כלכלה שיתופית    רכב ותחבורה    

השכרת רכבים מאנשים פרטיים – מעכשיו בתל אביב; כמה זה עולה?

מעודכן ל-03/2019

עולם הרכב משתנה. הרכבים החשמליים הולכים ותופסים נתח שוק משמעותי יותר, והרכב האוטונומי צפוי לשנות את התחום. בינתיים יש מהפכה – רכבים שיתופיים. אנשים יכולים לנסוע עם אנשיים אחרים (אובר), אנשים יכולים לשכור מאנשים אחרים – טורו.

טורו היא  ה-Airbnb של המכוניות. החברה שהוקמה ב–2009 מאפשרת השכרת רכבים מאנשים פרטיים. כן, אם אתם לא צריכים את הרכב שלכם בסופ"ש, או דווקא בימים ושעות מסוימות, אתם יכולים להשכיר אותו – לא טריוויאלי. לפעמים אנחנו רוצים את הרכב שלנו רק לעצמנו – אבל אתם יכולים לקבל על זה כסף לא רע. אז במחשבה עמוקה, נראה שזה יכול להיות גם סוג של להיט.

טורו שהוקמה בשם (Relay Rides) ושינתה את שמה לטורו ב–2015, פועלת בערים הגדולות בארה"ב, קנדה, גרמניה, בריטניה ומקומות נוספים. החברה גייסה מעל 200 מיליון דולר, בין היתר מקרן ההון סיכון של גוגל.

השירות של טורו כולל 9 מיליון אנשים ברחבי העולם  – הצמיחה שלה היא סדר גודל של 30%-40% בשנה.

טורו עושה סוג של פיילוט בישראל – בתל אביב. ניתן להירשם לשירות הזה דרך האתר שלה. מדובר בהכנסה נחמדה – אתם יכולים להשכיר את הרכב שלכם כשהמחיר צפוי להיות סדר גודל של 200-300 שקלים ליום – תלוי כמובן בסוג הרכב. למשכירים זה נהדר, וגם לשוכרים שנהנים משכירות מוזלת ביחס לחברות להשכרת רכב.

טורו לא לבד. היא אמנם הגדולה בתחום, אבל חברות הרכב דולקות בעקבותיה. גם ג'נרל מוטורס (GM) השיקה פיילוט שמאפשר לבעלי מכוניות להשכיר אותן. החברה מפעילה את הפיילוט דרך חטיבת שיתוף המכוניות מייבן (Maven).

בעלי מכוניות של GM יכולים להציע אותן בפלטפורמה של מייבן ולהשכיר אותן לנהגים אחרים, כשההכנסות יתחלקו בינם לבין החברה.  מבחינת ג'נרל מוטורס מדובר על מהלך דרמטי, אחד מהמהלכים שאמורים להפוך את החברה מיצרנית רכב לספקית פתרונות תחבורה.

אובר מתקדמת להנפקה בוול-סטריט; השווי – מעל 120 מיליארד דולר

תחבורה שיתופית – גט התחילה, איך זה יתקדם?