פיקדונות מובנים    

פיקדונות מובנים על מניות בחו"ל (מניות אנרגיה ופיננסים; מניות באירופה) – סיכונים וסיכויים

קרדיט: Shutterstock

פיקדונות מובנים על מניות בחו"ל – פיקדון ראשון על מניות פיננסים ואנרגיה, פיקדון שני על מניות באירופה – כל הסיכונים והסיכויים.

הבנק הבינלאומי לצד בנק לאומי הם הבולטים בתחום הפיקדונות המובנים (סטרקצ'רים). הבנקים האחרים זנחו את התחום בעיקר בגלל תדמית בעייתית של המוצרים האלו, אבל חברים יקרים – שווה לבדוק את המוצרים האלו. נכון, הם לא טריוויאליים, זה לא ממש פיקדון, זה כסף שסגור לזמן ממושך, אבל ביחס לאלטרנטיבות הקיימות כיום בשווקים בהינתן הריבית האפסית בארץ ובעולם בכלל, הפיקדונות האלו עשויים לייצר תשואה נאה (שתלויה בסל מניות או פרמטר אחר) כשמנגד הרצפה (השקעה נומינלית) מובטחת. צריך לוודא מה זה "מובטחת", צריך לבדוק שיש ערבות של הבנק המשווק להשקעה הזו (שלא קיים סיכון המנפיק), או שהערבות/ בטוחה של המנפיק מספקת, אבל אל תפסלו את המוצרים המובנים מראש – כל פיקדון מובנה לגופו בהינתן הסיכונים והסיכויים -כאן, רשימה של הפיקדונות המובנים האחרונים.

פיקדון על מניות פיננסים ואנרגיה

ונחזור לבנק הבינלאומי. הבנק מציע ללקוחותיו שני פיקדונות מובנים על סלי מניות. הראשון פיקדון מובנה על סל מניות מסקטור האנרגיה והפיננסים והשני פיקדון מובנה על מניות מובילות מאנגליה, ספרד וגרמניה.

נתחיל בפיקדון המובנה על מניות אנרגיה ופיננסים. הבינלאומי מציע פיקדון שקלי (לצד פיקדון דולרי) ל-18 חודשים בתוספת בונוס/ מענק למשקיעים בהתקיים תנאים מסוימים שקשורים בעלייה ובתנודתיות של סל מניות מהסקטורים –  פיננסים ואנרגיה.הפיקדון מוצע עד ל-4 במאי.

המניות בסל הן – Bank of America Corp, CitiGroup Inc, Morgan Stanley, MetLife Inc, Barclays , Societe Generale SA, ConocoPhillips, Halliburton Company, Noble Energy Inc,  Devon Energy Corp.

תנאי הפיקדון –  נקבע חסם עליון לכל מניה בשיעור של 25% מעל השער היסודי (שער הסגירה ביום 5.5.16). תקופת הבדיקה הינה בת  17 חודשים, החל מיום 6.5.16 ועד ליום 5.10.17, במהלכה ייבדק בכל יום שער הסגירה של כל מניה לעומת החסם העליון שלה.  ביצוע מניה (יחושב בנפרד לכל מניה), קיימות 2 אפשרויות: במקרה שכל שערי הסגירה של המניה במהלך תקופת הבדיקה יהיו נמוכים  מהחסם העליון, ביצוע המניה יחושב כשיעור השינוי בפועל בין השער היסודי לבין השער החדש מנקודה לנקודה (למען הסר ספק, יתכן ביצוע מניה שלילי אשר יקטין את שיעור שינוי הסל).

במקרה שבמהלך תקופת הבדיקה אחד או יותר משערי הסגירה של המניה יהיה שווה/גבוה מהחסם העליון, יוחלף ביצועה בפועל של המניה בשיעור קבוע של 2% לכל תקופת הפיקדון (ללא קשר לביצוע המניה בפועל בתום תקופה מנקודה לנקודה, בין אם שלילי או חיובי). שיעור השינוי של סל המניות הינו ממוצע חשבוני של כל ביצועי המניות כפי שחושבו (ביצוע בפועל או "השיעור הקבוע").

