שוק ההון    

ורינט – האם המחיר עדיין אטרקטיבי?

דן בודנר

מניית ורינט עלתה בשנה האחרונה ב-20% למעל 50 דולר, אבל באופנהיימר סבורים שהמחיר עדיין אטרקטיבי.

"בשבוע שעבר ערכנו מפגש עם דן בודנר, מנכ"ל חברת ורינט (סימול: VRNT), המדורגת Outperform עם מחיר יעד של 58$", כותבים האנליסטים של אופנהיימר, "ורינט נמנית על רשימת המומלצות Top Ideas.

"חברת ורינט הנה אחת מחברות הטכנולוגיה הוותיקות בקרב הישראליות הנסחרות בחו"ל, ומתחרה בחברת נייס (NICE) בתחומי האנליטיקה וביג דאטה. יחד עם זאת, למרות שבעבר היה דמיון רב בפעילות של שתי החברות, כעת נפרדו דרכן, כאשר נייס התמקדה בשוק הארגוני תוך דגש על תחום הענן, ואילו ורינט המשיכה לפעול בשני תחומים (הארגוני והביטחוני), עם צמיחה נאה בכל אחד מתחומי פעילותה לצד שיפור ברווחיות. בעדכון זה, אנו מסכמים את התובנות העיקריות בנוגע לפעילות ורינט ואת הרשמים שעלו מהמפגשים שערכנו, ומעריכים כי החברה אמורה להמשיך במסלול צמיחה ומגלמת עדיין פוטנציאל ניכר להצפת ערך.

 "חברת ורינט (סימול: VRNT) הנה אחת ממובילות הטכנולוגיה ישראלית, שנוסדה ב-1994 כחטיבה בחברת קומברס והונפקה בתור חברה עצמאית ב-2002. החברה מפתחת פתרונות תוכנה לניתוח דאטה, וידאו וקול ופונה לשני שווקים – השוק הארגוני, בו משרתת כ-10,000 גופים ומסייעת להם בשיפור תהליכי עבודה ושירות מול לקוחות קצה, והשוק הביטחוני, בו פועלת מול כ-450 מוסדות ביטחוניים במגוון מדינות, ומספקת פתרונות ללחימה בטרור ובמתקפות סייבר. החברה מעסיקה כ-5,700 עובדים, וצפויה להציג בשנה החולפת (שנת 2019 שהסתיימה בינואר וטרם פורסמה) הכנסות של כ-1.24 מיליארד דולר, צמיחה שנתית של כ-8%, עם רווח נקי על בסיס Non-GAAP של 3.15$ למניה (צמיחה שנתית של 12%). בתחזית שכבר ניתנה לשנה הקרובה (שנת 2020 הפיסקלית) צופה הנהלת ורינט הכנסות של 1.345 מיליארד דולר, צמיחה של 8.5%, עם רווח נקי Non-GAAPשל 3.50$ למניה, צמיחה שנתית של 11% (ר' גרפים).

 

התנהגות הכנסות ורווח למניה של חברת ורינט בשנים האחרונות (השנה הפיסקלית מסתיימת בינואר)

 

                                                    מקור: Verint

 

"חברת ורינט נחשבה בעבר בתור מקבילה של נייס, כאשר שתי החברות הישראליות פעלו בעבר בשווקים דומים, בתחום הארגוני (עם דגש על מרכזיות שירות – Call centers) ובתחום הביטחוני. במהלך העשור האחרון נפרדו דרכן: נייס בחרה למכור את פעילותה בתחום הביטחוני ולחזק את תחום הענן בפעילותה האירגונית (עם רכישת InContact וחברות נוספות ופיתוח פתרונות לסביבת הענן) ואילו ורינט המשיכה בדרכה, עם שילוב בין שתי חטיבות – הארגונית (המכונה Customer Engagement) והביטחונית (המכונה Cyber Intelligence).

 

חטיבת Customer Engagement

 

"החטיבה הארגונית Customer Engagement (CE) המציגה הכנסות של כ-800 מיליון דולר (כ-65% מסך הכנסות ורינט) עם שיעור רווח תפעולי של כ-25% ושיעור EBITDA של כ-29%, הנמצאים במגמת השיפור. החטיבה מעסיקה כ-3,000 עובדים ומספקת פתרונות לקהל רחב של כ-10,000 ארגונים, כולל 90% מארגוני Fortune 500. החטיבה פועלת בעיקר מול ארגונים גדולים, המהווים כ-85% מסך הכנסותיה, ומספקת כ-30 מוצרים שונים, כולל פתרונות ניהול תשתיות מרכזי השירות, אוטומציה ו-CRM. בתמהיל הכנסות של חטיבת CE, כ-60% הנם חוזרות (40% בגין הכנסות מתחזוקה וכ-20% בגין פעילות הענן ההיברידי), כ-25% מהכנסות הנן בגין רשיונות תוכנה, והשארית של 15% מהכנסות בגין שירותי ייעוץ. למעט חלק מהכנסות הייעוץ, שאר פעילות חטיבת CE מתאפיינת ברווחיות גולמית גבוהה, ובכך החטיבה הארגונית כולה נהנית משיעור רווח גולמי של כ-70%, המאפשר מנוף תפעולי ניכר.

