מובייל וגאדג'טים    

החידושים של אדובי: יצירת סרטוני אנימציה בקלי קלות ועיצוב במציאות רבודה

מעודכן ל-11/2019

בכנס MAX השנתי של החברה נחשפו פיתוחים מעניינים בתוכנות שהיו קיימות עד כה לצד תוכנות חדשות – למשל קובץ קול שבחיבור לציור הבסיסי ביותר יהפוך אותו לאנימציה

חברת Adobe (אדובי), שעומדת מאחורי חלק מכלי העריכה הגראפית ועריכת הוידיאו הפופולאריים בשוק, ערכה השבוע את כנס MAX השנתי שלה – שבו הציגה כמה פיתוחים מעניינים ביותר – הן בתוכנות קיימות שלה והן בתוכנות חדשות שיצרה. חלק מהכלים החדשים הן פרי שימוש באינטליגנציה מלאכותית ולמידת מכונה ככלים בעבודה הגרפית.

מוציאים לכם את המילים מהפה

אחד החידושים המעניינים ביותר שהציגה אדובי בנאום Sneaks, שבו מציגה החברה כמה מהפרויקטים החשאיים שלה והעתידניים שלה, הוא Sweet Talk. הכלי החדש של אדובי מאפשר למשתמשים לקחת דיוקן מצויר, לזהות את הפרצוף שבו ולהנפיש את הפרצוף והפה של אותו דיוקן באמצעות אלגוריתם בהתאם להקלטת קול שיבחר המשתמש.

לאדובי יש כיום כלי בשם Character Animator שיכול להגיע לתוצאה די דומה, אך מוגבל באנימציות שניתן לייצר בעזרתו, במיוחד בכל הקשור לאנימציה של הפרצוף וההבעות שניתן לייצר עם Sweet Talk. הכלי החדש של אדובי מנתח את הקול שאתם רוצים לשייך לציור ומשתמש באלגוריתמי אינטליגנציה מלאכותית כדי להנפיש את הראש ואת הפה של הדמות.

הצוות שמאחורי הפרויקט החדש כולל ארבעה חוקרים מטעם מחלקת המחקר של החברה, אחד מהם הוא ישראלי בשם אלי שכטמן. הם הזינו אלפי שעות וידאו של אנשים שדיברו מול מצלמה ביוטיוב, והמודל שלהם הלביש בצורה מוצלחת את הקול שלהם על הציורים – חלקם אפילו בסיסיים מאוד.

היתרון של הטכנולוגיה החדשה שהציגה אדובי  (אם אתם שומרי חוק) הוא בעובדה שמדובר באלגוריתם שמבוסס על זיהוי ציורים דו-ממדיים בעיקר ולא על תמונות של בני אדם – כך שהיא לא יכולה לשמש ליצירת DeepFake, שהפכו להיות פופולאריים ומסוכנים כאחד.

עיצוב במציאות רבודה – גם לחובבנים שבכם

מוצר נוסף שהוצג בכנס הוא Aero, כלי חדש לעיצוב גרפי במציאות רבודה, שאינו מצריך ידע כלשהו בתכנות ושיהיה זמין להורדה בחינם למכשירי iOS. הכלי החדש של אדובי מאפשר למשתמשים לייבא קבצי תלת-ממד מתוכנת העיצוב Dimension או שכבות (Layers) מפוטושופ ו-Illustrator.

מטרת התוכנה החדשה של אדובי היא ייצור חוויית עיצוב בתלת-ממד, גם למעצבים שאינם מנוסים בתחום, באמצעות עריכת סצנות במציאות רבודה בתוך האפליקציה – שתספק לכם הוראות שלב אחר שלב. המשתמשים ב-Aero יכולים לשלב אובייקטים תלת-ממדיים בנופים שהם רואים היישר ממצלמת האייפון שלהם, ולהוסיף אנימציות שיגיבו למגע.

מווידיאו לאנימציה ב'לייב'

אדובי גם הציגה בכנס לראשונה פיצ’ר חדש שעתיד להיכנס לתוכנת עיבוד הווידיאו שלהAfter Effects, שיכול לעקוב אוטומטית אחרי תנועות של בני אדם ולשייך אותן לאנימציה שהמשתמש בוחר מראש. הפיצ’ר, שזכה לשם GoFigureSneak, מזהה את התנועות שעושה בן אדם בווידיאו ומייצר 18 נקודות מעקב לאורך גופו – באזור הידיים, בית החזה והרגליים – שניתן להתאים לדמות המצוירת. מעין Motion Capture בסיסי.

הפיצ’ר החדש באפטר אפקטס יכול לשמש עורכים ויוצרי וידאו ליצירת אנימציה (די בסיסית) בקלות ובזריזות,

בדומה לתוכנה Adobe Character Animator. הפיצ’ר מבוסס על שימוש בפלטפורמת ה-AI של אדובי, סנסייי, שאומנה באמצעות סריקה של למעלה מעשרת אלפים תמונות, כדי לזהות נקודות מעקב על גוף בני האדם שבתמונות באופן מדויק ואוטומטי.

הפיצ’ר החדש יכול ליצור “מסכה” סביב הגוף שזיהה, מה שיכול לשמש בין השאר ליצירת אפקטים נוספים סביב הדמות – לביצוע Color Grading סביבה או יצירת אפקט “מצב פורטרט” עם הדגשת הרקע שמאחורי הדמות. יתרון נוסף של פיצ’ר הוא היכולת להשתמש בו לזיהוי אלמנט שאתם רוצים להסיר מווידיאו – כשהשטח הריק מתמלא בתוכן בהתבסס על האזור המקיף אותו.​

אדובי הציגה בכנס עוד כלים מעניינים, כולל אפליקציית צילום חינמית של פוטושופ המבוססת על בינה מלאכותית, שתהיה זמינה לשוק הרחב בעתיד. בנוסף השיקה אדובי פיצ’ר חדש ומעניין לתוכנה עריכת הווידאו שלה, Premiere Pro, שתיעזר ב-AI כדי לתת לכם את היכולת לשנות את יחס התצוגה של הווידאו שלכם, כמעטו בלי לאבד מידע.

מצא את הקול

החברה הציגה גם כמה כלים חדשים ומעניינים בתחום הסאונד, כמו Sound Seek שיעזור למצוא באמצעות למידת מכונה קטעים שתרצו להוציא לדוגמה מילות קריאה כמו “אה” ו”אמממ” שקוטעים את הרציפות (משאת נפשם של פודקאסטרים?). פשוט סמנו קטע אחד כזה והכלי החדש יזהה את כולם ויזרוק אותם מהקובץ. באדובי הציגו גם כלי בשם Awesome Audio שאמור לעזור לכם לשדרג בקלות קטע קול שנשמע חובבני או פשוט לא מוצלח ולגרום לו להישמע מקצועי. הכלי החדש יציע כפתור שיאפשר למשתמשים לעשות “Awesomize” לקובץ ולשדרג אותו.

האפליקציות שמשדרגות את הוואטסאפ

גוגל מאפשרת ליצור אפליקציית למידת מכונה בלי ללמוד לתכנת