חדשות    

הבנקים קוראים לא להגיע לסניפים

חשבון בנק, קרדיט: shutterstock
לצער המבוגרים, הנהלות הבנקים קוראות לא להגיע לסניפים. חלק מהבנקים אף החלו בהיערכות לקורונה באמצעות פרסום נוהלי חירום לעובדים. בזכות הוראה זו הם מקווים לצמצם את ההידבקות בקורונה, המסוכן בעיקר למבוגרים, שהם עיקר הלקוחות המגיעים לסניפים.
את ההודעה ששלחו הבנקים כנראה ניסח בנק ישראל ולפיה הבנקים מבקשים מהלקוחות לנקוט משנה זהירות ולצמצם התקהלות בסניפים. הבנקים מבקשים מהציבור להשתמש בשירותים הדיגיטליים כשלאומי ממליץ על שימוש בשירות "הזמן פגישה לבנקאי" כדי לצמצמם את התורים ואילו דיסקונט מזכיר "שניתן לקבל מידע ולבצע פעולות בקלות באפליקציה ובאתר הבנק ובמוקד הטלפוני" שמאפשר גם התכתבות עם בנקאי ו כדי להימנע מהמתנה מיותרת.
צעד נוסף הוא מכלים עם חומר מחטא אלכוג'ל בעמדות הכספומטים ובסניפים כדי להגביר את ההיגיינה, אך כמובן החשש הוא שבכל מקום סגור שיכלול התקהלות גדולה, סיכון ההדבקה יגדל. 
יש גם בעיות, כמו עומס בשרתים ובאפליקציות ועיכוב בשירות הקולי. בעיה נוספת היא כאמור שהשירותים הדיגיטליים פחות נגישים לקהל המבוגר שעדיין זקוק למענה אנושי, והם כאמור בסיכון גבוה יותר לחלות ולהיפג מהמחלה.
 
מלבד ההנחיות ללקוחות, לפני כמה ימים הבנקים לאומי ודיסקונט הוציאו הנחיות חדשות לעובדים. לאומי הנחה כל עובד שחוזר מחו"ל מכל יעד ועובד בחלל פתוח  להיעדר שבועיים מהעבודה. עוד נקבע כי אסור לקיים פגישות עם יותר מחמישה אנשים, ובוטלו התכנסויות עובדים ולקוחות. נסיעות מטעם הבנק צומצמו, וניתנה הנחיה להגביר את הניקיון ולפזר חומרי חיטוי.
בדיסקונט נקבע בין היתר, כי היחידות הקריטיות של הבנק לפעילות שוטפת, המתבססות על עובדים עם מיומנות ספציפית, יפוצלו ברמה הפיזית לשני אתרים. הפיצול יתרחש באופן שבו חלק מהעובדים ישארו במיקום המקורי וחלק יועברו למיקום נפרד ללא ממשק פיזי, כך שאם חלילה תתרחש הידבקות במיקום אחד, העובדים במיקום הנפרד יוכלו להמשיך לעבוד.
בשבוע שעבר ערך הפיקוח על הבנקים מפגש חריג עם נציגים מכל המערכת הבנקאית בישראל במטרה לבחון את היערכותם להמשכיות עסקית במציאות של התפרצות נרחבת של הקורונה בישראל. במקביל שלחה רשות שוק ההון מכתב לכל היו"רים בגופים המוסדיים ובו דרשה מהם לדון בעניין היערכותם בתוך שבועיים למקרה של התפרצות הקורונה ישראל, תוך זיהוי החשיפות לקורונה מזווית ההשקעות, הביטוח ומבטחי המשנה.