רכב ותחבורה    

טסט לרכב – כמה עולה ואיך לקצר הליכים

מעודכן ל-10/2019

אם יש לכם רכב, בכל שנה אתם מקבלים את ההודעה החוזרת שצריך שוב לעשות טסט לרכב.  מחיר הטסט נקבע לפי סוג הרכב ושנת הרכב. כדי לחסוך הליכים עדיף לשלם באתר משרד הרישוי  ולא בדואר או בטלפון, מה שיאריך את ההליך הארוך גם ככה. לאחר מכן תקבלו הודעה בדואר ממשרד הרישוי שעליכם להגיע לאחד ממכוני האישור בארץ. אם לא קיבלתם מכתב כזה תוכלו לפנות לאחת מעמדות שירות העצמי האוטומטיות של משרד התחבורה, ולשלם בהן בכרטיס אשראי על שם בעל הרכב. העמדות מפורסמות באתר משרד התחבורה. גם רשימת מכוני הרישוי מפורסמת באתר משרד התחבורה.

מה בודקים בטסט לרכב ואיך להתכונן

יש כמה פריטים שבודקים בטסט לרכב, ולכן יש להיות מוכנים מראש. קודם כול בודקים מנורות:  עוד לפני שאתם מגיעים לטסט  בדקו שכל המנורות דולקות, כולל מנורות האיתות והבלימה. כדאי להיזער במישהו שיבדוק בזמן שאתם מכוונים את האורות.

דבר נוסף שבודקים הוא המגבים. גם כאן  זה מאוד פשוט, מפעילים את המגבים ובודקים. אולי הטסט לא ייערך  ביום גשם אבל ביום כזה לא תרצו להיתקע בלי מגבים. גם את ההגה בודקים. ההגה קל מדי או אולי דווקא קשה מדי? במקרים כאלו ההגה דורש תיקון. גם הצמיגים חשובים: יש בהם סדקים? חורים? פגמים אחרים? ומה לגבי לוחיות הרישוי? המספרים ברורים? אם לא אפשר לעבור עליהם בדיו שחור כדי שלא תצטרכו להחליף לוחית בתשלום נוסף. חוץ מזה בדקתם שיש לכם את כל ציוד החובה לרכב: צמיג רזרבי, ג'ק, משולש אזהרה, אפוד זוהר ופח אשפה?

יש דברים שקשה לבדוק יותר בבית או לפחות ולתקן, לכן אפשר להיעזר בבדיקה של מוסך לפני טסט לרכב, בדיקה כזו אומנם עולה 200-400 שקל, ויקרה מהאגרה החוזרת על טסט נוסף, אך יכולה לחסוך זמן ועצבים. כמובן שאם מתגלים תיקונים משלמים לפי התיקון. המוסך טוב לבדיקות כמו מערכת הפליטה  הבודקת אם אתם עומדים בתקני המזהמים המחמירים, מערכת הבלמים וכיוון גלגלים.

כל כמה זמן עושים טסט לרכב

לרוב טסט עושים כאמור בכל שנה, למעט בשנה הראשונה אך גם בשנה הראשונה משלמים את האגרה. אם הרכב בן מעל 19 שנה נערך הטסט פעמיים בשנה. עם זאת, ברכב אספנים שוב עורכים טסט רק פעם בשנה

מה צריך להביא לטסט לרכב

במכון הרישין תצטרכו להראות רישיון, את הביטוחים, את אישור התשלום, תעודת זהות וייפוי כוח אם אתם מבצעים את הטסט עבור מישהו אחר.

כמה עולה טסט לרכב

העלות הראשונית של טסט לרכב היא 96 שקל, הכוללת את מחיר הטסט, בדיקת זיהום האוויר ומספר קילומטרים. אגרת בדיקת הרישוי לרכב  פרטי, מונית ורכב מסחרי עד 8,000 ק"ג תעלה 63 שקל נוספים.  בדיקה חוזרת תעלה עוד 20 שקלים. אם הרכב מסוג דיזל תשלמו  103 שקל, 103 שקל זה  גם הסכום שתשלמו על על רכב מסחרי מעל 8,000 ק"ג. טסט לאופנוע 33 שקל ו-15 שקל לבדיקה חוזרת. מחיר בדיקת רכב  פרטי לפני קנייה:  500-400  לרכב פרטי, 800-500 לרכב מסחרי,

מה עושים אם הרכב לא עבר טסט

אם הרכב לא עבר טסט, יישלחו אליכם רשימת כל הליקויים שצריך לתקן ברכב והתאריך. אם התאריך עבר, ניתנת הארכה של שבוע. כדאי לפנות מיד למוסך. אז חוזרים למכון הרישוי  שבו נעשה הטסט, שם בודקים את הקבלות מהמוסך וכן בודקים שוב את התיקונים מהתחלה. לאחר שיאושר שהליקויים תוקנו תקבלו מדבקה, עם התאריך לטסט הבא, שאותה תצטרכו להדביק על השמשה הקדמית. זהו, המפתחות בפנים

אחזקת רכב – כמה זה עולה?

המלחמה בגירעון: ביטול ההטבה על היברידיות ואגרת גודש

יבואני הרכב נכנסים לתחום הליסינג הפרטי – האם זה משתלם?