הראל פיננסים: "מדד תשומות הבניה יירד באוגוסט עד אוקטובר ב-0.1%"
חדשות    

הראל פיננסים: "מדד תשומות הבניה יירד באוגוסט עד אוקטובר ב-0.1%"

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מפרסם סקירה מאקרו כלכלית שבועית, ומעריך כי מדד תשומות הבנייה יירד באוגוסט עד אוקטובר ב-0.1%

מדד תשומות הבניה המעודכן

 

עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים, מפרסם סקירה מאקרו כלכלית וכותב: "על רקע המשך ירידת מחירי הדלק והחשמל ותוכניות הממשלה השונות להורדת יוקר המחיה אנחנו מעדכנים את תחזית האינפלציה כלפי מטה. על פי התחזית הראשונית: מדד אוגוסט יישאר ללא שינוי (ירידה בדלק, בתקשורת, ובאגרה שיקוזזו עם העלייה העונתית בסעיף הדיור והתרבות והבידור), מדד ספטמבר צפוי לרדת ב-0.4 אחוז (עונתיות של מינוס 0.2% בנוסף להפחתה המתוכננת של כ-7% במחיר החשמל) ומדד אוקטובר צפוי לעלות ב-0.2 אחוז. האינפלציה ב-12 החודשים הבאים צפויה לעמוד על כ-0.8 אחוז – מעט נמוך מהגבול התחתון של יעד בנק ישראל, ותמשיך לתמוך בריבית נמוכה".

עופר  קליין וכלכלני הראל פיננסים מעריכים כי מדד תשומות הבנייה יירד באוגוסט עד אוקטובר ב-0.1%. במקביל להערכה זו, מעדכנים כלכלני הראל כי מדד המחירים לצרכן בתקופה זו (שלושה חודשים) יירד ב-0.2%. כמו כן, מעריכים בהראל כי סעיף הדיור שבמדד המחירים לצרכן יעלה בחודשים שבין יולי לאוקטובר ב-0.4% וגם מדד מחירי דירות בבעלות הדיירים יעלה ב-0.5%.

 

מדד תשומות הבנייה הצפוי - הראל פיננסים

מדד תשומות הבנייה הצפוי – הראל פיננסים

קליין מתייחס גם לשווקים העולמיים וכותב: "בחו"ל – נמשיך לראות תנודתיות גבוהה בשווקים בסין. האינדיקאטורים הכלכליים שפורסמו השבוע היו מעורבים; ב-12 החודשים עד יולי גדל הייצור התעשייתי ב-6 אחוזים, מתחת לצפי. לעומת זאת המכירות הקמעונאיות גדלו ב-10.5 אחוזים, קרוב לצפי".

בהראל פיננסים מציינים כי "ביום שלישי שעבר הודיע הבנק המרכזי בסין על הגמשת שוק המט"ח; במקום ששער תחילת היום יקבע באופן שרירותי על ידי הבנק המרכזי, החל מיום שלישי שער היואן בתחילת כל יום, יהיה שער הסגירה של יום האתמול (רצועת השתנות של 2 אחוזים נותרה ללא שינוי).  בתגובה נרשם פיחות של היואן מול הדולר בכ-3.3 אחוזים תוך יומיים.המהלך ביום שלישי מגיע כחלק מתהליך מתמשך ועל רקע בקשה שהגישה סין לפני כשנה לקרן המטבע הבינלאומית, לצרף את המטבע הסיני לרשימת המטבעות המוכרים כ"מטבע רזרבה" של קרן המטבע (המטבעות ב-SDR). קרן המטבע הודיעה לסין שעל מנת לקבל סטאטוס של "מטבע רזרבה", נדרשת הגמשה נוספת בשוק המט"ח. ועל כן, קרן המטבע בירכה על הודעת הבנק המרכזי הסיני מיום שלישי".

"להערכתנו, בהתחשב בכך שישנן רפורמות והתפתחות רגולטורית בשווקים הפיננסיים בסין, אך טבעי שנמשיך לראות גם בעתיד תנודתיות גבוהה יחסית בשווקים בסין. כל עוד הסביבה הכלכלית העולמית שברירית והשוק ימאן להפנים את השינויים המבניים בסין המשקיעה כיום פחות בתשתיות ובהגדלת ייצור, ומנסה יותר לתמוך בהגדלת ענפי השירותים בכלכלה – תימשך גם תגובתיות היתר לסין בשווקים בעולם", כותב קליין בסקירתו.