חדשות    

וואוי פותחת בארץ חנות ציוד ותחזוקה למתקנים סולאריים

Pixabay

על רקע החרם נגד וואי בעולם נודע כי נציגות מקומית של החברה תמכור ציוד ושירותי תחזוקה למתקני קרקע סולאריים

בעוד תאגיד הענק הסיני וואווי  סובל מחרמות בארצות הברית, בישראל דווקא מקבלים את פניו.ו ואי פתחו נציגות מקומית שתמכור ציוד ושירותי תחזוקה לחברות הפועלות ומקימות מתקני קרקע סולאריים לייצור חשמל. עוד וואווי מתכוונת לפנות לגופים שכבר פועלים בשטח וגם לחברות המתמודדות במכרזי רשות החשמל, שיצאו לאחרונה לדרך להקמת שדות סולאריים.

בחברה בעיקר ימכרו ממירי מתח החיוניים למתקן סולארי.אלו ממירים את  האנרגיה שמייצר הפאנל הסולארי מהשמש לחשמל  ומזרימים למערכת. לפי וואווי,  הציוד שלה מאפשר הפקה גבוהה יותר של חשמל באמצעות שליטה ובקרה מתוחכמים יותר. את ואווי מייצגת בישראל חברת זינג אנרג'י.

החרם על וואי

הכניסה של הסינים לתחומי התשתיות בישראל לא עברה בשקט אצל גורמים ארה"ב. זו שלחה יותר ממסר אחד עד כמה היא לא מרוצה מכך שחברות ממשלתיות סיניות עושות עסקים בישראל. הרקע  הוא שבחודש שעבר הודיע הבית הלבן שוואווי, יחד עם 70 חברות סיניות, תתווסף לרשימת החרם שמגדירה עם מי אסור לגורמים אמריקניים לבצע עסקאות. זאת בטענה שהחברה מהווה "סיכון לביטחון הלאומי של ארה"ב.

בינתיים נודע כי אינטל, קוואלקום, מיקרון ו-On טכנולוגיות, הן רק חלק מהחברות האמריקאיות שחזרו למכור מוצרים לוואווי על אף החרם.  אלו מצאו פרצות בצו איסור המכירה – ביניהן הגדרת מוצרים מסוימים כפיתוחים תוצרת חוץ, מה שמאפשר מכירה לוואווי כל עוד היקף הטכנולוגיה האמריקאית המובהקת בהם נמוך מ-25% מהמוצר. בין היתר, מדובר במוצרים כשבבים וחומרה אחרת, תוכנות ואף ידע ומסמכים טכניים.

גוגל מחרימה את וואווי

כמה עולה פאנל סולארי ואיך מרוויחים מזה

האם אילת תהפוך לעיר הסולארית הראשונה בישראל?