שוק ההון    

הפסדים: אל על הפסידה 32 מיליון דולר

אל על הפסידה 32 מיליון דולר ברבעון הרביעי ו-52 מיליון דולר ב-2018 כולה 

אל על הפסידה 32 מיליון דולר ברבעון הרביעי ו-52 מיליון דולר בכל השנה. ההפסדים נבעו מעלייה במחיר הנפט ומהוצאות חכירות מטוסים ושכר, וכן התחרות הגוברת בשמים הפתוחים.  כך עולה מפרסום הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2018 והשנה כולה.

גם רכישת מטוסי הדרימליינר (בואינג 787) הקשתה על החברה בגין הלוואות בהיקף גבוה – יתרת ההלוואות של החברה תעמוד בסוף 2019 על 910 מיליון דולר, עם החזר שנתי צפוי של 174 מיליון דולר (59 מיליון דולר מתוך הסכום יתפרש באמצעות מימון מחדש). בשל הדרך שבה לוקחת אל על את ההלוואות, היתרה אף תעלה בשנה הבאה למיליאדר דולר, אך ההחזר ירד ל-129 מיליון דולר, והוא ירד בהדגה בהמשך עד ל102 מיליון דולר בשנת 2025.

במהלך 2019 תקלוט אל על 7 מטוסי דרימליינר נוספים (אחד מהם כבר בידיה), שיצטרפו ל-7 מטוסים שכבר נקלטו בחברה בשנה וחצי האחרונות. ב-2020 תשלים את ההצטיידות עם קליטה של 2 מטוסים נוספים.

כמו כן  ההכנסות ירדו ב-3.7% רבעון הרביעי ל-439 מיליון דולר, לעומת 512 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2017. ב-1017 ה רווח השנתי שלה נחתך ביותר מ-90% והסתכם בכ-5.7 מיליון דולר. ואילו בשנת 2018 כולה גדלו ההכנסות ב-2.1% ל-2.14 מיליארד דולר, בהשוואה להכנסות ב-2017.

גם את  הרבעון השלישי של השנה סיכמה חברת התעופה במגמה שלילית, לאחר שירדה ב-15% ברווח הנקי שלה, שהסתכם בכ-42 מיליון דולר. ברבעון השלישי הגדילה אל על את הכנסותיה בכ-2% ל-642 מיליון דולר, אבל הרווחים הגולמי והתפעולי שנחקו.

עלות שכרו של מנכ"ל החברה, גונן אוסישקין, ב-2018 הסתכמה ב-2.8 מיליון שקל, בעוד שעלות שכרו של היו"ר, אלי דפס, הייתה מיליון שקל.

אל על נכנעת לטייסים – מספקת להם תוספת שכר של 100 מיליון שקל; שכר טייס – 620 שקל לשעה

אל על – הרווח ממשיך לרדת;;אנחנו מתמודדים מול אתגרים;