 

                                                                        מקור: Verint

 

"במפגש עם ורינט, היה חשוב להבין את נקודות החוזק של החברה מול NICE מתחרתה. לדברי מנכ"ל ורינט, היתרון של ורינט הוא באספקת פתרונות CRM בנוסף לפתרונות התשתית, פעילות שהתחזקה בעקבות רכישת חברת Kana שבוצעה לפני חמש שנים. שוק ה-CRM מהווה הזדמנות של כ-20 מיליארד דולר, אם כי מדובר בשוק תחרותי, בו פועלות חברות ענק כמו אורקל ו-SAP. הנהלת ורינט מעריכה כי התמחות בתחום ה-call center מאפשרת לה יתרון תחרותי מול הגדולות, וציינה התקדמות בעיקר בשוק הארגונים הגדולים, בין השאר לאור המעבר לסביבת הענן. הנהלת ורינט מעריכה כי היא מגדילה את נתח השוק בקרב הארגונים הגדולים (Enterprise), ואילו נייס חזקה בעיקר בשוק הארגונים הקטנים והבינוניים (SMB), שוק שנמצא במצב מתקדם יותר בתהליכי המעבר לענן. נציין כי בדוחות האחרונים של נייס, שפורסמו בסוף השבוע שעבר, חלה צמיחה גבוהה של כ-32% בפעילות הענן, לצד חולשה במכירת מוצרים מסורתיים.

 "אסטרטגיית צמיחה בשוק ה-SMB עבור ורינט היא לעבוד באמצעות שותפויות, כגון חברת Five9 (FIVN), המתחרה בנייס בתחום ה-SMB, או חברות תשתית גדולות כמו Cisco ו-Avaya. פעילות זו מהווה כאמור נתח קטן של כ 15% בתמהיל הכנסות חטיבת CE של ורינט, ומציגה צמיחה בקצב שנתי של כ-10%, עם שיעורי רווחיות גבוהים.

במחקר חברת Gartner שפורסם לאחרונה (ר' גרף בהמשך), צויינו הן נייס והן ורינט במקומות המובילים בדירוג פתרונותיהן לשוק ה-WEM (ראשי תיבות של Workforce Enterprise Management), מצב שתומך בתיזת ההשקעה חיובית לגבי שתי החברות, המומלצות שתיהן Outperform באופנהיימר. אנו סבורים כי שתי החברות ימשיכו במסלול צמיחה מואצת בתחום הארגוני, כאשר פעילות נייס תהיה מושפעת במידה רבה מתהליכי יישום פתרונות הענן בשוק ה-SMB, ואילו פעילות ורינט תמשיך ליהנות מיישום פתרונות ביג דאטה ואוטומציה בקרב הארגונים הגדולים, וממעבר לענן ההיברידי. הנהלת ורינט הדגישה את נושא האוטומציה והרובוטיקה (RPA – ראשי תיבות של Robotic Process Automation) בתור מנועי צמיחה עתידיים, וציינה את המומנטום החיובי בעסקאות M&A בתחומי פעילותה, לדוגמה את רכישת חברת Qualtrix על ידי חברת SAP בעסקת ענק של כ-8 מיליארד דולר, המשקפת מכפיל הכנסות של 20 (!).

 

 

 חטיבת Cyber Intelligence

 "החטיבה הביטחונית Cyber Intelligence (CI) המציגה הכנסות של כ-440 מיליון דולר (כ-35% מסך הכנסות ורינט) עם שיעור רווח תפעולי של כ-13% ושיעור EBITDA של כ-15%, שיעורי רווחיות נמוכים בהשוואה לחטיבה הארגונית, מצב שנובע מאופי פרוייקטלי של פעילות חטיבת CI. בחטיבה זו מספקת ורינט פתרונות סייבר לכ-450 סוכנויות ביטחוניות בכ-100 מדינות ברחבי העולם. תמהיל ההכנסות הגיאוגרפי של חטיבת CI   מוטה המדינות המתפתחות, האחראיות על כמחצית מהכנסות החטיבה, עם נתח של כ-30% באירופה וכ-20% בצפון אמריקה. נתח גדול של השווקים המתעוררים בתמהיל הכנסות החטיבה הביטחונית מוביל היסטורית לתנודתיות רבה בפעילות זו.