אלו התנאים , אבל מה מקבלים אם עומדים בתנאים? ובכן, במידה ששיעור שינוי הסל, על פי החישוב) המפורט,  (גבוה מאפס) – הלקוח יזוכה במענק בשיעור של 45%  משיעור שינוי הסל. לפיכך המענק המקסימאלי האפשרי הינו עד 11.25% (לא כולל).

אם שיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה שלילי (נמוך מאפס)/אפס – ייפרע הפיקדון בתום 18 חודשים ללא מענק.

קרן הפיקדון מובטחת וכאן, תוכלו לקבל פרטים מלאים על הפיקדון.

פיקדון על מניות באירופה

הפיקדון השני – פיקדון מובנה שקלי על מניות בספרד, גרמניה ואנגליה. פיקדון שקלי (ובבנק מציעים גם פיקדון דולרי דומה) ל-24 חודשים בתוספת בונוס/ מענק שמותנה בעלייה ובתנודתיות של סל מניות מובילות מסקטורים שונים (הנסחרות באנגליה, ספרד וגרמניה). הפיקדון מוצע עד ה-3 במאי.

והנה המניות בסל (כל מניה במשקל שווה) – Sap SE, Daimler AG, Bayer AG, Deutsche Telekom ,  Telefonica SA, Banco Bilbao Vizcaya Argentaria, Iberdrola SA, Lloyds Banking Group PLC, AstraZeneca PLC,  Barclays PLC.

תנאי הפיקדון והמענק –  כמו בכל פיקדון מובנה, נקבע חסם עליון לכל מניה. כאן החסם נקבע על בה  30% מעל השער היסודי (שער הסגירה ביום 4.5.16).  תקופת הבדיקה הינה בת  23 חודשים, החל מיום 5.5.16 ועד ליום 4.4.18, במהלכה ייבדק בכל יום שער הסגירה של כל מניה לעומת החסם העליון שלה.

ביצוע מניה (יחושב בנפרד לכל מניה), כאשר קיימות 2 אפשרויות: במקרה שכל שערי הסגירה של המניה במהלך תקופת הבדיקה יהיו נמוכים  מהחסם העליון, ביצוע המניה יחושב כשיעור השינוי בפועל בין השער היסודי לבין השער החדש מנקודה לנקודה (למען הסר ספק, יתכן ביצוע מניה שלילי אשר יקטין את שיעור שינוי הסל).

במקרה שבמהלך תקופת הבדיקה אחד או יותר משערי הסגירה של המניה יהיה שווה/גבוה מהחסם העליון, יוחלף ביצועה בפועל של המניה בשיעור קבוע של 4% לכל תקופת הפיקדון (ללא קשר לביצוע המניה בפועל בתום תקופה מנקודה לנקודה, בין אם שלילי או חיובי). שיעור השינוי של סל המניות הינו ממוצע חשבוני של כל ביצועי המניות כפי שחושבו (ביצוע בפועל או "השיעור הקבוע").

 גובה המענק – במידה ששיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה חיובי (גבוה מאפס) – הלקוח יזוכה במענק בשיעור של 50%  משיעור שינוי הסל. לפיכך המענק המקסימאלי האפשרי הינו עד 15% (לא כולל). אם שיעור שינוי הסל כפי שפורט לעיל יהיה שלילי (נמוך מאפס)/אפס – ייפרע הפיקדון בתום 24 חודשים ללא מענק.

גם כאן כאמור קרן הפיקדון מובטחת . כאן, תוכלו לקבל את פרטי הפיקדון המלאים

למדריך – פיקדונות מובנים – כל מה שדצריך לדעת

מדריכים וכלים פיננסים:
מדריך פיקדון – כל מה שצריך לדעת על פיקדונות לפני שמשקיעים בהם
פיקדונות הבנקים – עדכון של פיקדונות הבנקים
 מחשבון פיקדון – ככה תוכלו לדעת כמה יהיה לכם בסוף תקופת ההפקדה