מובייל וגאדג'טים    

האוזניות האחלוטיות של סוני – מה אומרות הביקורות

מעודכן ל-10/2019

בעוד אפל השיקה את אוזניות איירפוד פרו, עם ביטול הרעש האקטיבי – שבאמצעות מיקרופונים הטמונים באוזניות מבטל את הרעש מהסביבה, כמעט שכחנו שלמתחרה סוני יש מוצר עם פיצ'ר זהה, ובכלל מדובר בטכנולוגיה של בוס.

האוזניות של סוני בדגמים,  WH1000XM2 , XM3 הציגו ביטול רעשים ברמה גבוהה,  סאונד נקי מאוד וחיי סוללה הארוכים בקטגוריה. הגרסה האלחוטית נקראת  TWS – Truly Wireless או 1000XM3. אך הן עדיין לא פופולריות כמו האיירפודס.

על פי הביקורות, בניגוד לאפל, העיצוב שלהן נקי הרבה יותר ופשוט. אלא שהבעיה העיקרית שאלה אינן עמידות בפני מים. נזכיר שאיירפודס פרו מגינות אפילו מזיעה ומגשם. מדובר גם באוזניות יקרות, כך שלא בטוח שהמחיר שווה את הסכנה לתקלות מים שונות. למרות ביטול הרעש האקטיבי חיי הסוללה עדיין מרשימים ויתרון העיקרי הוא חיבור ל-usb – חיבור שיש לכל בעל מחשב, אבל המתחרות העדיפו שלא להשתמש בו.

מבחינת הנוחות הביקורות מדברות על אוזניות הנוטות ליפול. אומנם מדובר בשיפור לעומת דגמים קודמים אך נראה שבאיירפודס פרו השקיעו יותר מחשבה בהתאמה להתאמה אישית לאוזן המשתמש.

מבחינת שליטה, אוזניות סוני מצוידות במשטח מדע. משטח המגע של האוזניה הימנית למשל משמש לצורך שליטה בניגון: לחיצה אחת תעצור או תמשיך את הנגינה, 2 לחיצות יקפיצו לטראק הבא ושלוש כדי לחזור לשיר הקודם; משטח המגע של האוזניה השמאלית מאפשר שליטה ברמת ביטול הרעשים – החל מביטול מוחלט של רעשי החוץ ועד מוסיקה ללא סינון רעשי הרקע שמגיעים מבחוץ. לחיצה ארוכה על משטח הימני תפעיל את הגוגל אסיסטנט או סירי ותאפשר לכם לבצע פקודות קוליות שונות. אבל דווקא ווליום אי אפשר למצוא שם.

מבחינת תקני סאונד, ה-WF-1000XM3 תומכות בתקן AAC אבל לא תומכות ב-aptX. ואף לא בתקן של סוני עצמה – LDAC, אבל הסאונד חלק ללא רעידות ובסים לא צפויים, לפי הביקורות.

לעומת זאת, המבקרים מציינים שאיכות השיחות טובה פחות וקשה להבין את המדבר מהצד השני.

איך למצוא את האוזניות האלחוטיות

אוזניות אלחוטיות שיואומי בישראל

אוזניות – איך בוחרים, כמה עולה