"נזכור כי בשנת 2015 הציגה פעילות ורינט היחלשות ניכרת, המלווה בירידה חדה במחיר המניה משיא של 65$ שטרם חזרה אליו לשפל של כ-30$. הדבר נבע מדחיית פרוייקטים רבים בשווקים המתעוררים עקב אילוצים תקציביים (החברה מתמחרת את הפרוייקטים בדולריים, אך תקציבי לקוחותיה במדינות המתפתחות נקובים במטבע מקומי, כשחלק מהמטבעות חוו ירידות חדות לפני מספר שנים). בשנים האחרונות ניתן לראות התאוששות הן בתקציבי הסייבר ברחבי העולם והן במטבעות השווקים המתעוררים, והדבר מספק רוח גבית הן לצמיחה בהכנסות החטיבה הביטחונית של ורינט (צמיחה של כ-10% בשנה האחרונה) והן לשיפור בשיעורי הרווחיות. להערכת החברה, קיים עדיין פוטנציאל ניכר להמשך השיפור ברווחיות חטיבת CI, בשל הורדת רכיב החומרה (בעל רווחיות נמוכה) ועליה במחזור הכנסות.

 "מנוע צמיחה חשוב נוסף עבור חטיבת CI הוא פעילותה בתחום האזרחי, המהווה נתח של כ-15% בתמהיל הכנסות החטיבה וצומח בקצב דו-ספרתי. מדובר בפתרונות אבטחה ברשות קמעונאיות (לשם מניעת גניבה) ובחברות רבות לשם מניעת ריגול תעשייתי או פעילות זדונית אחרת (לדוגמה, מכירת תרופות מזוייפות של חברות פארמה גדולות). 

                                                                        מקור: Verint

 

"במהלך המפגשים עם הנהלת ורינט עלתה שאלה בנוגע לסינרגיות בין שתי החטיבות העסקיות ואפשרות למכירה או לספין אוף של הפעילות הביטחונית, בדומה למהלך שבוצע על ידי נייס בזמנו. הנהלת ורינט פוסלת בשלב זה את מהלך הפיצול, כאשר ציינה סינרגיות בפן הטכנולוגי ומו"פ. החברה צופה צמיחה בשתי החטיבות העסקאיות בשנים הקרובות, ומעריכה כי פעילותה הביטחונית נסחרת בחסר לשווייה ההוגן, בדומה למכפילי חברות מסורתיות בענף הביטחוני, בעלות שיעורי צמיחה ורווחיות נמוכים. הנהלת ורינט ציינה את ההנפקה הצפויה בשנה הקרובה של חברת הסייבר Palantir בתור קטליזטור אפשרי לשיפור סנטימנט המשקיעים לגבי התחום הביטחוני הרלוונטי עבורה. במקביל, החברה בוחנת אפשרויות M&A בשתי החטיבות העסקיות, תוך שמירה על משמעת של רווחיות ועל פרופיל איתנות פיננסית חיובי. לחברה קופת מזומנים של כ-403 מיליון דולר כנגד חוב של 775 מיליון דולר, מכפיל חוב נטו ל-EBITDA של 1.15 (לפי תחזית הקונצנזוס לשנת 2019 הפיסקלית), מצב המאפשר פעילות בתחום ה-M&A.

 "ממפגשים שערכנו עם מנכ"ל ורינט, לראשונה מזה שנים רבות, עולה תמונה מעודדת של צמיחה בשתי החטיבות העסקיות של החברה, במקביל לשיפור ברווחיות ובמאזן. מתחילת השנה הציגה מניית VRNT התאוששות מרשימה, עם עליה של למעלה מ-20%, אך עדיין מתומחרת בחסר לעומת מתחרתה NICE ולעומת חברות תוכנה בעלות שיעורי צמיחה דומים. מניית VRNT  נסחרת במכפיל רווח של 14.9 ובמכפיל EV/EBITDA של 11.7 לתחזיות השנה הקרובה, זאת בהשוואה למכפילי רווח ו-EBITDA  של 22 ו-14 בהתאמה של מניית NICE ומכפילים של 23 ו-15 במגזר התוכנה שלS&P500. אנו סבורים כי המשך השיפור בפעילות ורינט, דוחות החברה שאמורים להתפרסם בסוף חודש מרץ וחשיפה מוגברת בפני קהל המשקיעים הנם הגורמים שיובילו להצפת ערך במניה, שהצטרפה לאחרונה לרשימת המומלצות של אופנהיימר – Top Ideas".

אופנהיימר מעלים המלצה לנייס – מחיר יעד 125 דולר

אופנהיימר על לייבפרסון – מעלים מחיר יעד ל-31 דולר

 

חיסכון לכל ילד – מה זה? ואיך תבחרו חיסכון מתאים?

 

ככה תשקיעו את הכסף שלכם לבד…

 

השקעה במניות או השקעה בדירה – מה עדיף?