תוכן ממומן    

הדרכים היעילות ביותר למכור רכב לפירוק

צילום: freepik

לא מעט אנשים מגיעים לקצה הדרך עם הרכב שלהם, בין אם בהפתעה ובין אם בתכנון מוקדם, לא תמיד זו פעולה שקל לאנשים לבצע. הפרידה מהרכב הישן לא צריכה להיות מורכבת מידי אך היא מחייבת היערכות מוקדמת, לא רק רגשית, בעיקר טכנית. אז מהם השלבים שאתם צריכים לעבור כדי למכור את הרכב לפירוק בצורה היעילה ביותר? כל המידע בהמשך הכתבה.

איזה רכב יהיה מועמד טוב לפירוק?

לא כל רכב יהיה המועמד המתאים לפירוק ותתפלאו לגלות שגם רכבים ששווים 3,000 שקלים יכולים להימכר ולהמשיך להיות בשימוש על ידי אנשים אחרים. עם זאת, כאשר מדובר על רכב ישן מאוד שעושה לא מעט בעיות טכניות, יהיה קשה מאוד למכור אותו לאדם אחר ולישון אחר כך רגועים בלילה, מבלי לחשוש שהוא יבוא בתלונות על מצב הרכב.

אז סוג הרכב הראשון שיתאים לפירוק הוא רכב ישן עם הרבה תקלות, כזה שצריך לקחת פעמיים בשנה לטסט והעלויות שלו לא מצדיקות את אחזקתו. רכבים כאלה בדרך כלל עולים הרבה מאוד כסף ולא משתלם יותר להחזיק אותם, אך גם רכבים שהם גרוטאות ולא לוקחים אותם בכלל לטסט יכולים לשאת עלויות. רכבים שנמצאים במצב של גרוטאה – זאת אומרת שהם כבר שנים לא נוסעים והם עומדים בחניון ציבורי, בחניה ברחוב או בחנייה של הבית, יכולים לצבור קנסות מטעם הרשות המקומית. כמו כן, הם מהווים סכנה בטיחותית ורצוי להיפטר מהם.

עוד סוג רכבים שמתאימים לפירוק הם רכבים לאחר תאונה שנחשבים לטוטאל לוס. כן, רכב שאין לו כל יכולת לעלות על הכביש יכול להימכר לפירוק לחלפים וגם להיות שווה בין כמה מאות לאלפי שקלים, בהתאם למצבו, לשנתון שלו ולחלפים שנותרו בו שלמים.

איך עובד התהליך?

בשלב ראשון, עוד לפני שבכלל מתקשרים לחברה שמבצעת פירוק רכבים, יש לפנות למשרד הרישוי ולבצע ביטול לרישיון הרכב. לאחר מכן יש לבדוק שהרכב ריק מתכולה ושאין בו מסמכים, חפצים אישיים או דברים שנשכחו מאחור, אפילו כבלים להתנעת הרכב. בשלב הבא יש לבדוק מול חברות שעוסקות בתחום מי יכולה להציע את הצעת המחיר הטובה ביותר ולחתום איתה על העסקה.

מה כולל השירות?

שירות לקיחת הרכב לפירוק כולל את בחינת הרכב ומצבו, התשלום עליו וכמובן גרירתו מהמקום. במקרים רבים יהיה צורך לבצע את הגרירה ממקום ציבורי, למשל אחרי תאונה ממש מהכביש עצמו. רצוי לעשות זאת כמה שיותר מוקדם כדי להבטיח פינוי מהיר שלא יוביל להסתבכות מול משטרת התנועה. כמו כן, כדאי לדעת שהשירות כולל את מחיר ההובלה, זאת אומרת שבמידה והחברה אומרת לכם שהגרירה היא עליכם – דעו שברוב החברות מקובל שהגרירה מבוצעת על ידי החברה.

מה עוד צריך לדעת?

רגע לפני שאתם מעבירים את הרכב לפירוק וודאו שלקחתם את כל המסמכים, שביטלתם את הרישיון (וקיבלתם את ההחזרה הכספי היחסי עליו במהלך השנה) ושאין עיקולים או שעבודים על הרכב. מדובר על נושא קריטי כי הוא באחריות בעלי הרכב בלבד.

ומה לגבי התשלום?

בדרך כלל התשלום יהיה במזומן בזמן ביצוע העסקה. הקביעה איזה גובה תשלום יתקבל תלויה מאוד בגורמים שונים. אם למשל מדובר על רכב ישן וגרוטאה שאינה זזה אך עם חלפים ייחודיים שמאוד מבוקשים בתחום, יתכן ותוכלו לקבל עליו כמה מאות שקלים, לעומת זאת אם מדובר על מרצדס חדשה שעברה תאונה והיא טוטאל לוס, יכול שיהיו לה חלפים טובים שיהיו שימושיים והתשלום יהיה בהתאם לסוג המכונית ומחיר החלפים שלה.

לאן מגיעה המכונית ומה עושים איתה?

שוק החלפים למכוניות הוא אחד השווקים הגדולים במשק הישראלי. אנחנו מדינה של מכוניות, אנחנו מרגישים את הזה בפקקים כל יום, ולא תמיד יש או שהמוסכים רוצים לשלם עבור חלפים חדשים לגמרי. לעיתים קרובות הבחירה בחלפים במצב טוב מרכב שעבר פירוק יעשו את העבודה ברכב, יקלו על המוסך שכן ניתן למצוא חלפים כך במהירות, ויקלו גם על התשלום הסופי של לקוח הקצה במוסך. בסופו של דבר כולם מרוויחים מהשוק הזה – המוכרים שמסלקים את הרכב, הקונים שעושים רווח על הפירוק והמוסכים שיכולים להציע מחירים טובים יותר ללקוחותיהם.

ליצירת קשר בנושא מכירת רכב לפירוק לחצו >>>כאן