חדשות    

הנסיך הסעודי נחשד בפריצה לטלפון של ג'ף בזוס

לא רק בני גנץ.  מחלקת הסייבר של וושינגטון, שמייסד ומנכ"ל אמזון ג'ף בזוס שכר במיוחד,חושדת שהטלפון שלו נפרץ ב-2018  מחשבון הוואטסאפ המקושר לנסיך הסעודי מוחמד בין סלימן. כך לפי מקורבים שדיברו עם הגרדיאן ועם הפיינשל טיימס. באותה שנה נרצח כתב של הוושינגוטון פוסט, בבעלות בזוס, בסעודיה, וההאשמות הובילו לממלכה.

לפי דיווח של חברת הייעוץ FTI ברמת ודאות סבירה עד בינונית הטלפון נפרץ זמן קצר לאחר קבלת קובץ וידאו מחשבון המקושר לנסיך במבצע שבו זלג מידע במשך חודשים.

לפי המקורב, גורמים באו"ם נחשפו לדוח המקוצר של חברת הייעוץ ומצפים להודעה הרשמית על הממצאים עד רביעי הקרוב.

הנסיך כמובן מכחיש את ההאשמות. "ההאשמות של כמה גורמים בתקשורת שהממלכה הסעודית עומדת מאחורי הפריצה לטלפון של בזוס הן אבסורדיות", נכתב בציוץ של השגרירות הסעודית בארצות הברית. "אנחנו קוראים לחקירה של ההאשמות, כך שנהיה חשופים לכל העובדות".

מאמזון לא נמסרה תגובה. לפני שנה האשים בזוס  שהמו"ל של נשיונל אינקויירר סוחט אותו כדי שלא יפרסם תמונות מביכות מהרומן שהוביל לגירושיו של בזוס. בזוס, שהוא גם מבעלי הוושינגטון פוסט כזכור, רמז על הקשר בין סעודיה למו"ל. לאחר חודש מצאו חוקרים כי הפריצה לטלפון נעשתה מסעודיה וחומר פרטי זלג, אך לא עלה קשר ישיר לנסיך הסעודי.

בשנה שעברה דווח בתקשורת העולמית כי אחיה של המאהבת של בזוס וחברתו בהווה לורן סנשז מכר את הודעות הטקסט  והתמונות לצהובון הנשיונל אקויירר. האח הכחיש את ההאשמות וטען שמדובר בשמועות בלבד. האח הכחיש אומנם שמכר תמונות אינטימיות אך לא הגיב לשאלה אם מכר תמונות והודעות למגזין.

גירושי בזוס, היקרים מאז ומעולם: מקנזי בזוס תקבל מניות בשווי 35 מיליארד דולר

בעקבות ההתקפה על סעודיה צפויה פרמיית סיכון על הנפט