הם נידהם ואופנהיימר.

 

גמידה סל, המנוהלת על-ידי ד"ר ג'וליאן אדמס, מפתחת מוצרים מבוססי תאי גזע, והמוצר הראשון שלה, NiCord, מיועד לטיפול בסרטן הדם. המוצר עבר בהצלחה את שלב I/II של הניסויים הקליניים, שבו נמצא כי הוא משפר את מהירות קליטת השתל בחולים שעברו תהליך של הרס מערכת החיסון ושיקומה מחדש באמצעות השתלת דם טבורי.

בניסוי, שכלל 36 חולים, נקלט השתל תוך 21 ימים בממוצע, כחצי מן הזמן הממוצע לקליטת שתל מדם טבורי המוכר בספרות המקצועית. גמידה סל כבר נמצאת במהלך ניסוי שלב III במוצר, ומצפה לתוצאות ב-2019.

גמידה סל הגישה טיוטת תשקיף ל-SEC; תגייס כ-60 מיליון דולר לפי שווי של כ-300 מיליון דולר

תן וקח בחסות הבורסה: תן 30 אלף דולר, קבל אנליזה טובה; אז מה עם בסוף, המשקיעים הקטנים מפסידים עשרות אחוזים