חדשות    

יבוא מקביל לרכבים – התחרות גדלה

ההקלות ביבוא המקביל פותחות פתח למותגים חדשים,  מקצתם ביבוא  ומקצתם ביבוא דרך יבואני הרכב הוותיקים. ברשימת יבואני הרכב 2020 אנחנו מגלים שמות חדשים.

הרשימה כוללת את כל מותגי הרכב השונים בכל סוגי היבוא. הרשימה החדשה כוללת  בעיקר מותגים סיניים, ותחרות חדשה על יבוא יונדאי, מרצדס והונדה.

סוגי היבוא בישראל הם יבואן רכב וותיק, שרוכש את המכוניות ישירות מיצרן הרכב; יבואן עקיף, שרוכש את המכונית מסוכנות בחו"ל; ויבואן רכב זעיר, שעוסק ביבוא אישי של רכב – בדרך כלל דגמי יוקרה – לבקשת לקוחות. יש גם יבוא אישי  פרטני
 לפי הנתונים של התנועה לחופש המידע, במהלך המחצית הראשונה של השנה הגיעו ארצה 1,988 מכוניות ביבוא מקביל. לפי הערכות, השנה הנוכחית צפויה להסתיים עם רישום של כ־4,200 מכוניות ביבוא מקביל.

לפי הרשימה סוכנות אוטומקס, אחת היבואניות המקבילות הגדולות בישראל, תחל בקרוב ביבוא מסודר של יונדאי. כמו כן אוטומקס  תחל ביבוא רכבי פולקסווגן. בכך תהפוך אוטומקס ליבואנית המקבילה הראשונה המייבאת ארצה מכוניות ביבוא מקביל מתוצרת היצרנית הגרמנית.

עוד תגדיל את ההיצע איילון מוטורס, החברה הראשונה שנכנסה לתחום היבוא המקביל והמחזיקה כיום בין היתר בזכיונות יבוא מקביל של יונדאי ופורשה. היא תחל בשנה הבאה ביבוא של מכוניות הונדה.

נתון מרשים הוא הזינוק החד במספר היבואנים הזעירים: ב־2019 היו רשומים 148, ואילו כבר בינואר 2020 רשומים 192 יבואנים זעירים – קפיצה של כ־30%.
כמו כן  מותגים חדשים שהחליפו ידיים או מגיעים לראשונה לישראל, דווקא אצל יבואני הרכב הוותיקים. למשל קבוצת תעבורה רשמה זיכיון על משאיות סיניות מתוצרת סינוטראק.